Kjøpt seng.. kan man angre seg? *oppdatert*

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
For under 14 dager siden så kjøpte vi en seng hos A-møbler.. men den sengen er så sabla hard å sove i!

Vi kjøpte den til sønnen til samboeren min, han er her annenhver helg, så den er kun ligget i en helg..

Går det ann å angre et kjøp? Selv om man har prøvd varen?

Var i kontakt med A-møbler i dag, og fortalte situasjonen. De ba meg ringe tilbake i morgen da jeg hadde kvitteringen da det var et nr der de trengte.... og at reklamasjonen skulle gå i orden!

kan du ikke kjøpe ny madrass? kanskje? bytterett kan jeg ikke noe om

Er åpent kjøp i 30dager vel. Prøv å bytte du, sei den ikkje er god nok. 

Det spørs vel på hva slags retningslinjer butikken har lagt for kjøp det..
Det er ikke noe som heter bytteRETT så lenge varen er kjøpt over disk i butikk, med mindre butikken har sagt at det er bytterett eller åpent kjøp..
Men det betyr som regel uansett at varen må være ubrukt og i originalforpakning.

Tror jeg ville satset på å kjøpe ny madrass i stedet.

Har ikke peli på hvilke bytteregler de har der du kjøpte den - men så lenge det ikke er vesentlige feil og mangler på varen tror jeg det er vanskelig å få bytte.

Ikea har hvertfall 90 dagers angrefrist på sine madrasser , vet dessverre ikke hva andre møbelkjeder har , men verdt å undersøke [:D]

Ja, tror jeg kommer til å prøve i alle fall.. er jo ikke sikkert de går med på det.. men er kanskje verdt et forsøk..

Jeg kan garantere at du ikke får byttet... Har jobbet i møbelbutikk selv, og det er ingenting som heter bytterett. Å bytte er en gode butikken kan velge å gi deg, men som regel er det kun klær osv. Ingen kjøper en brukt madrass.

Hvis du forklarer problemet på en fin og fornuftig måte uten å gå til angrep, kan de være snill med deg og gi deg rabatt på en ny madrass. Det var det vi gjorde i den butikken jeg jobbet i.

vet ikke ang bytting, men det er jo helt naturlig at han syns den er hard å ligge i hvis han ikke er vandt med den! tar litt tid før kroppen blir vandt med en ny madrass, og han har jo ikke ligget i den mange dagene..

håper dere får bytta da!

...

etter kjøpsloven har man 14dagers angrefrist då..
så holder du deg innen for det så har de ikke noe valg

ORIGINAL: MammaTilEmilie

etter kjøpsloven har man 14dagers angrefrist då..
så holder du deg innen for det så har de ikke noe valg

Det stemmer ikke. Om man har kjøpt noe i butikk har man ingen "angrefrist", Om butikker velger å bytte varer er det en service de selv velger de vil gjøre. Noe de fleste også gjør, men med litt forskjellige interne regler for hvor mange dager o.l.
Man kan ikke kjøpe en seng, bruke den i 14dager og levere den tilbake. Vet enkelte bedrifter som Ikea tar inn igjen, men det er på ingen måte kjøpsloven som sier dette.

Ikke så enkelt å bare kjøpe en ny madrass i alle fall.. Dette er en rammemadrass med ben på...

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ikke så enkelt å bare kjøpe en ny madrass i alle fall.. Dette er en rammemadrass med ben på...

kjøp en overmadrass,

Fulgte med det også.. den var 7 cm tykk tror jeg.. den kjennes myk ut..

Vi prøvde jo senga i butikken og da kjentes den myk ut... Ja, vet jo at den er prøvd der osv.. men regnet ikke med at det kom til å være såååå stor forskjell..

Når vi fikk den hjem så er det jo rett og slett som å ligge på betong.. og ser for meg at det kommer til å ta år før en gutt på 14 år kommer til å få den myk..

Det tar 1 mnd før sengen er tilpasset kroppen om ikke det er mer. Akkurat av denne grunn har IKEA den geniale bytteretten der man kan levere sengen tilbake etter 90 dager dersom den ikke skulle være som ønsket. Da er man sikker på at man har fått prøvd sengen lenge nok til å kunne si om den er riktig eller feil.

En seng vil være uvant og hard i begynnelsen. Men om du klarer å få butikken til å godta å ta den tilbake etter at den er brukt er du jammen god.
14 dagers bytterett gjelder ikke på varer som er BRUKT. Det er riktig at man har 14 dagers angrefrist på varer kjøpt over nettet/tlf som man ikke har sett, men de må da returneres i orginal embalasje. Det er ikke sånn at man kan "låne" noe i 14 dager for så å finne ut at det ikke svarte til forventningene etter at det er brukt...

ORIGINAL: IFH

Det tar 1 mnd før sengen er tilpasset kroppen om ikke det er mer. Akkurat av denne grunn har IKEA den geniale bytteretten der man kan levere sengen tilbake etter 90 dager dersom den ikke skulle være som ønsket. Da er man sikker på at man har fått prøvd sengen lenge nok til å kunne si om den er riktig eller feil.

En seng vil være uvant og hard i begynnelsen. Men om du klarer å få butikken til å godta å ta den tilbake etter at den er brukt er du jammen god.
14 dagers bytterett gjelder ikke på varer som er BRUKT. Det er riktig at man har 14 dagers angrefrist på varer kjøpt over nettet/tlf som man ikke har sett, men de må da returneres i orginal embalasje. Det er ikke sånn at man kan "låne" noe i 14 dager for så å finne ut at det ikke svarte til forventningene etter at det er brukt...

Hva skal vi gjøre da for å få den like myk da? Hoppe i den?

kjøp en overmadrass,

Vi prøvde jo senga i butikken og da kjentes den myk ut... Ja, vet jo at den er prøvd der osv.. men regnet ikke med at det kom til å være såååå stor forskjell..

Når vi fikk den hjem så er det jo rett og slett som å ligge på betong.. og ser for meg at det kommer til å ta år før en gutt på 14 år kommer til å få den myk..

Hvis det er så stor forskjell fra den som dere prøvde i butikken så må dere vel ha rett til å klage [8|]

ORIGINAL: JuliSol

kjøp en overmadrass,

Hvis det er så stor forskjell fra den som dere prøvde i butikken så må dere vel ha rett til å klage [8|]

Ja, det er faktisk kjempeforskjell.. jeg overdriver ikke.. men det er som å ligge på betong.. og sånn var den ikke i butikken.. skjønner jo at den er prøvd av mange.. men at det skulle være så stor forskjell

Kjøp en god overnadrass. Det gjorde vi og sengen ble som ny igjen [:D]

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: JuliSol

kjøp en overmadrass,

Ja, det er faktisk kjempeforskjell.. jeg overdriver ikke.. men det er som å ligge på betong.. og sånn var den ikke i butikken.. skjønner jo at den er prøvd av mange.. men at det skulle være så stor forskjell
hvilken fasthet kjøpte dere på madrassen da? og hvilken fasthet var utstilt.. om myk har vørt utstilt og du har bestilt medium så vil jo det være en stor forskjell..

Jeg pekte bare på den senga vi ville ha.. spurte ikke om fasthet..

Back
Topp