Kjøre via sverige til danmark,

Lena27

Elsker forumet
noen som har gjort de, er det langt ? hvor kjører dere?

lurer på å ta båten ned til danmark å så kjøre via sverige heim men aner ikkje om de er bra???

ja er jo egentlig den veien vi me skal kjøre.. husker du hvor lang tid dere brukte? og hvor kommer du inn i norge  igjen da?

Kjørt den veien mange ganger(bare en gang over til danmark da) har vert mye på ferie i sør sverige.
Er ca 70 mil fra oslo til malmø om jeg ikke husker helt feil, men det går fort.... er jo motorvei hele veien nesten. Sist vi kjørte tror jeg vi brukte ca 6-7 timer fra oslo til malmø. Eneste er jo at en blir litt sliten av å kjøre på motorvei så lenge[8|][8|]

Det er fin tur det.Har gjort det noen ganger,kjører forbi Gøteborg mot Malmø og tar Øresundsbroen over til Danmark.Er jo en helt annen veistandard enn hva vi er vant til her i pottit-Norge,så det er en fin tur[8D][;)]Ene gangen kjørte vi på natta nedover,da brukte vi 7 timer fra Oslo til Køben,det var nesten non-stop da.

vi gjorde det for 4år siden. I en gammel veteran bil =) vi brukte 5 dager, men vi var jo på ferie.... Men det er langt så jeg ville ikke tatt det i en vending..

Du kan ta båten fra Larvik el Kristiansand til Hirtshals. Så kan du kjøre ca 20 mil til Grenå, der går det en båt til Varberg. Varberg ligger like ved Gøteborg så da kan du kjøre E6 over Svinesund for å komme inn til norge igjen er vel ca 25 mil til grensen[:D]

Om det var andre veien du mente, så går det jo selvføleglig å snu på det..

hmm så pass mye som 70 mil altså..  blir noe langt å kjøre da når en skal til ålesund i tillegg..

Gjorde det med foreldrene mine for noen år siden! Da kjørte vi ned til Malmö,
kjørte brua over til Danmark! Husker ikke hvor lang tid vi brukte på det jeg asså.
Men det var en del timer [:-]

Du kan jo se på et kart da, og prøve å regne ut timer med km osv [;)]

Man måå jo nødvendigvis ikke komme inn i Halden når man skal tilbake til Norge da!
Det må man vel nesten sjekke selv hvor man vil kjøre, hva som er kortest/lengst i fohold til
der du bos osv..

ORIGINAL: iQra

Du kan ta båten fra Larvik el Kristiansand til Hirtshals. Så kan du kjøre ca 20 mil til Grenå, der går det en båt til Varberg. Varberg ligger like ved Gøteborg så da kan du kjøre E6 over Svinesund for å komme inn til norge igjen er vel ca 25 mil til grensen[:D]

Om det var andre veien du mente, så går det jo selvføleglig å snu på det..

blir å ta båten fra oslo til fredrikshavn kjøre fra ålesund så gidder ikkje lengre ned i landet en oslo..
skal bo i grenå..

men varberg er en mulighet å kjøre til sverige altså?

Back
Topp