kjøpte nytt bilsete i dag..igjen!:)

**GulleDulle**

Gift med forumet
... ja,kjøpte jo akta graco her i uken..
    men likte det ikke......
   så leverte det inn igjen idag og stakk på barnas hus å kjøpte britax multitex istedenfor![:D]
   det setet jeg har hatt lyst på hele tiden , så nå er jeg meeeget fornøyd!
   skal montere det i bilen i måren... juuuhhhuuu,...***[:D][:D]

har jo 14 dagers returrett da ....
vi bare sa vi ikke vr fornøyd med setet og det var greit![;)]

takker for det[:D]

Grattis med nytt sete!
Vi har også Multi-Tech og er kjempefornøyde!

Hvor hadde de bytterett da?
Jeg forhørte meg på Barnas Hus om det, og der fikk vi IKKE bytte ihvertfall.
(Vurderte det som alle andre har kjøpt her. Husker ikke merket i farta.)

Trodde man hadde bytterett uansett jeg, i følge kjøpsloven(eller hva den heter?)

Barnas Hus på Strømmen var ganske så steile på det gitt.
Jeg orket ikke krangle da, for jeg trodde det var litt spesielt med bilseter.
Men da var det nok ikke det.
Sånn kan det gå.
Men vi er fornøyde nå ihvertfall :o)

ORIGINAL: Emmeline

ORIGINAL: MrsPink

Trodde man hadde bytterett uansett jeg, i følge kjøpsloven(eller hva den heter?)

Gjelder ikke det kun om man har kjøpt varen usett da? Feks på internett eller postordre osv? Eller er det bare returrett, med pengne tilbake?

På angrerettloven står det:

Angrerett på varer
Angrerett er noe annet enn reklamasjonsrett eller bytterett. Angrerettloven gir deg mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen. Du kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.
Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år.
Selgeren må være yrkesselger, og loven gjelder kun i forbrukerkjøp, Som forbruker regnes en person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Det vil si at varen hovedsakelig er til personlig bruk for deg, din husstand eller omgangskrets.
Angrerettloven gjelder også ved kjøp av tjenester og ved fjernsalg av finansielle tjenester.

ORIGINAL: **mam**

Men bilsete er et sikkerhetsprodukt, og i utgangspunktet så skal ikke butikkene ta imot solgte seter, for så å selge videre på nytt igjen. Leverandørene av bilstolene er ganske så strenge på dette.

Om man vil bytte en bilstol, vil de som jobber i butikker ikke ha noen garanti for hvordan setet er blitt håndtert og da vil det skape problemer om det skjer noe, som da igjen kan slå tilbake på butikk/leverandør, og såklart de som da hadde kjøpt en "brukt" stol, uten å vite at den var brukt...
Dette er på helt generelt grunnlag  jeg sier dette, det er slik vi gjør det der jeg jobber[:)]
Og det er derfor alle oppfordrer til at man skal prøve sete før man kjøper, sjekke at barnet sitter greit, osv.

Det er sant. Kan være andre regler når det gjelder bilsete. Men rart noen får byttet, mens andre ikke da.

Ja det vil alltid være butikker som ikke overholder "reglene" fra leverandører[;)][:)] Hehe...

Ja, det er sant. [;)]

ORIGINAL: BarnIDesember

Grattis med nytt sete!
Vi har også Multi-Tech og er kjempefornøyde!

Hvor hadde de bytterett da?
Jeg forhørte meg på Barnas Hus om det, og der fikk vi IKKE bytte ihvertfall.
(Vurderte det som alle andre har kjøpt her. Husker ikke merket i farta.)

kjøpte det på simo butikken jeg.. og mener en alltid har 14 dagers bytterett uansett!
tilogmed når det gjelder bruktbilkjøp....

man har returrett på de fleste butikker, men kun om det er noe galt med varen.... og i så tilfelle kan du få en tilgodelapp ikke penger tilbake.. bilstoler synes jeg de skal være strenge på... ingen av oss hadde blitt veldig happy av å få en brukt stol....

hvorfor likte du ikke første setet?

Jeg fikk bytta macrolinsa mi uten at det var noe galt. Jeg sa bare at jeg hadde testet den og var ikke fornøyd og at jeg fikk beskjed av dem jeg kjøpte den av at jeg kunne komme tilbake og bytte den i en annen linse. Det var greit, men så hadde dem ikke den linsa jeg ønsket, så da fikk jeg pengene tilbake..

Utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Dette skal jo egentlig være likt..

ORIGINAL: liseann

man har returrett på de fleste butikker, men kun om det er noe galt med varen.... og i så tilfelle kan du få en tilgodelapp ikke penger tilbake.. bilstoler synes jeg de skal være strenge på... ingen av oss hadde blitt veldig happy av å få en brukt stol....

hvorfor likte du ikke første setet?

er jo ikke akkurat som jeg har brukt setet da... så er jo ikke en "brukt stol" jeg har levert inn igjen.
men skjønner hva du mener......

likte ikke det første setet fordi:
- måten det sku festes på i bilen,syns jeg var snodig.... følte det ikke var noe særlig trygt egentlig.
- beltetspenne som hun sku festes i, kom det krøll i.. og i følge butikken sku den være sånn...
men det skal jo aldri være krøll på belte, så det likte jeg IKKE.
-var stress å feste ho,og ta ho utav........

dette er hovedgrunnene til t jeg ikke likte det!

du er ikke bytterett på alt du kjøper! ikke om du selv oppsøker butikken å kjøper det. men via nett å slik har du det[:)]

ORIGINAL: kije

du er ikke bytterett på alt du kjøper! ikke om du selv oppsøker butikken å kjøper det. men via nett å slik har du det[:)]

hadde det i den butikken ihvertfall.. det stod det skriv om ved kassen og...
så er visst ikke likt alle plasser nei...[8|]

Ja det vil alltid være butikker som ikke overholder "reglene" fra leverandører[;)][:)] Hehe...

Det er jo kjøpsloven som bestemmer hva som er lov og ikke på det punktet, ikke leverandørene.. Leverandørene vil jo få solgt flest mulig seter. Jeg hadde absolutt ikke godtatt å ikke få bytta noe fordi "leverandøren sier vi ikke får lov" [:@][:'(]

Back
Topp