kjøpsloven?

nokkers

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg bestilte en vognpose via finn.no som jeg angrer på. Har jeg noen rettigheter?

Posen er fin, men den har ikke blitt som avtalt. Hun som har laget den har ikke holdt avtalen om farge, type stoff på innsiden av posen, type dyne som skulle brukes, tidspunkt den skulle være ferdig og et par andre ting. Kan jeg heve kjøpet? Noen som vet? Har foreløpig betalt kun halve beløpet vi ble enige om..

Alt har foregått mellom meg og annen privatperson. Ingen butikker eller firmaer.

Har du fått posen? Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har men jeg ville jo i første omgang snakket med selger og sagt at dette ikke var avtalen. Kanskje hun kan lage en ny eller at du kan få pengene igjen. Er jo ikke sikkert at hun er vanskelig. Utrolig kjipt å ikke få det du har betalt for..

Ta en kjapp tlf til forbrukerrådet! Da får du med en gang vite hva du har rett til :) vi ringte dit ang en sak engang, fikk masse god hjelp - helt gratis!

Så lenge dere har en avtale om hvordan den skulle se ut så skulle man jo tro du kunne kreve å få igjen de pengene du har betalt og returnere posen siden den ikke er som avtalt...selv om dette er mellom privat personer så skal man jo bli fornøyd m d man kjøper....

Kjenner ikke reglene når det er privatperson, ring frobrukerombudet;)

Brukte du betaling igjennom finn? For da betaler du etter at du har mottatt varen å godkjent den!

Har du fått posen? Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har men jeg ville jo i første omgang snakket med selger og sagt at dette ikke var avtalen. Kanskje hun kan lage en ny eller at du kan få pengene igjen. Er jo ikke sikkert at hun er vanskelig. Utrolig kjipt å ikke få det du har betalt for..

Enig! ;)

Er fort gjort med en missforståelse, og jeg syns folk må få en kjangs å rette opp i egne feil.

Signerer denne! Merkelig at ikke selger holdt seg til avtalen i forhold til hvordan den skulle se ut og sånn da. Men jeg ville absolutt ha tatt en prat med henne og høre hva som har skjedd :)

Back
Topp