Kjøttpølsene til Gilde

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Kan vi spise de? De er røkt. Prøvde å se på hjemmesiden deres, men ble i grunnen ikke noe klokere :p

Du spiser de vel ikke rå? Så da kan de selvsagt spises :)

Jeg steker kjøttpølsene, så jeg har ikke tenkt noe over det.. Men skal du spise dem som dem er? Blir vel som å spise kalde grillpølser, og det er vel greit? Ble usikker..

Jeg steker kjøttpølsene, så jeg har ikke tenkt noe over det.. Men skal du spise dem som dem er? Blir vel som å spise kalde grillpølser, og det er vel greit? Ble usikker..

Tjaa, tror ikke man bør gjøre det som mye, og som gravid skal man varmebehandle kjøtt. De er jo ikke helt rå, men de er jo ikke lagd for å spises ubehandlet heller. Jeg ville ikke gjort det.

Prøvde å finne ut om kjøttpølsene er varmrøkt eller kaldrøkt, men fant ingenting. All logikk tilsier jo at det er varmrøkt (tar kortere tid), og da er temperaturen 70-80 grader, og blir jo som en varmebehandling. På samme måte som melken er pasteurisert. Kjøttpølsene er jo ikke rå.. Har jo kjøpt sånne forskjellige typer bratwürster hvor det står på pakka at det må stekes først, de er jo rå (i hvertfall delvis).

Står det på pakningen til kjøttpølsene hvordan de er blitt tilberedt? Eller står det "må stekes/kokes før konsumering"?

Edit: sjekket en pakke med ostegrill nå, der står det på pakka "må gjennomvarmes før servering". Da burde det evt. stå dette på kjøttpølsepakka også.

Edit 2: googlet bilder at kjøttpølsene, og på pakken der står det også "må gjennomvarmes før servering", så da er vel talen klar ;)

Last edited:
Mener det står må gjennomvarmes på de... Har hørt tidligere at det egentlig ikke er bra å spuse grillpølser osv kalde, så regner med som gravid så er det best å la vær. Men går jo kjappt å hive de noen min på stekepanna eller mikroen :)

Mener det står må gjennomvarmes på de... Har hørt tidligere at det egentlig ikke er bra å spuse grillpølser osv kalde, så regner med som gravid så er det best å la vær. Men går jo kjappt å hive de noen min på stekepanna eller mikroen :)

Ja, fant bilde av pakningene ved googlesøk, og der står det at de må gjennomvarmes ;)

Så nettopp på tv eller en video at man ikke skal spise pølser kalde rett fra pakka, de er produsert med tanke på at de skal varmebehandles. Dette gjaldt for alle, ikke bare gravide :-)

Back
Topp