kjøttdeig holdbarhet

mammaidesember

Glad i forumet
Kjøpte kjøttdeig i sverige og fikk dårlig tid så jeg ikke fikk pakket inn i mindre poser og inn i fryseren. Det har bare stått i kjøleskapet. Og kom ikke hjem før nå. Den var pakket 10.10 og så at den gikk ut på dato i går, 12.10! Og jeg pakket i mindre pakker og la det i fryseren nå, 13.10! det hadde begynt å bli brunt ytterst. Vurderte å kaste, men det er kjipt da, kjøttdeig er ikke såå billig selv ikke den svenske. Ville dere tatt sjansen eller ikke? Ble overrasket over hvor kort holdbarhetstid det var på kjøttdeigen, to dager bare! er litt ekstra redd for å ta sjanser nå som jeg er gravid, men prøver å ikke være for overnervøs.

Stod det siste holdbarhetsdato eller best før?

ja svensk kjøttdeig går veldig fort ut på dato.
lukt før du bruker den, lukter den bra så er det ikke noe problem :) også hvis alt blodet i kjøttdeigen renner ut når du tiner den er det en god indikasjon på at det bare er å kaste den.

Jeg har klart å gjøre det samme en gang og da heiv jeg den. Synes den luktet rart. Mulig jeg innbilte meg det :p men her blir så lett paranoid :P

Kjøpte kjøttdeig i sverige og fikk dårlig tid så jeg ikke fikk pakket inn i mindre poser og inn i fryseren. Det har bare stått i kjøleskapet. Og kom ikke hjem før nå. Den var pakket 10.10 og så at den gikk ut på dato i går, 12.10! Og jeg pakket i mindre pakker og la det i fryseren nå, 13.10! det hadde begynt å bli brunt ytterst. Vurderte å kaste, men det er kjipt da, kjøttdeig er ikke såå billig selv ikke den svenske. Ville dere tatt sjansen eller ikke? Ble overrasket over hvor kort holdbarhetstid det var på kjøttdeigen, to dager bare! er litt ekstra redd for å ta sjanser nå som jeg er gravid, men prøver å ikke være for overnervøs.

Jeg gjorde det samme selv, og jeg brukte også noe av den dagen etter. Gikk veeeldig fint :D
Merker veldig fort på lukt om den er dårlig ;)

Svensk kjøttdeig er ikke vakumpakket, og har derfor veldig kort holdbarhetsdato. Jeg ville kastet den, personlig spiser jeg ikke kjøtt som er gått ut på dato, og ville hvertfall ikke tatt sjansen hvis jeg var gravid

Jeg hadde selv aldri spist den!:o men jeg er livredd for alt kjøtt når det kommer til holdbarhet. Og da spesielt kvernet kjøtt. O.o

Svensk kjøttdeig er ikke vakumpakket, og har derfor veldig kort holdbarhetsdato. Jeg ville kastet den, personlig spiser jeg ikke kjøtt som er gått ut på dato, og ville hvertfall ikke tatt sjansen hvis jeg var gravid

Samme her, jeg ville kastet. Vi hadde akkurat samme problemet i går med roastbeef, ventet for lenge med å fryse ned og når jeg skulle spise i går var den ødelagt allerede. Utrolig kjipt å kaste roastbeef, men jeg gjorde det.

Ville ikke tatt sjansen når jeg var gravid!

Signerer denne.
Vurderer å kaste tre pakker som har vært fryst leeeenge, men plasten har begynt å bule og kjøttdeigen gikk ut på dato for to måneder siden. Hvis jeg ikke hadde vært gravid ville jeg ikke vært så nøye, har spist sånne før, men tør ikke når det den minste prosent sjanse for at det kan skade babyen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Signerer denne.
Vurderer å kaste tre pakker som har vært fryst leeeenge, men plasten har begynt å bule og kjøttdeigen gikk ut på dato for to måneder siden. Hvis jeg ikke hadde vært gravid ville jeg ikke vært så nøye, har spist sånne før, men tør ikke når det den minste prosent sjanse for at det kan skade babyen.

Når det er frosset (såfremt det ble fryst før dato) hadde jeg tint det riktig og spist det! To mnd i frys er jo ikke så lenge. (!?)

Jeg hadde kastet den. (Eller jeg har vært i samme situasjon og da kastet). Og så er dem ikke vakumpakket. liker ikke svensk kjøttdeig. Er så mye brusk i det. Til og med dem dyre karbonadedeigene.

Når det er frosset (såfremt det ble fryst før dato) hadde jeg tint det riktig og spist det! To mnd i frys er jo ikke så lenge. (!?)

Nei, men jeg blir så usikker. :/ Folk sier jo at kjøttdeigen ikke bør spises om pakken eser...

Back
Topp