Kjørt 6t i bil i dag...

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Ville egentlig bare fortelle om turen vår i dag ;) Tindra har fra før kun sittet i bilstolen sin fra sykehuset og hjem (40min.)
Men i dag kjørte vi til trondhjem for å besøke familie :) 6t i bilen...! Grudde meg veldig og var i forkant til tider usikker på om vi i det hele tatt skulle gjennomføre turen...
Men det gikk SÅ bra..! :D
Vi dro kl sju i dag tidlig (da hun nettopp hadde spist, og pleier å bli trøtt igjen etter kort tid..)
Hadde ett stopp på 30min ca halvveis.. Skiftet bleie, mat og strakk litt på bein og rygg..
Fjernet samtidig basen fra bilsetet.. Hun satt ikke bakoverlent nok, og det ble mye bedre da vi festet bilstolen til bilens belter uten basen :)
Så, det går altså an å kjøre langt med baby..
Ville bare dele det :Heartpink:notworthy
 
Så bra, morsomt når ting går bra og over all forventning! Kan jeg spørre hvordan dere merket at hun ikke satt nok bakoverlent? :)
 
Ville egentlig bare fortelle om turen vår i dag ;) Tindra har fra før kun sittet i bilstolen sin fra sykehuset og hjem (40min.)
Men i dag kjørte vi til trondhjem for å besøke familie :) 6t i bilen...! Grudde meg veldig og var i forkant til tider usikker på om vi i det hele tatt skulle gjennomføre turen...
Men det gikk SÅ bra..! :D
Vi dro kl sju i dag tidlig (da hun nettopp hadde spist, og pleier å bli trøtt igjen etter kort tid..)
Hadde ett stopp på 30min ca halvveis.. Skiftet bleie, mat og strakk litt på bein og rygg..
Fjernet samtidig basen fra bilsetet.. Hun satt ikke bakoverlent nok, og det ble mye bedre da vi festet bilstolen til bilens belter uten basen :)
Så, det går altså an å kjøre langt med baby..
Ville bare dele det :Heartpink:notworthy
Husk at hellingen skal være 40-45 grader på babybilstolen uuuansett. Ikke mer og ikke mindre.
 
Så bra, morsomt når ting går bra og over all forventning! Kan jeg spørre hvordan dere merket at hun ikke satt nok bakoverlent? :)
Ja det var veldig godt :) Jeg så at hun ikke satt godt.. Haka var for langt ned mot brystet... og kroppen «ség» sammen etterhvert.. Da vi fjernet basen ble hun liggende mer, og hodet lå mye finere inntil seteryggen :)
 
Så bra! ☺️

Vi skal kjøre helt fra trøndelag til kristiansand i august sammen med ett vennepar, deres baby og barn og storesøster her i hus!! Gruer meg litt, men har to overnattinger så vi kun kjører 4-5 t hver dag ☺️ Lillesøster er da 10 uker.
 
Så bra! ☺️

Vi skal kjøre helt fra trøndelag til kristiansand i august sammen med ett vennepar, deres baby og barn og storesøster her i hus!! Gruer meg litt, men har to overnattinger så vi kun kjører 4-5 t hver dag ☺️ Lillesøster er da 10 uker.
Det går nok kjempefint :) Trondheim - Kristiansand er vel totalt ca 11t vil jeg gjette? Vi bruker iallfall 6t hjem til Jessheim fra Trondheim, og til Kristiansand er det ca 5t fra oss. Så med to overnattinger blir det helt overkommelige etapper :)
 
Det går nok kjempefint :) Trondheim - Kristiansand er vel totalt ca 11t vil jeg gjette? Vi bruker iallfall 6t hjem til Jessheim fra Trondheim, og til Kristiansand er det ca 5t fra oss. Så med to overnattinger blir det helt overkommelige etapper :)

Vi bor litt utenfor, så må plusse på 1.5 time, men satser på at det går bra ja! ☺️ Stemmer ca med tid og, 13 t sier kartet mitt. Ser ut som lille liker bilstolen, og sovner alltid når vi skal ut å kjøre ☺️
 
vi kjørte 130mi(!!!) med vår frøken da hun var 3 og 6 uker. gikk som en drøm! sov hele turen, ble vekket for mat når det hadde gått noen timer. delte selvfølgelig turen inn i flere etapper :) hadde også litt trøbbel med bilstol, endte med å kjøpe ny da vi hadde kjørt noen timer..
 
Vi kjørte fra Stavanger til Bergen forrige helg. Dette gikk også all forventning! Han sov det meste av turen. Bortsett fra stoppene på fergene,hadde vi et ekstra amme + bleieskif-stopp. :joyful:
 
vi kjørte 130mi(!!!) med vår frøken da hun var 3 og 6 uker. gikk som en drøm! sov hele turen, ble vekket for mat når det hadde gått noen timer. delte selvfølgelig turen inn i flere etapper :) hadde også litt trøbbel med bilstol, endte med å kjøpe ny da vi hadde kjørt noen timer..

kam jeg få lov å spørre hvilken du byttet fra og til hvilken annen? :)

Vi er ikke fornøyd med hvordan han sitter med stolen fra BeSafe og skal kjøre Oslo-Ålesund snart. Prøvd å fjerne basen på en semi-langtur for at han skulle bli litt mindre «hengete» men da ble hellingen alt for liten, så måtte putte den tilbake.

Så er veldig interessert i stoltips ☺️
 
kam jeg få lov å spørre hvilken du byttet fra og til hvilken annen? :)

Vi er ikke fornøyd med hvordan han sitter med stolen fra BeSafe og skal kjøre Oslo-Ålesund snart. Prøvd å fjerne basen på en semi-langtur for at han skulle bli litt mindre «hengete» men da ble hellingen alt for liten, så måtte putte den tilbake.

Så er veldig interessert i stoltips ☺️

vi byttet fra besafe stokke iZi Go modular til besafe stokke iZi Go modular :hilarious: vi hadde tydeligvis kjøpt gammel modell (runde puter for hodestøtte). følte hun omtrent ble kvelt, hodet bikket ned mot brystet. har også litt feil helling i bil. brukte nesten 3000kr på nyere versjon av eksakt samme stol, eneste forskjellen som vi forsto var nyfødtinnlegg. men det var som dag å natt, babyen satt helt anderledes i ny. og mye bedre!!! dyrt, men absolutt verdt det for vår del. lykke til ♥️ legger ved bilde av begge stolene, en helt annen hode og ryggstøtte på ny stol. ny oppe og gammel nede

412C503F-6BCA-4DED-B5B4-B391D2DCCBBE.jpeg


FD813370-2C57-4954-91D3-61B6FA02F49C.jpeg
 
Back
Topp