Kjøre gokart

Moff

Andre møte med forumet
hei hei. I helgen skal vi kjøre gokart med vennegjengen. Men er usikker på om jeg kan kjøre gokart når jeg er gravid? Noen som vet? :)

Jeg ville ikke gjort det, da du risikerer å feks bli påkjørt bakfra. Det er en grunn for at gravide ikke går kjøre de tingene som går fort på tivoli.

Når du er så kort på veg hadde eg gjort det. Ikkje farligare enn å køyra vanlig bil. Eg har både klatra, stått på ski og skøyter som gravid.

Ja. Fordi tivoliet sørger for å ha ryggen fri.

Ja, nettopp. Hadde det vært helt hundre prosent risikofritt så hadde det ikke vært behov for det.

Sier ikke at det er nødvendigvis er farlig, sier bare at jeg ikke ville gjort det. Hun spør vel fordi hun vil ha svar fra forskjellige folk og så gjøre seg opp sin egen mening ut fra det. :)

Ser noen gokartsentrer ikke anbefaler gravide å kjøre, du kan jo ringe senteret og høre med dem.

Hadde absolutt ikke gjort det. Men nå er jeg i risikosvangerskap.

Jeg kjørte snøscooter sist og fant ut i ettertid at det ikke er anbefalt. Hadde jeg visst det da, hadde jeg aldri tatt sjansen selv om det gikk helt fint. Man velger så klart selv. Topic her inne for tiden er at man er redd for abort. Mange tar tul for å sjekke at alt er i orden. Og man blir såklart engstelig når man har en blødning. I mitt hode ville da flesteparten her inne ikke tatt noen sjanse for å øke risikoen for å miste.

Back
Topp