Kjører du med tåkelys?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Bruk av tåkelys har jo eksplodert de siste årene, i alle fall her i området. Så det aldri før, men nå er det overalt. Greit nok på dagtid når det kombineres med parklys, men sammen med kjørelys er det jo ikke lov.

Og jeg må si at det er passe irriterende i mørket, spesielt når veien er våt, fordi det blir så mye refleksjon i veien at her hvor det mangler gatelys og det er veldig mørkt, blir effekten så blendende at det er vanskelig å se hvor kanten på veien er.

Bruker de om jeg kjører på "landet" og jeg trenger litt mer lys ut i grøfta.

Bruker de om jeg kjører på "landet" og jeg trenger litt mer lys ut i grøfta.

Slår du av disse om du møter biler da? For det gjør det vanskelig for møtende trafikk å se veien på deres side, om de ikke har på tåkelys selv.

Har faktisk aldri prøvd tåkelysene på den nye bilen.

Har faktisk aldri brukt tåkelys.

Sjeldent det er tåkete her, men bruker dem når det er snøstorm. Ser mye bedre med tåkelys vs nær/langlys når det er tett snø i lufta.

Nei aner ikke hvor de er engang. Jeg vet sambo kan finne på å gjøre det sammen med parklys, men han har det ikke for vane. Jeg er helt enig med deg, det er utrolig irriterende og ikke minst ubehagelig å møte noen med kjørelys og tåkelys!

Nei. Aner ikke om jeg har det en gang. Brukte fem på den gamle bilen i ei 80 sone i skikkelig tåke. Men da mest fordi jeg hadde det bak og likte ikke de som kom fort bak meg.

Har ikke tåkelys på bilen vår, men innrømmer jeg savner det noen ganger.
Spesielt nå i kveld hvor jeg kjørte på en øde strekning og det var mye og tett tåke.

Aldri brukt før. Vet ikke om jeg har det engang. Er det foran eller bak?

Har aldri hørt om tåkelys bak i alle fall :p det er de lave lysene. Brukes for å få lys mer direkte ned på veien når det er dårlig sikt, men har blitt trendy å bruke hele tiden fordi det får bilen til å se lavere og bredere ut, slik jeg har forstått det.

Back
Topp