Kjøpt vogn i utlandet.. hjelp...

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

Jeg bestilte søskenvogn fra Tyskland i juli... 
Den kom i august, men vi så bare ved prøvetrilling i stua at den ene bremseplata var skjev og den kom borti når man trilla. Irriterende lyd. 

Sendte mail og hørte om det var noe vi kunne rette ut selv. De skulle sende ny bremseplate. Gikk en mnd.... og jeg purret... og de skulle ordne. Da kom det to små metallringer i posten uka etter (postet ETTER purring fra meg). 

Klager igjen... og de skal sende nytt hjul. Det er bestilt og vil komme til de om 2-3 dager og da sender de meg.

Går nesten en måned og jeg klager/purrer igjen. Hvorpå de sier at .. det ikke er dems ansvar, for det er leverandør som er trege og ikke dem. Hva med å gi beskjed om forsinkelse til meg? Og de mener også at de bare er greie som gir meg et nytt hjul. Jeg blir sur og sier at selvfølgelig skal jeg ha nytt hjul når bremseplata er integrert i det og ikke kan sendes løst altså... jeg har faktisk kjøpt en spillerny vogn og forventer at den skal være i tipp-topp stand. Og om ikke de ordner opp ønsker jeg å sende hele vogna tilbake og få pengene mine igjen. Da vil hun brått sende meg hjul de har liggende, i stedet for å vente på leverandør. Jaha.. greit nok.

Nå, halvannen uke etter har hjulet kommet.. Det er for fjasen ikke likt orginal hjulet.. jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine.. Kan det være mulig? Jeg har fortsatt kjøpt en spillerny vogn og forventer da å ha to like hjul på vogna....

Har laget bilde for å sende nedover for å vise, for de forstår ofte ikke hva jeg mener. Mulig språkproblemer. Men de reklamerer med salg til Norge, har full info om import til Norge, porto til Norge og alt på websiden sin. Så de ønsker tydeligvis norske kunder....

Hva hadde dere gjort?

dytt...

Jeg vet ikke helt hvilke rettigheter du har, beklager. Hvor bestilte du ifra?

Sendt mail igjen.. føler egentlig for å sende tilbake hele vogna nå.... 

jeg vet ikke hvilket merke det er, men erdet ett merke som selges i norge, kontakt en butikk eller leverandør direkte selv. 
mange leverandører som ikke vil ha på seg negative omtaler og fikser fort selv :)
kunne vært mulig å snakket med leverandøren om de ikke selger i norge.

Ang kjøp at barnevogner på nett, så vet jeg eks emmaljunga ikke sender, men man må hente i butikk, fordi de ikke kan garantere kvaliteten ved sending.

Det er TFK :)

Back
Topp