kjøttdeig

dite

Forumet er livet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
vi skal ha nachos i kveld, men nå vet jeg ikke om jeg tørr å spise kjøttdeig???

Ungene fikk pizza,for jeg turde ikke gi de kjøttdeig!!!

Spiser dere kjøttdeig nå??

Må vel innrømme at vi har kuttet ut alt som heter kjøttdeig her i huset for tida ja. Vi hadde hamstret kjøttdeig på tilbud ( 8 pk tror jeg det var) og noen dager etterpå begynte de å snakke om at kjøttdeigen kunne være smittekilden. Vi har nå faktisk kastet alle kjøttdeigene vi, tar ingen sjanser...

Har tenkt det samme, men det har nok aldri vært tryggere å spise kjøttdeig enn nå (forutsatt at du kjøper fersk da. Ikke sånn som er fra jan/feb).

Men, skummelt likevel.

Jeg kommer ikke til å spise mer på en stund. Hadde her om dagen men jeg harsteker den og da sier de at det ikke er så farlig.
Men.............

Det er nok helt sant, nå er jo kontrollen skjærpa veldig på hygienen. Det er bare jeg som har fått en psykisk sperre på kjøttdeig...

Kjøttdeig er godt!!! [:D][:D][:D]

*gomler i seg rå nr 103. kjøttdeig*

Men seriøst, hørte et radiointervju i dag, som provoserte meg skikkelig.
Han spurte: Hva hvis dere kommer frem til at kjøttdeig fra Gilde er årsaken
til dødsfallet hos den 4 år gamle gutten, vil du trekke deg da? (spørsmål til
styreformannen i Gilde).

Jeg mener, ulykker og bakterier/sykdom kan skje en sjelden gang, hver nordmann har
kanskje spist 100 doser kjøttdeig de siste 5 årene, dvs 400 millioner "brukerdoser",
hvis en dør, 5-6 blir syke av 400 millioner brukerdoser, det er ganske godt gjort
etter min mening med et produkt som er faktisk vanskelig å screene/kontrollere
100% nøyaktig pga måten det distribueres på og pga liten holdbarhet(dvs varen
må ut fort.)

Det står vel heller ingen steder at Gilde lover at alt kjøtt er 100% bakteriefritt,
ting kan alltid skje statistisk sett. Norsk kjøtt er rent statistisk mye tryggere
enn noe annet kjøtt i verden.

Vi har spist Taco, kjøttdeigen ble godt stekt.
Merker ikke noe ennå.......[:)]

Jeg spiser bare kyllingkjøttdeig jeg da, men så oppslag i butikken i dag om at kjøttdeigen de selger ikke kommer fra "et spesielt område" (der de mistenker smitten er fra).. Kanskje litt langt å kjøre til Bodø for å handle kjøttdeig[8D]

jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er, jeg har spist masse kjøttdeig i det siste og ikke merket en verdens ting *gnager av seg et par fingre, fråtser/skummer litt ut av munnen mens han skraper hodet mot murveggen rytmisk*

jeg serverer mat med kjøttdeig i dag. ingen fare...

ORIGINAL: Minimeg

ORIGINAL: Karmacom

jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er, jeg har spist masse kjøttdeig i det siste og ikke merket en verdens ting *gnager av seg et par fingre, fråtser/skummer litt ut av munnen mens han skraper hodet mot murveggen rytmisk*

Har skjønt lenge at du har spist kjøttdeig jeg altså!!![:D]

hm...hva hinter du til egentlig???

Vi kjøpte masse kjøttdeig på tilbud i feb som vi kasta i fryseren, det er gilde 103. Spiste av den i går jeg.. men jeg steker den godt..

Ja dette har jeg tenkt på å siden jeg har ei datter på 2 år, og beibi i magen. Dette er tankene mine som jeg har resonert meg fram til.

Vi har bestandig vært påpasselig med å steke kjøttdeigen godt. E-Colie bakteriene dør ved 72 grader. De 2 gangene vi har spist kjøttdeig etter dette ble kjent, har vi etter å ha stekt kjøttdeige kokt den i forbindelse med gryterett, el stekt den igjen på 250 grader (pizza)  Vi har igjen bestandig vært nøye med hygiene på kjøkkenet, det som har vært i forbindelse med rått kjøtt blir vasket med en gang, vi bruker ikke samme kniven som vi delte kjøttdeigen med, til å kutte grønnsaker med. eller fjøla for den saks skyld.
Så lenge jeg heller ikke har hatt tegn til (blodig) diare, er det ingen grunn til å kontakte lege, eller bekymre meg.

Har spist kjøttdeig, men ikke Gilde sin. Selv om jeg ikke tror det er det som er smittekilden. Det er for meg ganske forundelig hvis så mange gir barna sine "rå" kjøttdeig. Tror de leter på feil sted.

Her spiser vi kjøttdeig! Må bare steke den godt.

Synes det er litt dårlig gjort å legge skylda på Gilde og jeg da, de finner jo faktisk ingenting som sier at det er hos dem det har vært bakterier. Hørte det var snakk om at de hadde funnet bakterien i et av familienes kjøleskap.. og da lurer jeg på hygienen hos den familien...E.coli er en tarm-bakterie.... æsj[:'(]

ORIGINAL: Elisabet

Har spist kjøttdeig, men ikke Gilde sin. Selv om jeg ikke tror det er det som er smittekilden. Det er for meg ganske forundelig hvis så mange gir barna sine "rå" kjøttdeig. Tror de leter på feil sted.

Det er vel heller det at de har tatt på barna sine i det/imens de har preparert kjøttdeig hjemme mens den er rå, uten å vaske hendene i mellomtiden.

mulig scenario: knar kjøttdeig med hendene, for å lage kjøttkaker, skyller hendene men ikke godt nok, gir sønnen en klem, kommer borti ansiktet hans med henda. Lager ferdig kjøttdeig, vasker hendene skikkelig denne gangen (men for sent, allerede tatt på sønnen.)

Dei sa på nyhetene i går at all kjøttdeig kjøpt før 24 februar ikkje burde bli spist, men dei sa ingenting om at vi ikkje kunne spise det nå.

ORIGINAL: Karmacom

ORIGINAL: Elisabet

Det er vel heller det at de har tatt på barna sine i det/imens de har preparert kjøttdeig hjemme mens den er rå, uten å vaske hendene i mellomtiden.

mulig scenario: knar kjøttdeig med hendene, for å lage kjøttkaker, skyller hendene men ikke godt nok, gir sønnen en klem, kommer borti ansiktet hans med henda. Lager ferdig kjøttdeig, vasker hendene skikkelig denne gangen (men for sent, allerede tatt på sønnen.)

Du har et poeng der ja......

Back
Topp