Kjøper du nytt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Kjøper du nytt barnesete, eller kan du kjøpe det brukt også? :)

Har bilsete fra førstemann, så skal bruke det. Tror ikke jeg hadde kjøpt brukt fra ukjente. Vet aldri om det har vært i en kræsj eller mistet i gulvet.

Kjøper nytt. Brukte bilseter skal vel ikke være eldre enn 5 år, og storebror er 8 år. Og tar ikke sjansen på å kjøpe brukt fra andre, vet aldri hvordan behandling det har fått (kollisjon, mistet i bakken e.l).

Nytt. Både det minste setet og når hun gikk over til større. Lillesøster som kommer nå får bruke etter store søster, men det er jo bare 14 mnd mellom dem så det minste setet er jo ikke gammelt:-p ville ikke kjøpt brukt pga en ikke vet med sikkerhet om det har vært I gulvet eller hva..

Jeg kjøpte brukt, tok av trekket og sjekket isoporen rundt, såg ut som nytt og billig, de vokser jo så fort så må jo bytte når de er ca 6 mnd igjen :-)

Vi har fra forrige gang så kommer til å bruke det. Hadde kjøpt nytt hvis ikke :-)

Nytt:)

Nytt! Hadde setet etter største, men det var på kanten når det gjaldt alder, så da ble det nytt.

Vi har sete etter første frøkna :) Det er 1,5 år gammelt, så jeg har ingen betenkeligheter med å bruke det.

det første setet er helt nytt, men setet som skal brukes etterhvert når gutten vokser ut av første setet er arvet etter min bror. Her vet jeg historikken og at det ikke har vært i en ulykke :)

Sniker fra prøvebobla:)

Vi arver bilstolen etter min stesønns lillesøster hos moren. De har ei på 5mnd nå, og forhåpentligvis får vi ei spire til å holde seg fast snart, så da er uansett ikke stolen for gammel.. Stoler fullt og helt på stesønnen sin mor, og vet at stolen ikke leveres til oss etter å ha vært i ulykke:)

Kjøpte nytt bilsete denne gangen, men kjøpte brukt av en bekjent sist gang. Hadde nok ikke kjøpt brukt bilsetet av hvem som helst mtp at man ikke vet hvordan det er blitt behandlet, men så lenge man sjekker utstyret nøye, tror jeg egentlig ikke det er så stress. De fleste bilstoler i den minste klassen er jo bare brukt en liten periode og så og si nesten gode som nye.
Vogn og sånt har jeg fra storesøster :) den er like fin som da den var ny omtrent :) men hadde jeg ikke hatt den, tror jeg jeg hadde gått for brukt! Tullete å bruke 15000kr på en helt ny vogn når fjorårets eller året før der igjen sin modell er vel så bra! :)

Vi kjøpte nytt. Er anbefalt at dersom en kjøper brukt så bør det være en som en kjenner. Så en er sikker på at setet ikke har vert utsatt for en ulykke

Kjøpte nytt til første barn, bruker det samme:-)

Back
Topp