Kjøre bil

BabyAlma

Elsker forumet
Assistert-jentene
Mailykken 2025
Hva tenker dere om å kjøre bil så nært opptil termin? Dvs har termin 31/5.

Har hatt to laaangdrøye fødsler tidligere og har derfor tenkt at denne også kommer til å gå sakte. Så lite risiko for at det plutselig kommer sterke rier kastet på meg uten at jeg rekker å kjøre inn til siden for å stoppe.

Har ingen planer om å legge ut på langkjøring, men sånn typ 10 min til og fra kjøpesenter etc.

Jeg tenker det går helt greit om det er korte kjøreturer sånn som du beskriver. Jeg personlig hadde ikke turt å kjøre mer enn 10-15 min.

Takk for svar. Kjørte til et kjøpesenter et lite stykke unna istad, pga måtte på Xxl for å kjøpe noen sko til eldste datteren min. Ikke lenger enn 15-20 min, men måtte da ut på E6. Følte etterpå at det var litt feil, så siste gang jeg gjør det før fødsel. Litt annerledes dersom jeg bare kjører på småveier. Føler liksom jeg må bidra litt på hjemmebane også, særlig nå disse ukene hvor det er bonanza med avslutninger på treninger etc.

Har født 6 barn og har kjørt bil opp mot termin alle gangene. Sist svangerskap gjekk eg 10 dager over termin og kjørte bil til eg var 7 dager over termin. Turer på ca èin mil kvar veg og kortere. Ingen motorveg her. Her starter alltid riene når eg er avslappa, dvs natt eller tidlig morgon.

To styrtfødsler under belte og kjørt bil til og med samme dag som jeg har født, både lengere og kortere turer. Her har holdningen vært at skulle riene plutselig komme kastet på meg får jeg stoppe og ringe en eller annen om jeg ikke klarer å kjøre :)

Back
Topp