Kjøttpålegg...

elis

Elsker forumet
Spiser dere det?  Pleier å prøve å holde meg unna når jeg er gravid, men nå er det bare det som går ned....Jeg spiser ikke spekepålegg som salami, spekeskinke osv da......
Men Servelat er poppis om dagen....

Nei.. Liker ikke kjøttpålegg[:'(]
Men, har lyst på baguett med roastbiff, å det skal man ihvertfall ikke spise når en er gravid!!![&:]
Skal kjøpes så fort den lille er ute av magen, hihih[8D]

jeg spise kalkunpålegg, servelat og kokt skinke[:)] holder meg unna fårepølse og slik pålegg da...åsså spiser jeg ikke pålegg som har ligget åpent i kjøleskapet i mer enn 2-3 dager...

her går det ned mye kjøttpålegg[:)] [:)]spiser roastbeef og spekeskinke også, men legger de først i fryseren noen dager..

Jeg spiser både servelat og salami! Kjøper små pakker, og spiser bare 2-3 dager etter pakningen ble åpnet. Spekeskinke og roastbeef holder jeg meg unna.

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg spiser det jeg har lyst på , også salami for den er kokt. Men er ekstra påpasselig med datoen, og spiser ikke pålegg som har vært åpnet lenge. Lønner seg å kjøpe små pakninger!

samme her[:)]

Spiser alt jeg, før i tiden fantes ikke disse "reglene" og det igkk bra da også, syns ikke vi skal være så hysteriske, spiser spekemat og reker og det meste jeg, og sunn og frisk. Skjønner jo at det er nyere forskning, er selv sykepleier også, men litt skader ikke, så spiser akkurat hva jeg vil, men spiser i moderate mengder som alltid, vil ikke bli feit selv om jeg er gravid, så har ikke gått opp en eneste kg ennå =) (14+3)

Servelat og skinke spiser eg.
Ikkje noe annet.

ORIGINAL: Bergie

Spiser alt jeg, før i tiden fantes ikke disse "reglene" og det igkk bra da også, syns ikke vi skal være så hysteriske, spiser spekemat og reker og det meste jeg, og sunn og frisk. Skjønner jo at det er nyere forskning, er selv sykepleier også, men litt skader ikke, så spiser akkurat hva jeg vil, men spiser i moderate mengder som alltid, vil ikke bli feit selv om jeg er gravid, så har ikke gått opp en eneste kg ennå =) (14+3)

Eg vil være forsiktig å ikkje spise det som står på disse listene.
Er jo ikke mange dagene siden de fant e coli smitte i pistasjenøtter heller.
Og blir man ekstra feit av å ikke spise spekemat,reker og fårepølse?
Det er det dummeste eg har hørt....

Her spises det kjøttpålegg hvis det er det som frister... Men holder meg unna speke-maten...

jeg var  ikke nøye med det sist og har  heler ikke hvertnøye meddet nå, men nå spiser jeg heler ikke regelmessig spekemat eller røykelaks, men har jeg lyst på så spiser jeg det, folk spise jo detfør og verre og ble folk ut av dem og.

jeg tviler ikke p¨å at daglig inntak av speke mat kan har virkning. men vanlig kjøttpålegg er ikke farlig

Jepp, her spiser jeg skinke! [;)]

Jeg er heller ikke hysterisk på hva jeg spiser eller ikke, det meste av mat i norge er helt trygg. Nå er det tilogmed offisielt greit å spise sushi, det var det ikke for tre år siden da jeg var gravid sist. En venninde av meg sa at leverpostei var farlig fordi det var innmat...noe jeg tror er bare tull, jeg spiser leverpostei som bare det. Har jeg lyst på spekemat eller brie så fryser jeg det bare først, da er det helt i orden.

I følge en ernæringsspesialist som var på God Morgen Norge for noen uker siden bør gravide hverken spise spekemat, fårepølse eller salami.. Og det er ikke noe poeng i å fryse ned noe, bakterien går da inn i "dvale" for så å "våkne" når den tines..(dessverre) Før i tiden spiste man nesten hva man ville, men langt flere barn var syke også da (inkludert dødfødsler, for tidlig fødsler, senskader) , så syns ikke det er et argument for å "gjøre som man gjorde før".. Enig i at man ikke trenger å bli hysterisk, og jeg følger heller ikke "siste forskningsresultat fra Tyskland" f.eks.. Men prøver å følge rådene fra norske myndigheter i alle fall:) (matportalen.no) Men dømmer ikke de som ikke bryr seg så veldig, sjansen er jo veldig små, og kanskje de/dere er flinkere på andre punkter.. :)

Har prøvd å undersøke dette med spesielt salami litt, for har sååååå lyst på.....men ettersom jeg har funnet ut,  regnes salami som spekemat, og bør derfor ikke spises av gravide....lest mye om både Toxoplasmose og Listeria, og det hjalp visst ikke å fryse maten heller ettersom jeg forsto....
Skal nok mye til å få det, men jeg tør ikke å a sjanser og holder meg unna....

Får få samboern til å løøøpe å kjøpe salami til meg på sykehuset når babyen er ute, det gjorde han sist[:)]  Da vi kom på sykehushotellet på Ullevål, etter 3 dager på barsel sist, hamstra vi brød og salami....Gud, det var godt det[:)]

Jeg spiser kokt skinke, men blir skeptisk når pakken har ligget åpen et par dager... Tror ikke det skal ha noen betydning egentlig, så lenge det er bra holdbarhet.
Jeg har spist litt roastbeeef også, men det var rett og slett fordi jeg glemte meg..... [:@] Får satse på at det går bra likevel!

Back
Topp