Kjøpt bilstol faktisk!

Vesle Helmine

Betatt av forumet
Det er jo kjempe viktig å ha allerede i uke 10-11 må vite
Men det var så bra tilbud, så kunne ikke la være. 999kr for en Brio med isofix base.

Hihi... Jaja, du er modig :)
jeg tør ikke begynne å handle før om 2-3mnd. Jeg er i uke 9+5 nå. Men jeg har alt klart om hva jeg skal kjøpe av vogn, bilsete og stellebord da :)

Ja,  det er en risk å ta, men kommer uansett til å få solgt den om jeg må. Hun i butikken sa også at dersom det skulle være nødvendig fikk jeg byttet den tilbake også.
Jeg kjøpte den på Liten i Tønsberg .

Synes det er greit å handle litt sånn da og nå jeg ellers må man jo plutselig ut med 20.000kr i babyutstyr på en gang. Nå har vi et barn fra før av og har fått veldig mye av det vi har så vi har ikke tenkt å bytte ut noe av det :-)

Det eneste vi skal ha nytt er bilstol og da skal vi ha en besafe isi-sleep. Vi hadde Acta Graco til eldste og det var dødstungt og skikkelig tungvint og vanskelig å få inn og ut av bilen. Mange sier at Besafe-setet er tungt også, men mamma leide et sånt til bilen sin når vi var der og det var helt supert og mye bedre. Og mye lettere å håndtere.

Gratulerer med bilstolkjøp Vesle Helmine =)

Lizz83 skrev:
Synes det er greit å handle litt sånn da og nå jeg ellers må man jo plutselig ut med 20.000kr i babyutstyr på en gang. Nå har vi et barn fra før av og har fått veldig mye av det vi har så vi har ikke tenkt å bytte ut noe av det :-)

Det eneste vi skal ha nytt er bilstol og da skal vi ha en besafe isi-sleep. Vi hadde Acta Graco til eldste og det var dødstungt og skikkelig tungvint og vanskelig å få inn og ut av bilen. Mange sier at Besafe-setet er tungt også, men mamma leide et sånt til bilen sin når vi var der og det var helt supert og mye bedre. Og mye lettere å håndtere.

Tenkte bare nevne at BeSafe har kommet med et nytt sete til de minste -dette er like lett som MaxiCosi sitt (om du har kjent på det da ;)) og det har kommet best ut i test =)

jeg må få komme med min erfaring ang det setet altså... Vi kjøpte det i fjor, fordi det var ganske så billig... omtrent samme pris (vi kjøpte i sverige) 
Men isofix basen blir lett ødelagt i de metall greiene du fester bilstolen på... Jeg har måtte bende på de annenhver gang for å få på plass stolen, så den sitter sikkert.... 

Vi kjørte i en snøfonn engang, i 10 km/t, og etter det har stolen vært ubrukelig... Så vi kjøpte et nytt nå ganske nylig, da kjøpte vi besafe izi go med isofix base... betalte 2700 for alt... Var 20% på babyshop... Og det synes jeg er mye bedre, snuppa mi på 9,5mnd sitter veldig fint i det og hodet slenger ikke til siden... 
Det gjorde hun i Brio sitt etter at vi tok ut baby innlegget... 

Kan jo hende dere er heldigere med deres, men jeg har dessverre en dårlig erfaring med det

Æsj, det høres jo ikke bra ut da! Kanskje jeg skal dra å bytte det med en gang? jeg har en liten bil, å skadene vil derfor bli store i en krasj, da er det desto viktigere med et skikkelig sete.

Når det gjelder bilsikkerhet så er jeg ekstremt hønemor! For meg er det superviktig at barnet mitt er sikret på best mulig måte når vi er ute og kjører. Vi kjøpte maxi coxi cabriofix som fikk høyest score hos Forbrukerrådet (2011). Deretter byttet vi over til Britax som også scoret ganske bra. I og med at det er så tett mellom ungene så kommer mini til å få storesøster sin maxi cosi. Brio har jeg faktisk ikke lest om noen steder så den tør jeg ikke å uttale meg om :) men jeg anbefaler å lese på tryggtrafikk og Forbrukerrådet før slike viktige kjøp.

Jeg har også vært rimelig hønemor på dette med seter tidligere. Har  hatt Acta graco, Multitech og be safe, men har flere venner som har vært fornøyde med Brio, så regnet med at det var bra nok, men jeg leverer det garantert tilbake å går for noe mer sikkert. Var bare nok et tåpelig impulsskjøp!

PrøverPåNy:) skrev:
Gratulerer med bilstolkjøp Vesle Helmine =)

Lizz83 skrev:

Tenkte bare nevne at BeSafe har kommet med et nytt sete til de minste -dette er like lett som MaxiCosi sitt (om du har kjent på det da ;)) og det har kommet best ut i test =)

Nei, det har jeg ikke fått med meg! Takk for tips!  Bare synes izi sleep'en virker så bra i forhold til at barnet kan sove nesten flatt i det. Og så er besafe-setene lettere å håndtere :-) Vi har Besafe izi combi x3 til frøkna nå og er kjempefornøyde med merket!!

Jeg har ikke kjøpt det ennå, men har bestilt av kjæresten til min bror! =) hehe :) 
Hennes vokser ut av setet rett før jeg må ha, så da skulle jeg få deres! :) 

Maxi cosi <3 <3 <3

Jeg hadde Brio sitt "billigsete" til førstemann.. (jente) Hun var veldig liten når hun kom å da var sete aaalt for stort, hun satt veldig vinglete i stete i lang tid.Hode hadde også dårlig støtte...
Det jeg var fornøyd med var at sete er veldig lett og veldig lettvint å få inn og ut av bilen.. Nå har vi tenkte en del på besafe isofix, noen som har erfaring med det?

frk.vims skrev:
Jeg hadde Brio sitt "billigsete" til førstemann.. (jente) Hun var veldig liten når hun kom å da var sete aaalt for stort, hun satt veldig vinglete i stete i lang tid.Hode hadde også dårlig støtte...
Det jeg var fornøyd med var at sete er veldig lett og veldig lettvint å få inn og ut av bilen.. Nå har vi tenkte en del på besafe isofix, noen som har erfaring med det?

Mamma leide Besafe sete til førkna med isofix og det var helt supert! Mye bedre enn det tunge graco-setet vårt. Det satt veldig bra i bilen også. Så jeg ønsker meg sånt nå til mini som kommer.

Titter litt innom fra oktober 2012. Jeg og min mann har vært på "vindushopping" i dag. Og når vi spurte litt rundt om bilseter på butikene var det flere av dem som sa at besafe izi go var kommet godt ut i forbrukerrådet sin test i 2011. i tillegg fikk vi prøve å sette dette sete ned i isofix-basen og ta det av igjen. Enkelt og greit. Synnes dette sete virker mer behagelig i bære et lite stykke i forhold til maxi cosi. Jeg har derfor bestemt meg for at vi kommer til å gå for besafe izi go.

Vesle Helmine skrev:
Det er jo kjempe viktig å ha allerede i uke 10-11 må vite
Men det var så bra tilbud, så kunne ikke la være. 999kr for en Brio med isofix base.

Du er ikke den eneste, hehe.. Vi fikk tak i et Besafe Izi Sleep når jeg var 8 uker på vei emoticon Tror det blir et Maxi Cosi Cabriofix i tillegg. 

Back
Topp