kjøper du ost i Sverige?

Vi bor veldig nære Svinesund, men handler ikke så ofte ost der, selv om det lønner seg...  Ostesnobb er jeg:P MÅ ha norvegia!

Hender vi handler en sånn svær Husholdningsost, sånn rund. den er god og ikke så dyr.
Men egner seg ikke så godt til pizza osv. Synes nok den beste osten er den norske, norvegian og jarlsbergen tåler mer varme.

Denne er en av ostene jeg pleier å kjøpe med meg hjem fra Sverige. Fryser den ned og den er like god når den har tinet. Kjempegod på pizza!
Finnes også ferdigskivet. 

Wästgöta kloster

Wästgöta Kloster® Svart 31% NB VM

Wästgöta Kloster Svart 10 % är en smakrik kantfri grynpipig ost som har extra låg fetthalt och är nyckelhålsmärkt. Den har tydlig smak av sötma, syrlighet och nötighet. Wästgöta Kloster Svart 10 % är lätt att hyvla och tärna och passar bra på smörgås och som ingrediens i kalla rätter. En perfekt ost för dig som vill ha mycket smak men lite fett.

Kjøper husholdsost. En gedigen en, og ender alltid opp med å spise mye mer ost på kort tid enn nødvendig.

c",) skrev:
Denne er en av ostene jeg pleier å kjøpe med meg hjem fra Sverige. Fryser den ned og den er like god når den har tinet. Kjempegod på pizza!
Finnes også ferdigskivet. 

Wästgöta kloster

Wästgöta Kloster® Svart 31% NB VM

Wästgöta Kloster Svart 10 % är en smakrik kantfri grynpipig ost som har extra låg fetthalt och är nyckelhålsmärkt. Den har tydlig smak av sötma, syrlighet och nötighet. Wästgöta Kloster Svart 10 % är lätt att hyvla och tärna och passar bra på smörgås och som ingrediens i kalla rätter. En perfekt ost för dig som vill ha mycket smak men lite fett.

kuli! er den mye billigere enn feks norvegia?

Gollemor skrev:
Kjøper husholdsost. En gedigen en, og ender alltid opp med å spise mye mer ost på kort tid enn nødvendig.

et velkjent problem!ghehe

No, I don't! Norvegia, spiser jeg :)

kjøper toast-ost og burger-ost (cheddar) i Sverige bare

Miss Claymore! skrev:
Nei, æsj!

Nei forresten, nå ljugde jeg litt. Kjøpte en kilo brie sist vi var der, den var ganske god. Men sånn "vanlig" ost, nei det kjøper vi i norge. Må ha Synnøve!

Kjøper cheddarost der. Og om vi er på hytta ( i Sverige altså) så kjøper vi alltid noen oster fra ostedisken.

Pleide å kjøpe den runde hushållsosten også, men kjæresten min liker den ikke. Det tror han iallefall, han har jo aldri smakt den..

Back
Topp