Kjøpetrang - nestingen har begynt!

Junigutt2023

Andre møte med forumet
Hvor mye har dere kjøpt inn allerede? Noen ting dere bare MÅ ha og kan anbefale videre?

Leter for tiden etter en fin stellebag - si gjerne ifra om noen har tips om en fin og praktisk en :):)

Hilsen førstegangsfødene :)
 
Har barn fra før så stresser ikke med noe, men hadde nok sikkert tatt mer av om dette var første :) er mye man ikke MÅ ha i hus før baby kommer også, som ikke trengs før baby er 2-4mnd (babygym, vippestol ++). Ammepumpe- dumt å bruke 1000-2000kr på det, og brått får man ikke til ammingen. Mye man kan se litt an, men greit å ha basistingene i hus:)

Jeg endte med å bruke en liten fjellreven sekk som stelleveske, men har også en emmaljunga som jeg kjøpte brukt sist…kanskje jeg bruker den nå :)
 
Har kjøpt litt kle, og rosa babyteppe (stas med jente etter gut), søskenvogn, og bilstol. Har det meste etter guten, men må kjøpe ny babycall og ny babygym :D
Vurderer sterkt å kjøpa Baby Backseat Camera frå Amazon denne gangen. Er ofte på bilkøyring med gut på 1,5 år og snart ei lillesøster. Med dette kameraet ser eg dei framme… dei speglane ein får kjøpt er jo heilt udugelige :happy090 Så det har eg lyst å kjøpa no, hehe. Ellers har eg lyst å kjøpa masse masse berre fordi det er så kjekt og stas, men må begrensa meg litt:love017
 
Skulle bare kjøpe en liten ting etter ordinær ul Men det er jo så mye fint på salg Følte jeg kjøpte i hauger, men etter å ha sortert etter str og type plagg i dag så ser jeg at det er en god del som mangler. Har kjøpt div klær fra 1-4mnd, bilstol, div vogn/bilstolposer for sommer og vinter
 
Nummer to, så har det meste fra før. Har allikevel handlet litt mere klær på salg i de minste størrelsene. Kjøpte i tillegg i dag brystkrem og kompresser, til de ømme brystvortene man får i starten og et par smokker til å ta med på sykehuset. Hvis hun er lik søstera er det gull i starten når brystene er såre. Har også handlet noen lette bomullstepper. :)
 
Har kjøpt stellesekk med reiseseng, arver en vanlig stelleveske. Vognpose(vår), som kan bli til leketeppe, bilsete og to plagg, bare for kosen, arver masse tøy :hilarious: litt vemodig da dette kanskje blir eneste jenta og siste barnet :sorry:(jeg vil ha to tette, og mannen synes vi ikke har plass og at det holder med to, min 9åring og våres) Har vogn og seng(uten innhold)
 
Her har vi litt klær etter storebror som jeg skal gå gjennom for å se hva vi mangler, har kjøpt vogn, vårpose og noen tynne pledd. Mulig vi kjøper bilstol denne uken for den vi skal ha fant jeg på tilbud nå så får se om vi bare får tak i eller venter litt til. Skal bruke kommoden på badet som stellebord så trenger kun stellematte til den men det haster ikke enda, også mangler vi bedside crib, babycall og litt småplukk som kjølebind til fødebagen osv men det tar jeg når det nærmer seg litt til. Synes det er greit å fordele innkjøpene etter hvert som det kommer gode tilbud. Slipper å stresse med alt i tredje trimester, liker å ha god tid så jeg får sett på å prøvd hvilke bilstol som passet bilen best osv. Blir ikke så merkbart på økonomien heller når vi fordeler innkjøpene litt å på slutten kan formen være litt dårligere med bekken å sliten så godt å ha de største tingene i hus da. Også supplerer vi underveis når vi ser at vi mangler noe etter ungen har kommet også.
 
Nummer to her, ei jente til, så har jo veldig mye! Bare 2 år siden forrige gang og.

