Kjøpte som førstegangsmor, men ikke trengte!

Pysj med fot.. føttene trekkes inn og de blir bare til en ball som ikke kommer løs..

Vippestol. Har man det bruker man det såklart, har man det ikke blir baby nødt til å ligge mer på gulvet og får dermed mer trening naturlig. Jeg føler behovet for vippestolen blir større og større om man først begynner å bruke den, men når jeg ikke hadde det 2. Gang så savnet jeg set stort sett ikke. Skal ikke ha det med neste.

Bleiebøtte. Man kommer langt med søppelkasse , og å kaste bæsjebleier daglig ute

Har man ikke god plass på badet til stellebord, kommer man innmari langt med en stellematte eller også bare et sammenbrettet håndkle.
 
Sniker
Nå har jeg fått baby 2, og noe som gjør det enda mer forvirrende er at vi har fått bruk for andre ting til denne enn forrige - bare fordi babyene er forskjellige og har ulike behov. Umulig å vite på forhånd jo :hilarious:
Men er mye man kan se an og heller kjøpe etter fødsel.

Jeg har en baby nå som plages mye med gulp, selv om jeg holder henne oppe og raper godt etter måltidene. Legger jeg henne ned på gulvet er derfor sjansen stor for at hun bre ender med å gulpe og skriker fordi det er ubehagelig og vondt med magesyre som kommer opp i halsen, så om jeg vil legge henne fra meg før det har gått lang tid etter amming er vippestol helt uunnværlig. Forrige babyen klarte seg fint uten vippestol i starten. :p

Det er likevel noen ting vi har klart oss bra uten eller som ikke blir brukt:
Alle klær med hette og fot - hater det :p
Babynest
Bleiebøtte
Bedsidecrib (kan fint bygge om sprinkelsenga til dette)
 
Super tråd å lese (jeg er førstegangs). Takk for at dere deler :joyful:
Tenk på at det er veldig individuelt. Min første vokste fort ut av str 50, men en annens barn brukte det lenge. Visse liker vogn, andre hater det osv. Man merker fort hva barnet vil og ikke vil
 
Jeg (svigermor)hadde kjøpt endel 50/56, så ente han jo opp med å måtte bruke 46/48 den første tiden (ingen hadde mistanker om at han var så liten) så for meg var det et veldig god kjøp med små størrelser :p for øvrig er kanskje vippestol det jeg brukte og elsket desidert mest :joyful:
 
Jojojo. Men stellekommode, det er en sånn kombo kommode og badekar. Og badekar må som kjent fylles og tømmes... Og hvorfor og hvordan det skal gjøres i kombo med en kommodeo_O DET skjønner ikke jeg:joyful:

Vi bruker enda badekaret i stellekommoden til hun på 14 mnd- tar det da ut av kommoden og settter det inni dusjen :joyful:
 
Vi bruker enda badekaret i stellekommoden til hun på 14 mnd- tar det da ut av kommoden og settter det inni dusjen :joyful:

Ja, endte jo med det vi også, etter den første klønete gangen:D
Men da, som fattig student for 17 år siden, ønsket jeg vi heller hadde kjøpt en billig kommode og brukt klesbalja som badekar:joyful:
 
Badesete til nyfødt.. helt håpløst. Og umulig å bli kvitt nå.. ingen som vil ha det:hilarious:
 
Okei! Skjønner at alle babyer er helt forskjellige, og noe en ser på som helt nødvendig har vært helt bortkasta for en annen :hilarious: Gjorde ikke denne shoppinga som førstegangsgravide lettere. :hilarious:
 
Okei! Skjønner at alle babyer er helt forskjellige, og noe en ser på som helt nødvendig har vært helt bortkasta for en annen :hilarious: Gjorde ikke denne shoppinga som førstegangsgravide lettere. :hilarious:
Det er nesten umulig å forutse på forhånd hva som blir brukt eller ikke. Kjøp inn det du har behov for, resten kan vente:)
Angrer veldig selv at jeg ikke ventet med flere av innkjøpene. Hadde spart mye penger da:p
 
Det er nesten umulig å forutse på forhånd hva som blir brukt eller ikke. Kjøp inn det du har behov for, resten kan vente:)
Angrer veldig selv at jeg ikke ventet med flere av innkjøpene. Hadde spart mye penger da:p
Men jeg ser jo på mye som veldig nødvendig :sorry: Ser det er noen her som skrev at sprinkelseng var unødvendig liksom? Meen, den kan jo ikke sove i sidecrib i alt for mange mnd? Og vippestol, bæresjal, VOGN, stellebord osv også :hilarious: Veldig forvirra! Men har uansett planer om å få kjøpt mye brukt på finn, så da er det litt bedre for lommeboka uansett
 
