Kjøre bil med baby

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hvordan gjør dere det? Er babyen rolig og sovner med en gang? Hvis ikke, hva gjør dere da om dere er alene i bilen?
Her har hun egentlig likt å kjøre bil, begynner å smile når vi setter hun i setet sitt og gjør oss klare til å gå. Har vært et par ganger hvor hun har blitt kjempe sur og bare grått mens vi kjører. Da har jeg måtte gå utav bilen og putte inn igjen smokken. Men i det siste har hun blitt såå sur når vi har lagt hun i setet sitt. Har maxi cosi cabriofix, så at hun satt dårlig så har justert selene i de øverste hullene sånn at pølsen rundt hodet også ligger lenger oppe. Men virker ikke som det er det som har plaget henne heller... Klarte å få hun til å sovne, men da hun våknet igjen i bilen hylgren hun alt hun hadde i sikkert 10min. Ikke hjalp det med smokken heller. Lurer sånn på hva som er gale:(

og jeg syns forresten fortsatt hun sitter med haken litt presset ned mot brystet om dere skjønner hva jeg mener. Ser ikke helt behagelig ut. Drar jeg henne lenger ned i setet blir hun hvertfall for sammentrykt, drar jeg henne lenger opp er pølsen i veien. Er selvfølgelig bedre nå når jeg tok det lenger opp

Har samme setet og har tatt ut nyfødt puten. Snuppa sitter mye mer behagelig og sover alltid i bilen ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har det bilsete vi også, og her sitter han fint i det enda..ikke tatt ut noe som helst:) Han liker videre å kjøre bil, og sover stortsett på biltur:) Er han våken mens vi kjører er heller ikke det noe problem:)
Han er veldig grei å ha med ut:)

Ja jeg har tatt puten under rompen vekk. Men ikke den pølsen rundt hodet, har du?

Har tatt ut alt. Stor jente da, 6kg på 6 uker kontroll ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kan det være hun er for varm?
Lille her kan bli ganske så hissig og ukomfortabel (forståelig nok) på biltur dersom han blir for varm. Han kommer jo inn i bilen med masser av klær på, men når vi får opp tempen i bilen blir han for varm. Han roer seg i alle fall som regel når vi tar av ham luen og tar bort teppet :) Her har vi både puten og pølsen fortsatt i setet, men kommer nok til å ta ut puten i alle fall nå da han har blitt så stor. Litt usikker på om jeg vil fjerne pølsen... Han holder hodet sitt veldig bra selv, men jeg husker fra den tiden med storesøster at hun hadde en tendens til å få en lei vinkel på nakken når hun sovnet og det vil jeg ikke ha noe av :P

Kan det være hun er for varm?
Lille her kan bli ganske så hissig og ukomfortabel (forståelig nok) på biltur dersom han blir for varm. Han kommer jo inn i bilen med masser av klær på, men når vi får opp tempen i bilen blir han for varm. Han roer seg i alle fall som regel når vi tar av ham luen og tar bort teppet :) Her har vi både puten og pølsen fortsatt i setet, men kommer nok til å ta ut puten i alle fall nå da han har blitt så stor. Litt usikker på om jeg vil fjerne pølsen... Han holder hodet sitt veldig bra selv, men jeg husker fra den tiden med storesøster at hun hadde en tendens til å få en lei vinkel på nakken når hun sovnet og det vil jeg ikke ha noe av :p
Hun er jo veldig varm av seg, så kanskje jeg skal ta av luen i bilen, for det har jeg ikke tenkt på. Prøver å ikke ha det for varmt i bilen heller. I tillegg har vi bilstol pose, under der har hun vanlige inne klær, og når det var snø tok jeg ekstra strikke genser på. Så skulle ikke tro hun ble for varm sånn sett. Nei jeg har egentlig ikke lyst å ta vekk den pølsen, føler den støtter hodet hennes bra. Men tror kanskje hun sitter bedre uten.. Får prøve uten den neste gang vi kjører for å bare teste ut om det er kanskje den som gjør det ubehagelig for henne.

Her kubber han stort sett hver gang han kommer i bilstolen.. Kjørte i timesvis alene på tur med han for et par dager siden og han sov fra jeg kjørte til vi stoppa hver vei..!

Back
Topp