Tenkte å kjøpe noen søte små klær, men så har jeg lånt bort noen klær til venninne, og her om dagen kom hun tilbake med ALLE babyklærne babyen hennes hadde vokst ut av, så jeg valgte de fineste… og stuebordet er helt fullt av søte små jenteklær fra str 50-62 :hilarious: Så da var jeg glad jeg ikke kom meg på noe shopping;)

Nå skal jeg spare i hele februar, «frossen februar», og ikke bruke penger på annet enn nødvendige faste utgifter og mat:)

Kjøpte Chicco Next2Me Air på Jollyroom forrige uke, den kom plutselig på tilbud til under 1000kr! Da måtte jeg slå til. Hadde bestemt meg for å kjøpe den uansett så:)

Kjøpte også Ergobaby Embrace meget pent brukt før jul.

..og det siste jeg vet jeg ønsker til baby er babynest fra Liewood med plate i bunn og bærehåndtak, så det blir lett å flytte rundt på baby i huset❤️ Men venter litt med den, skal se om jeg finner pent brukt:)
 
Med nummer tre nå så har vi nesten alt fra før av, og det vi mangler (bilstol og trappegrind) tar vi når det nærmer seg :D veldig greit å være ferdig allerede! I tillegg kommer venner innom med babyklær vi kan arve, så det er veldig koselig!
 
Jeg har kjøpt babynest (fra Liewood i beige) og noen klesplagg. Kjøpte også noen småting på ferie i sommer (før jeg ble gravid hihi), visste/tenkte at det ville skje utover høsten ☺️ Blir en del nytt denne gangen siden vi har gutt fra før og får jente nå. Jeg er veldig kresen, men syns den sorte stellevesken fra Kongens sløjd er fin! Ellers vurderer jeg en sort Matterhorn fra Holzweiler med organizer i. Sistnevnte har jeg lyst på til meg selv og kan bruke etter stellebag-tiden er forbi!
 
Jeg har kjøpt sprinkelseng, madrass, vogn, babynest, masse klær, sutteklut og reiseseng :)
 
Har masse tøy etter minsta som kun er 7 mnd men helt umulig å ikke kjøpe litt babyblått :bag: :Heartblue Anbefaler babyest med hard bunn og litt kompakt kant så baby kan ligge trygt uten å være «på» meg hele tiden, bedside crib, og et ordentlig nyfødt sete i balje.
 
Ente med å kjøpe litt ulltøy i dag til 70 %, vanskelig å la være selv om hun arver det meste hun trenger fra søstera :)
 
Har kjøpt litt tøy på Tise, i str 50-56 så vi har noe å bruke rett fra sykehuset. Har ellers kjøpt bilstol (BeSafe izi go modular) og vogn på tilbud (Uppababy Vista V2). Har også multi-mam og purelan klart :knegg: Tenker å vente ellers, kanskje jeg er heldig og får litt i babyshower :Heartred
 
Vi har kjøpt vogn, bedside crib, stelleveske (bugaboo - matchet vogna») -stokke new born set. Og litt klær til frøken’a. Bestillt bilstol og base, så har det meste av de store tingene ☺️
 
I dag bestilte jeg vogn. Weeee :) litt skummelt for er jo fortsatt tidlig. Men så himla stas og koselig. Tilbud, så sparte 4000kr. Emmaljunga nxt90 flat❤️ er 21+2 og henter den om ca 8 uker
 
Har ønsket meg Uppababy vista v2 lenge, så idag måtte jeg bare bestille den da den var på tilbud. Ellers har vi fått noe smått av klær og arvet en bilstol med base fra en venninne. Venter med resten om jeg klarer :p
 
Har ønsket meg Uppababy vista v2 lenge, så idag måtte jeg bare bestille den da den var på tilbud. Ellers har vi fått noe smått av klær og arvet en bilstol med base fra en venninne. Venter med resten om jeg klarer :p
Vi også kjøpte den, hvilken farge valgte dere?
 
Back
Topp