Kjøper du mye brukt eller mest nytt til den kommende babyen?

M

Moderator Kristin

Guest
Det er jo stas å kjøpe nye ting til babyen, men så er det jo litt økonomisk og miljøvennlig å kjøpe brukt da.
Hva går det mest i? Nytt eller brukt?
 
Her har det gått mest i brukt denne gangen:) Eneste vi har kjøpt nytt er en ny madrass til vugga og bilstol. Utenom det så har vi fått lånt ett par ting, kjøpt brukt på finn/Facebook og arvet en del fra forskjellige rundt omkring. Også har vi noen ting som han arver fra storebrødrene sine:)
 
Arver en del og kjøper absolutt mest brukt av det vi har kjøpt selv. Ny vogn og ny bilstol.
 
Har kjøpt ny bilstol og kalesj til vognen, ellers blir det mest brukt det lille jeg har kjøpt. Bestemora derimot tar helt av med shoppingen så det er jo veldig deilig :)
 
Kjøpt det aller meste brukt denne gangen. Unntatt bilsete, madrass til sengen og noen klesplagg. Og pumpe til meg. Men det var kun pga bra tilbud.
 
Har kjøpt ny vogn og skal kjøpe ny madrass, ellers blir det meste kjøpt brukt...
 
Kjøpt mye brukt :)
 
Jeg får være motvekten til dere andre og den store miljøsynderen av oss jeg da, og si som sant er at vi har kjøpt alt nytt. Nå har vi økonomisk anledning til det, og det et valg vi har tatt. Vi ønsker oss et barn eller to til senere, og det vi har kjøpt inn nå er kjønnsnøytralt (utenom noen klesplagg), slik at alt kan arves videre til forhåpentligvis kommende søsken
 
Her blir det en lett blanding av nytt og lånt.
Kjøper ny vogn med tilbehør, madrass(er), lammeskinn og en del klær.
Vi skal låne bilstol og bedside crib i første omgang, muligens vippestol/babygym og andre ting som brukes kun i en kort periode.
Satser på å kjøpe litt brukt etterhvert som vi trenger noe nytt (bortsett fra madrasser og bilstoler). Ting som kan vaskes på 60gr, i oppvaskmaskin eller tåler en runde i nesten kokende vann håper jeg å kjøpe brukt, men regner med at det blir en del mer nytt enn intensjonen er :)
 
Her arver han alt fra storebror med unntak av madrasser, en bedsidecrib vi låner, et babyteppe jeg strikker og hva han evt vil trenge av sommerklær. Pode nr 1 ble født på høsten så mye ull og langermet, men skaffer ikke noe nytt før han er født og jeg vet hva slags vær det er.
 
Det meste brukt her. Ny bilstol, madrass til senga, stellemadrass, lammeskinn og noe klær. Vogn, stelleveske, stellebord, seng er kjøpt på Finn.
 
Både og, kanskje mer nytt nå enn sist, men ikke mye.
Måtte ha ny vogn pga ny bil og vognbarn nr to:p
Men blir mye gjenbruk:D
 
Kjøpt endel brukt, mest klær. Og endel nytt. Synes det er sååå gøy å handle til lille gutt. Regner med vi får mye klær i gave også.
 
Har det meste av store ting fra storesøster. Det vi trenger kjøper vi stort sett nytt. Handler mye på salg og sånn da
 
Jeg får være motvekten til dere andre og den store miljøsynderen av oss jeg da, og si som sant er at vi har kjøpt alt nytt. Nå har vi økonomisk anledning til det, og det et valg vi har tatt. Vi ønsker oss et barn eller to til senere, og det vi har kjøpt inn nå er kjønnsnøytralt (utenom noen klesplagg), slik at alt kan arves videre til forhåpentligvis kommende søsken
Er da lov det også, jeg tenker jo at bare det beste er bra nok for mitt barn, og det er jo stas å kjøpe nytt. Og når dere tenker søsken, så synes jeg det er helt innafor!
 
Er da lov det også, jeg tenker jo at bare det beste er bra nok for mitt barn, og det er jo stas å kjøpe nytt. Og når dere tenker søsken, så synes jeg det er helt innafor!

Ja, det er veldig stas, og koselig å kjøpe inn til den lille. I morgen blir det innkjøp av sengetøy, tre for to på Princess. Skal sies at selv om vi kjøper alt nytt, så er jeg en racer på tilbud, og stort sett alt er kjøpt med rabatt :)
 
Ja, det er veldig stas, og koselig å kjøpe inn til den lille. I morgen blir det innkjøp av sengetøy, tre for to på Princess. Skal sies at selv om vi kjøper alt nytt, så er jeg en racer på tilbud, og stort sett alt er kjøpt med rabatt :)
Er jo det som er så fantastisk med babyutstyr. Det er alltid salg en plass :D
 
Back
Topp