Kjøpesenter

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Ja... vi har ikke tatt steget med å dra på kjøpesenter enda. Men skal jeg få kjøpt noe annet enn hva vi har i nærheten her så må jeg pent nødt reise dit :p så hva har dere med til mini? Tenker på mat, dere som ikke ammer. Mini her får mme. Tar dere med termoser og pulver og div eller hvordan gjør dere det hvis det skulle skje at de blir sultne mens dere er der?
Hilsen nybakt mor for første gang :p

Ja... vi har ikke tatt steget med å dra på kjøpesenter enda. Men skal jeg få kjøpt noe annet enn hva vi har i nærheten her så må jeg pent nødt reise dit :p så hva har dere med til mini? Tenker på mat, dere som ikke ammer. Mini her får mme. Tar dere med termoser og pulver og div eller hvordan gjør dere det hvis det skulle skje at de blir sultne mens dere er der?
Hilsen nybakt mor for første gang :p

I dag hadde jeg mating ute for første gang :p tok med flaske med kaldt kokt vann, termos med varmt kokt vann og riktig dose pulver i en brødpose. Det gikk kjapt å blande sammen :) om ikke kan du ha ferdigmelk som du setter i vannbad på en kafè eller noe :) ikke se på det som stress, det har jeg gjort å da blir det bare så man ikke drar noen steder.

I dag hadde jeg mating ute for første gang :p tok med flaske med kaldt kokt vann, termos med varmt kokt vann og riktig dose pulver i en brødpose. Det gikk kjapt å blande sammen :) om ikke kan du ha ferdigmelk som du setter i vannbad på en kafè eller noe :) ikke se på det som stress, det har jeg gjort å da blir det bare så man ikke drar noen steder.

Det er akkurat det jeg har tenkt, stress å dra med seg termos osv :p men man må vel bare kaste seg ut i det. Flott at det gikk så fint med deg, det gir meg litt mer troen på at det ikke er så stress å reise bort :)

Etter tredje delvise flaskebarn gjør vi det enkelt. Ferdig fylte flasker med kokt vann og boks med oppmålt pulver. Om vannet er kaldere enn romtemp så varmer jeg i vannbad på cafe eller micro, før pulveret tilsettes. Enkelt og greit, klart på tre sekunder!

Jeg har med termos med kokt, varmt vann og en liten flaske med kokt, kaldt vann. I starten hadde jeg med urinprøveglass med oppmålt mengde mme :p men nå har jeg kjøpt en slik beholder med rom fra mam som Gulo nevner :) synes egentlig det går veldig greit:)

Da får jeg prøve meg med termos og flaske og gå til innkjøp av sånn beholder til pulveret ;)

Hvor lenge sånn ca holder vannet seg varmt på termosen vil dere si?
Jeg har bare hatt avkjølt kokt vann på termos og satt den i kjøleskap og der blir det fort kaldt :p

Holder seg varmt leeenge til meg hvertfall. Jeg bruker samme "teknikk" om natta for å slippe og stå opp for å lage mat. Da ordner jeg termosen i 22-23tiden på kvelden og vannet er fortsatt varmt 12timer etterpå :)

Back
Topp