kjøper du for store sko til barna?

linusgullet <3

Elsker forumet
ja, spørsmålet sier seg egentlig selv, jobber i skobutikk, og blir gang på gang frustrert på foreldre som kjøper sko som skal passe neste vinter og! hadde nettopp inne en som kjøp sko 3!! str større i vinterskoene ifht det joggeskoene til barnet var! opplyste om at de var alt for store, men nei, hu skulle ha ullsokker i! vi snakker nesten 3cm for store sko! stakkar liten[:(] (er annbefalt å ha opp til 1,5cm)

over til mitt poeng! for store sko er LIKE skadelige som for små sko!!! om ikke alle visste det fra før...

Nei, kjøpte vintersko i str 21 så jeg vet at de passer hele vinteren. Hun har 20 i joggeskoene,

har ikke gjort det nei... men tok en råsjangs på vintersko i vår og kjøpte de 2 str større en han brukte da i håp om at de kan brukes denne vinteren og det ser ut som jeg har truffet[:)] Men skona har ikke vært i bruk før nå da han passer i de...

jeg jobber ikke i skobutikk, men har faktisk overhørt en del ligndende samtaler i skobutikken.
også har jeg hørt den at ja da kan hun bruke de i år også kan nestemann ta de neste år igjen.

her får vi målt opp og det er vel 1-1,5 cm rom i skoen.
viktig at skoa skal sitte godt å stødig nå. kan ikke tenke neste år med sko, ikke når de vokser så mye + at det er viktig med rett str. store sko er ikke godt å kjippe i og det er ikke godt med 5 sokker eller en ullsokk som klumper seg neddi skoa.

Nei, det gjør jeg ikke, ikke godt å gå med for store sko!
Jenta mi var litt mellom to størrelser, dvs 25 var egentlig akkurat passe, mens 26 var litt store. Da kjøpte jeg 26..
Synes ikke alle er like flinke til å bruke rett størrelse generelt.. Jobber i bhg, og mange som har for små sko! Så lenge foten går oppi er det greit virker det som...[8|]

Nei det gjør jeg ikke..=)

Nei vi har hun alltid med i butikken for å måle..
hun har brukt skoene fra forrige vinter litt nå fordi de enda passet når hun bare har tynne sokker oppi.. men idag kjøpte vi nye til henne.. tenker aldri tanken at de skal vare neste vinter også..

Da kan du kanskje svare på et spm....

De skoene det er sånn målesåle i? Er den målestreken beregna til at det skal være litt tykke sokker oppi? For en dame jeg møtte på i en skobutikk mente det, men jeg kan ikke skjønne at det er plass til det i de skoene jeg har kjøpt. (Ikke at det er noe krise altså)

Og nei, jeg kjøper ikke for store sko. Godt skotøy er nesten viktigere enn god dress.

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

ORIGINAL: Camara

Nei, det gjør jeg ikke, ikke godt å gå med for store sko!
Jenta mi var litt mellom to størrelser, dvs 25 var egentlig akkurat passe, mens 26 var litt store. Da kjøpte jeg 26..
Synes ikke alle er like flinke til å bruke rett størrelse generelt.. Jobber i bhg, og mange som har for små sko! Så lenge foten går oppi er det greit virker det som...[8|]

de er det maaange av...  både for stor og liten..

ha det sa sambo her om dagen da jeg sa at de skona var blitt for små... da svarte jeg tørt at han får beina oppi skona som er str 21 også, det betyr ikke at det ikke er vondt og skadelig for beina... han var forsåvit enig i det... men syns støvler er en vanskelig sko og avgjøre om de passer eller ikke...

skoa til ungene skal passe perfekt!!
kjøpte vinter sko til Tuva som hu må ha tjukkelabber i, men kjøpte de slik for at hu skal få plass til ulllabber til vinteren...

Hender jeg kjøper 1 nr større, men ikke 3[X(]
Ser veldig mange i bhg som går med alt for store sko, de snubler jo hele tiden[&o]

Nei, det gjør jeg ikke!

Håper iallefall ikke det - jeg kjøper størrelsen de ansatte måler til [8|]

Nei, det gjør jeg ikke, iallefall ikke 3 (!) str større. MEN vinterskoene er i en str større enn joggeskoene og støvlene ja, men det må de være.

ORIGINAL: Linemor7

De skoene det er sånn målesåle i? Er den målestreken beregna til at det skal være litt tykke sokker oppi? For en dame jeg møtte på i en skobutikk mente det, men jeg kan ikke skjønne at det er plass til det i de skoene jeg har kjøpt. (Ikke at det er noe krise altså)

Og nei, jeg kjøper ikke for store sko. Godt skotøy er nesten viktigere enn god dress.

du bør ha med tykke sokker som barnet kan prøve med, og foten skal rekke fram til målesåle-merket når sokkene er på! er viktig å ha godt med luft framme i skoene for at foten skal kunne vokse fritt, men max 1,5 cm framme! hadde heller gått for sko med "bare" 1cm framme enn 2, da de blir for store!

-Godt å høre at de sleste er fornuftige når det gjelder sko [:D]

Nei, her får vi foten målt hver gang vi kjøper sko, slik at dem er ca 1,5 cm lenger.

Nei,men det gjorde garantert mor og far når vi var små[:)]

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

ORIGINAL: Linemor7

du bør ha med tykke sokker som barnet kan prøve med, og foten skal rekke fram til målesåle-merket når sokkene er på! er viktig å ha godt med luft framme i skoene for at foten skal kunne vokse fritt, men max 1,5 cm framme! hadde heller gått for sko med "bare" 1cm framme enn 2, da de blir for store!

-Godt å høre at de sleste er fornuftige når det gjelder sko [:D]

Da er desverre ikke alle i skobutikkene godt opplært heller. Denne damen påsto at tykke sokker ikke bygde så mye ut i en sko og at sokken brukte den halvannen centimeteren som skal være for stor... For oss var det ikke så viktig nå sist fordi det var høstsko vi ikke skulle ha tykke ullsokker i, men dumt med feilinformasjon likevel.

ORIGINAL: trudepude_

Nei, det gjør jeg ikke!

Håper iallefall ikke det - jeg kjøper størrelsen de ansatte måler til [8|]

me2

En feil mange gjør er å ta på 150 par med sokker..
Vi bruker bare en god teknisk ullsokk rett på foten vi, det er det beste i goretex sko.

Back
Topp