Kjøredress?

Pletten

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hva i alle dager er en kjøredress? 

Ser på listen over klær man trenger til vinterbaby: "kjøredress i vindtett stoff" ...

Det er mye rart å sette seg inn i for førstegangsmamma skjønner dere, får nesten litt småpanikk i barnebutikkene, for jeg aner ikke hva halvparten av tingene er eller om vi trenger det, hehe

Vet akkurat hvordan du har det, er ganske forvirret selv.
Det er sikkert en dress man skal ha på babyen i bilen i bilsetet, jeg vet rett og slett ikke selv.
Vi finner nok ut av det etterhvert.
jeg har ikke begynt å handle klær enda. skal på en shopping runde etter sommeren:)

Hehe, godt å vite at vi er flere som har det sånn 

Jeg fikk oktoberbarn sist og har aldri hørt om kjøredress :-P Vi hadde en varm dress som vi hadde på utenpå strømpis og body (hun fikk utslett av ull rett på kroppen - spesielt janus-ullen) og så pose i vogna (ute altså). I bilen brukte hun dress ev så tok vi av henne hvis vi skulle kjøre langt :-) Vet at det er anbefalt med pose i bilen som man kan tre selene til bilstolen inni i steden for.

Tror kanskje de kan mene en bilstolpose. Det er ihvertfall det jeg tenker ;)
Ellers har jeg ikke peiling. Vi skal nok skaffe oss en bilstolpose. Da trenger ikke babyen så mye klær i bilen :)

Jeg tenkte automatisk at det er en sånn posesak som vi har. Det er i grunnen en mellomting mellom dress og pose - med armer og hette, men pose i stedet for bein. På posen er det hull til selen. Vår er strikket i ull og har vært god å ha både til februar -og desemberbarnet, og blir sikkert kjærkommen til novemberbarnet også. 

takk for svar dere, da ble jeg litt klokere 

Ja forvirrende:P mase mye på svigerinnen min om hva alle tingene som står er for noe og kor me får kjøpt alt og sånn... Kjøpte meg en bilstolpose på barnas hus når eg var der og handla bilstor. Veldig greit;)

November2012 skrev:
Ja forvirrende:P mase mye på svigerinnen min om hva alle tingene som står er for noe og kor me får kjøpt alt og sånn... Kjøpte meg en bilstolpose på barnas hus når eg var der og handla bilstor. Veldig greit;)

Å så kjekt at de har det på Barnas hus, vi skal også dit å kjøpe bilstol så da kan jeg be dem hjelpe meg med bilstolpose   Hvor mye kostet den? 

Unødvendig å kjøpe. Brukte varme klær som to lag ull og ett babyteppe over i bilen. Det funker som bare det! :-)

Trur det va 699 kr for bilstolposen og 1890 kr for bilstolen (Izi sleep eller ke den hette) :) var ikkje så lett å se på kviteringen for der står det ikkje "bilstolpose" i all fall:P men trur det var det. Kjøpte så mye, tok en storhandel:D

Back
Topp