Kjøpte denne

Min sitter litt selv, han bruker den ikke mye endAa.
ORIGINAL: Traxzara

Hei!
Sniker litt fra august her.. Veldig fin gåstol! Men det jeg lurer på, kunne barna deres sitte selv før dere satt de oppi den? Har en gå stol med vet ikke om jeg kan bruke den enda, da mini ikke sitter selv...

ORIGINAL: Happygirl84

ORIGINAL: RANDÅLF

Ser utrolig kjekk ut ja[:)] Men det kommer nok ikke inn slike ting her i huset. Jeg er litt sånn at jeg vil barna skal lære seg ting gradvis av seg selv[:)] Legger ned Rasmus på gulvet så får han selv lære å rulle, sette seg opp, krype, gå og slike ting. Men det er meg da[:)] Andre får gjøre som de selv synes er best[:)]

Signerer denne :)

jepp- ødelegger bare masse for seg sjøl når en gir barnet slike hjelpemiddel. Kvifor skal dei gidde å ligge på gulvet når dei kan komme seg opp og rundt [;)]

ORIGINAL: Traxzara

Hei!
Sniker litt fra august her.. Veldig fin gåstol! Men det jeg lurer på, kunne barna deres sitte selv før dere satt de oppi den? Har en gå stol med vet ikke om jeg kan bruke den enda, da mini ikke sitter selv...

vi begynte å bruke den før han klarte å sitte. gåstole er fra 6 måneder, uannsett om de kan sitte eller ei.. [:)]

ORIGINAL: Cathrine76

ORIGINAL: Happygirl84

ORIGINAL: RANDÅLF

Ser utrolig kjekk ut ja[:)] Men det kommer nok ikke inn slike ting her i huset. Jeg er litt sånn at jeg vil barna skal lære seg ting gradvis av seg selv[:)] Legger ned Rasmus på gulvet så får han selv lære å rulle, sette seg opp, krype, gå og slike ting. Men det er meg da[:)] Andre får gjøre som de selv synes er best[:)]

Signerer denne :)

jepp- ødelegger bare masse for seg sjøl når en gir barnet slike hjelpemiddel. Kvifor skal dei gidde å ligge på gulvet når dei kan komme seg opp og rundt [;)]

nei har ikke ødelagt noe for noen her. her har lillegutt ALDRI likt å ligge på gulvet. han sutret med engang jeg legger han ned. så da har jeg mått ligge med han på gulvet, og bære han rundt når jeg gjør husarbeid. jeg klarer ikke å la han ligge å sutre. det er meg.

han har faktisk blitt litt flinkere til å ligge på gulvet allene nå som han blit sliten av trimmen i gostolen. for da er dte nemlig fullrulle i gåstolen i kanskje 10-15 minutter. og da er han sliten og vil ikke mer. og da kan han faktisk få litt kos å ligge litt på gulvet allene uten å sutre. og denne tiden får j faktisk gjort noe her hjemme UTEN han på armen.

jeg skal bare frem til at et barn er ikke likt det andre. noen barn er tilfredse med å ligge og tar livet helt med ro. andre er mer aktive og andre er veeeeeldig aktive og blir sutrete når de ikke får ut denne energien. det er de som ikke vil ligge i det hele tatt. denne "tvangen" ved å bare ligge er slitsomt å påføre barnet når det absolutt ikke vil. kanskje vanskelig å forstå for andre som har barn som er tilfredse med å ligge og jobbe selv på gulvet. [:)]
de er så store nå at de vet akkurat hvordan de vil ha det. [:)]

Ja men uansett om barnet liker å ligge på gulvet eller ikkje så er dette ett hjelpemiddel som på ingen måte er bra for barnet, og som både helsesøster og fysiotetapeuter fraråder. Kvifor sette barnet helse på spill for en ting som egentlig ikkje er nødvendig ???

Legger ved en artikkel om dette:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9858271

Ja men uansett om barnet liker å ligge på gulvet eller ikkje så er dette ett hjelpemiddel som på ingen måte er bra for barnet, og som både helsesøster og fysiotetapeuter fraråder. Kvifor sette barnet helse på spill for en ting som egentlig ikkje er nødvendig ???

hvorfor lar vi barna overhode se på tv? hvorfor lar vi barn få spise søtsaker?

det er jo ikke nødvendig. for meg, blir det det samme. vi ser barna har stor glede av det, og det letter oss litt.
alt med måte, skader ikke. tror mye blir spekulasjoner. lillegutt er i hvertfall ikke tregere ute med noe som helst.
tror heller det skorter på stimuli på de barna som henger kraftig etter. (de som overbruker denne for å lettne seg selv litt for mye)

ORIGINAL: girlypai

hvorfor lar vi barna overhode se på tv? hvorfor lar vi barn få spise søtsaker?

det er jo ikke nødvendig. for meg, blir det det samme. vi ser barna har stor glede av det, og det letter oss litt.
alt med måte, skader ikke. tror mye blir spekulasjoner. lillegutt er i hvertfall ikke tregere ute med noe som helst.
tror heller det skorter på stimuli på de barna som henger kraftig etter. (de som overbruker denne for å lettne seg selv litt for mye)

Jeg må si meg helt enig med deg Girlypai!!
Å ALT MED MÅTE! Jeg tror så absolutt ikke det er skadelig å ha barnet i gåstol for å utvikle bedre balanse, grovmotorikk, og annet! Jeg tror det bare er bra,- og hjelper barnet godt på vei! :) Og ingenting er vel bedre om barnet trives å være i gåstolen??! :D
Begge mine elsker/har elsket gåstolen - den har vært knall for de!!! :)

Back
Topp