Kjøttboller utgått på dato?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Er det noen som har peiling på om kjøttboller fort blir fordervet? Jeg vet vi har noen kokker og gode matlagere her på forumet vårt;)

Mannen ordnet kjøttboller, mos og fløtesaus til middag. Jeg synes de var litt seige/annerledes i konsistensen så jeg sjekket datoen etter å ha spist ca.halvparten. De gikk ut for tre dager siden. Mulig det at de virket seigere skyldes noe annet.

Jeg vet at fosteret ikke tar skade dersom jeg skulle bli litt uvel i magen, men jeg håper jo at verken jeg, sønnen eller mannen får en reaksjon.

Mannen min spiste for øvrig noen rå mens han stekte de. Jeg luktet i den tomme posen nå, og synes ikke det lukter kvalmende/annerledes.Jeg har blitt matforgiftet én gang (Fridays), og det var ingen god opplevelse! :p

Last edited:
Så lenge det ikke luktet noe av det så går det helt sikkert bra :) kjenner fort om det skulle være dårlig :)

Jeg spiste svinefilet som hadde gått ut for en uke siden.. lukt, farge og konsistens var som normalt, så da brydde jeg meg ikke og magen ble ikke missfornøyd ;)

Hei nemis! I utgangspunktet skal man holde seg til datoen, men med kjøttboller er de mere "behandlet" enn for eksempel kjøttdeig.
Å spise disse kjøttbollene noen dager over tiden vil kanskje gjøre at du blir litt dårlig i magen, men det er ikke noe mer farlig enn dette. Hadde de vært skikkelig gamle hadde du garantert kjent det på smak. :-)
Hilsen kokken :D

Hei nemis! I utgangspunktet skal man holde seg til datoen, men med kjøttboller er de mere "behandlet" enn for eksempel kjøttdeig.
Å spise disse kjøttbollene noen dager over tiden vil kanskje gjøre at du blir litt dårlig i magen, men det er ikke noe mer farlig enn dette. Hadde de vært skikkelig gamle hadde du garantert kjent det på smak. :-)
Hilsen kokken :D

Takk for ekspertsvar:D Ingen trøblete mage så langt i dag:p

Back
Topp