Men jeg ser jo på mye som veldig nødvendig :sorry: Ser det er noen her som skrev at sprinkelseng var unødvendig liksom? Meen, den kan jo ikke sove i sidecrib i alt for mange mnd? Og vippestol, bæresjal, VOGN, stellebord osv også :hilarious: Veldig forvirra! Men har uansett planer om å få kjøpt mye brukt på finn, så da er det litt bedre for lommeboka uansett
Vogn og sprinkelseng ville jeg kjøpt. Vogn er det dessverre ikke alle som får bruk for ved at babyen ikke vil sove i den, men for min del var den praktisk å ha likevel på feks. turer der, shopping, besøk hos andre osv.
Sprinkelsengen ble ikke tatt i bruk før baby var 6 måneder, fram til da lå hun i min seng.
Jeg brukte ikke stellebord, men hadde stellematte på vaskemaskinen på badet. Hvis vi ikke hadde hatt den mulighet så hadde vi så absolutt trengt stellebord. Tar knekken på ryggen å sitte bøyd på et gulv ved alle skift:p
Bæresele ble ikke brukt før hun var 6 måneder, mye fordi bæresele er vanskelig med nyfødt. Bæresjal derimot:woot:
Vippestol brukes sjelden til helt nyfødte, så det er et innkjøp du kan vente med:)
Jeg tenker samsove, men madrassen vår er for myk. Så da bygger vi sprinkelsengen om til sidecrib:smug:
Det er mine tanker ang. innkjøp ihvertfall:D
 
Vogn og sprinkelseng ville jeg kjøpt. Vogn er det dessverre ikke alle som får bruk for ved at babyen ikke vil sove i den, men for min del var den praktisk å ha likevel på feks. turer der, shopping, besøk hos andre osv.
Sprinkelsengen ble ikke tatt i bruk før baby var 6 måneder, fram til da lå hun i min seng.
Jeg brukte ikke stellebord, men hadde stellematte på vaskemaskinen på badet. Hvis vi ikke hadde hatt den mulighet så hadde vi så absolutt trengt stellebord. Tar knekken på ryggen å sitte bøyd på et gulv ved alle skift:p
Bæresele ble ikke brukt før hun var 6 måneder, mye fordi bæresele er vanskelig med nyfødt. Bæresjal derimot:woot:
Vippestol brukes sjelden til helt nyfødte, så det er et innkjøp du kan vente med:)
Jeg tenker samsove, men madrassen vår er for myk. Så da bygger vi sprinkelsengen om til sidecrib:smug:
Det er mine tanker ang. innkjøp ihvertfall:D
Okei! Takk for fin og ryddig forklaring! Her så har vi allerede sprinkelseng, sidecrib, og en vugge nede i stuen til soving på dag tid :hilarious: Men fikk det gratis da! Vogn også tenker jeg er helt helt nødvendig, selvom babyen kanskje ikke vil sove i den, men for turer osv.
 
Okei! Takk for fin og ryddig forklaring! Her så har vi allerede sprinkelseng, sidecrib, og en vugge nede i stuen til soving på dag tid :hilarious: Men fikk det gratis da! Vogn også tenker jeg er helt helt nødvendig, selvom babyen kanskje ikke vil sove i den, men for turer osv.
Alt du får gratis er det smart å ta imot, så får du heller gi det videre om du ikke får behov for det:D
Gjorde det på samme måte med første jeg og. Fikk masse av søsken:happy:
 
Alle klær med hette og føtter på. Blir bare klumpete med hette, og babyen sparker seg ut av beina og blir irritert av bukser med føtter.

Ikke kjøp store tuber med kremer! Holdt i massevis med de små tubene vi fikk i diverse babypakker i begynnelsen for å finne ut av hva som fungerte best. Så kjøpte vi stor tube av det som fungerte etter hvert.

Vi fikk pustealarm i gave, den ligger enda i eska si :p

Babydyne og sengesett. Bare tull, og kjempefarlig etterhvert som babyen sparker eller drar dyna over hodet. Vi brukte sovepose heller, helt genialt!

Bamser og kosekluter. Babyen bryr seg fint lite, og man kan jo ikke ha det i senga deres uansett pga fare for krybbedød.

Nesesuger. Har brukt det 1 gang, og det fungerte skikkelig dårlig.

Babyshampo. Fikk en baby med kraftig atopisk eksem, og han får kun lov å dusje 1 gang i uka uten noe form for såpe.

Tynne smekker! Det MÅ være fleece bakpå, hvis ikke blir smekkene gjennomvåte med en gang og klærne under blir våte slik at du må bytte hele tiden.

Pysj og dresser med knapper. Velg alltid glidelås, det går mye fortere!

Babyhåndklær. De blir veldig fort for små, og hetta er bare plagsom.

Dyre sellematter, gjerne med fine motiv. 99% av tiden ligger det et flekkete gammelt håndkle oppå uansett :p

Det var det jeg kom på her og nå! Men vil understreke at alle babyer er ulike og noen har sikkert hatt stort behov for ting vi ikke brukte :)
 
Back
Topp