Kjøpt mye nytt?

Gravidmammaen

Forelsket i forumet
Jeg er veldig glad i å se på diverse kjøp/salg sider og finn etter barneutstyr. Finner utrolig mye fint og så og si ubrukt til en billig penge. Har ikke kjøpt noe nytt omtrent til gutta, men idag måtte vi ut å kjøpe en vognpose da største er blitt for lang. Summen ble på 2300! Får så sinnsykt dårlig samvittighet av å bruke så mye penger på 1ting at jeg tenker i laang tid på om det var ett lurt valg(det var jo det da!) har dere det slik også? Og føler dere at dere "sløser" bort penger ved å bruke store summer på noe man kan få tak i billig hos bekjente/finn/Facebook?

Jeg for min del kjøper bare nytt :) Helt ærlig fordi jeg syns det er ekkelt med brukte ting.. Vet ingenting om hvordan det har blitt behandlet, vasket osv. Kunne kanskje med nød kjøpt noe fra noen jeg kjente veldig godt, men det måtte da har vært veldig lite brukt og tilnærmet nytt. Ny baby = nye ting :)

Vi har kjøpt vogn, vognpose, bilsete, lammeskinn, brystpumpe og dyner nytt + pittelitt klær. Alt annet av utstyr og klær har vi arvet, kjøpt brukt eller fått låne.
Vogn og bilsete ville jeg ha nytt, litt pga sikkerhet og litt fordi det er stas med helt ny vogn. De andre tingene vi har kjøpt nytt kunne jeg sikkert gått for brukt hvis det var fra folk vi kjenner, men de jeg kjenner med den slags utstyr bruker det fortsatt.
Stellebord og vugge/seng fant jeg på Finn.

Det meste er nytt! Men har kjøpt en del på tilbud. Fikk vognpose til halv pris, tripptrapp stol til under 1000 kr, bæresele på 40 %.

Kjøper for det meste nytt, men følger med etter tilbud. Ingenting i mot å arve ting heller. Og skulle ønske jeg var flinkere å lete etter brukte ting. Finner sikkert mye bra til billigere, men jeg finner ofte bare godt brukte eller overpriset

Jeg er veldig glad i å se på diverse kjøp/salg sider og finn etter barneutstyr. Finner utrolig mye fint og så og si ubrukt til en billig penge. Har ikke kjøpt noe nytt omtrent til gutta, men idag måtte vi ut å kjøpe en vognpose da største er blitt for lang. Summen ble på 2300! Får så sinnsykt dårlig samvittighet av å bruke så mye penger på 1ting at jeg tenker i laang tid på om det var ett lurt valg(det var jo det da!) har dere det slik også? Og føler dere at dere "sløser" bort penger ved å bruke store summer på noe man kan få tak i billig hos bekjente/finn/Facebook?
Jeg er akkurat som deg :D tråler sidene opp og ned etter diverse stæsj til lilleminien. Jeg tenker økonomi og miljø og frammover. Om noen gir bort feks en sekk med klær i str ett år så kjører jeg å henter, ser over hva det er og sorterer ut skattene fra det som er mindre bra :) vi hadde nok hatt råd til å kjøpe alt nytt men jeg som feks bruker kun ullklær på han hadde blitt ruinert om jeg skulle kjøpt alt nytt :p
Jeg hadde nok tenkt på hvor vanvittig mye jeg hadde fått tak i brukt for den prisen og irritert meg litt, men av og til så er ikke skattene der på bruktmarkedet, også har man ikke tid til å vente.

Jeg for min del kjøper bare nytt :) Helt ærlig fordi jeg syns det er ekkelt med brukte ting.. Vet ingenting om hvordan det har blitt behandlet, vasket osv. Kunne kanskje med nød kjøpt noe fra noen jeg kjente veldig godt, men det måtte da har vært veldig lite brukt og tilnærmet nytt. Ny baby = nye ting :)
Nå kjøper ikke jeg klær eller sko til ungene brukt da. Det er bortimot det eneste som vi kjøper nytt:-)

Jeg er akkurat som deg :D tråler sidene opp og ned etter diverse stæsj til lilleminien. Jeg tenker økonomi og miljø og frammover. Om noen gir bort feks en sekk med klær i str ett år så kjører jeg å henter, ser over hva det er og sorterer ut skattene fra det som er mindre bra :) vi hadde nok hatt råd til å kjøpe alt nytt men jeg som feks bruker kun ullklær på han hadde blitt ruinert om jeg skulle kjøpt alt nytt :p
Jeg hadde nok tenkt på hvor vanvittig mye jeg hadde fått tak i brukt for den prisen og irritert meg litt, men av og til så er ikke skattene der på bruktmarkedet, også har man ikke tid til å vente.
Samme her:-) har lett etter vogn lenge, men finner liksom ikke den fargen jeg vil ha. Blir helt dårlig av å tenke på at vi muligens blir å kjøpe splitter ny emmaljunga når vi kunne brukt hvertfall halvparten av det den koster på seng,stellebord,vippestol,vugge osv:-P

Har kjøpt en del nytt som vogn, bilstol, stellebord, vippestol, ammepute, dyner, lammeskinn, sengklær, småting og litt klær. Men har også fått og kjøpt en del brukte klær, og fant ei ny seng på Finn.no som jeg fikk mye rimeligere enn hva den kostet i butikken ;) Detter er min første, så da trengte vi ALT... Og følte jeg kunne unne meg litt nye ting til den lille, for vi vil ha en til som kan bruke de samme tingene! ;)

Back
Topp