Kjøper du brukte klær?

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Turkistliv, 15 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Nei, har ikke kjøpt brukt.

2. Augustinaen Forumet er livet Vi som prøver :) Junilykke2018 Sommerfuglene

Kjøper mye brukt til yngste på Facebook. Eldste (9 år) er for opptatt av hva hun vil gå med til at jeg kan kjøpe brukt..

3. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

Kjøper mye brukt. "Brukt", for mye av det har fortsatt merkelappen på. Kjøper mest på Instagram.

4. Blomsterguri Betatt av forumet Marsboere 2020 Assistert-jentene Sommerfuglene

Jeg er stor fan av gjenbruk, og har kjøpt brukte gravidklær både fra finn og tise, og har allerede kjøpt endel ullklær til kommende baby på facebook (litt vel tidlig, men greide ikke å la være) :)

5. Mom87 Flørter med forumet

Kjøper for det meste ull og hjemmestrikket:) på finn og Facebook:)

6. Lilth Elsker forumet Vi som prøver :) Himmelbarn Assistert-jentene

Fretex, loppemarked, bruktbutikker, finn.no og facebook :)

7. Høst Forelsket i forumet Septemberhjertene 2018 Julegavene 2019

Til meg selv kjøper jeg nytt alt av undertøy/sokker/badetøy/trøyer, men ellers er så godt som alt (bukser, jakker, kjoler, yttertøy, sko, vesker, etc) kjøpt brukt. Kjøper heller når jeg ser noe fint, og legger det på loftet til rett sesong/anledning, enn å måtte tråle butikkene etter "det plagget jeg trenger" med en tidsfrist over meg - det er noe av det mest stressende jeg vet om. Vil mye heller holde tale foran 100 personer, for å si det sånn.

Kjøper stort sett på Fretex/loppemarked/bruktbutikk, så jeg kan prøve plaggene eller iallefall få et godt inntrykk av størrelsen - synes det er vanskelig å kjøpe til meg selv på Finn/Tise.

Som regel blir det det samme for barna, mye bruktkjøp (mest loppemarked og samlepakker fra Finn), men der har jeg også kjøpt endel strømpebukser og smekker nye, fordi det er plagg som slites mye - og de fleste plaggene skal helst brukes på 2-3 barn her i huset også.

8. Alvea Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2016 Assistert-jentene Januarlykke 2020

Facebook for det meste :)

9. Marisma87 Flørter med forumet

Ja absolutt er bra for miljøet og lommeboka. Her kjøpes det igjennom Facebook, finn eller bekjente

10. Ennovy89 Forelsket i forumet ❤ Aprilbarna19 ❤

Har ikke kjøpt noe, men fått mye arveklær til lillemor. Ikke noe imot brukt, men finner sjeldent brukt som passer i str. og som jeg liker. Og til lillemor har jeg ikke hatt behov for å kjøpe, siden vi har fått så mye.

11. Bokelsker Elsker forumet Januarlykke 2020

Vi kjøper en del brukt på Finn, og en del nytt. Vi er ikke spesielt opptatt av merker/farger/design, så slike klespakker som selges på Finn er gull. Vi har også kjøpt en del yttertøy brukt. Sko kjøper vi kun nye.

12. SoriaMoira Elsker forumet

Ja, alt som kan kjøpes brukt kjøpes brukt. Ser ingen grunn til å skape mer søppel, eller bruke mer penger enn nødvendig. :)

Vi bruker lokale salgsgrupper på Facebook. :)

13. Milla_mor Glad i forumet Julegavene 2019

Kjøper en del pent og lite brukt via Facebook grupper :happy: Fått gjort noen skikkelige gode kupp til nå! Super fornøyd med det :D

14. Lillevesen246 Elsker forumet Novembergull 2017

Kjøper mye bruk. Finn, facebook og tise er de jeg sjekker :) kjøper alt av yttertøy (men ikke regntøy) ull, vanlige klær. Om jeg ikke kjøper brukt kjøper jeg på salg :D sko kjøpes nytt :)

15. VictoriaH Ventende August 2018 Assistert-jentene

Kjøpt litt på Finn, et par småting på fb og litt på Instagram (pent brukt hjemmestrikk).

16. VictoriaH Ventende August 2018 Assistert-jentene

Sko kjøper jeg nytt, eneste som arves videre til evt søsken blir pensko, tynne tøfler og gummistøvler (ting uten nevneverdig såle).

17. Kiiwi Glad i forumet Septemberhjertene 2018 August 2018

Kjøper nytt.

Vurderte å kjøpe brukt ulldress til minien, men jeg syns helt ærlig det meste koster så mye at jeg heller legger i noen ekstra hundrelapper og får noe helt nytt.

18. Julilykke-17 Gift med forumet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Kjøper på finn, fb og fretex, ellers arver vi mye fra venninner. Har litt nytt, men det er stort sett gaver vi har fått.

19. Chawa Glad i forumet Junilykke 2020 ♡

Ser ingen grunn til å ikke kjøpe brukte klær. Klesindustrien står for så stor del av klimabelastningen at jeg hadde ikke hatt samvittighet til å kjøpe mer enn nødvendig nytt. Med tanke på hvor mange mennesker som har mistet livsgrunnlaget sitt pga vårt forbruk av klær, så er det mest etisk med gjenbruk også.
    Men undertøy, det blir nytt. Gjenbruker gjerne etter storesøsken, men har en sperre akkurat der.

20. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

Har arvet noe av en nabo av mamma, og kjøpt litt småtteri som luer brukt én gang, med lappen på osv. på Finn, ellers er alt kjøpt nytt. Har ingen og arve av og liker ikke ferdige klespakker. Sjekker alltid Finn før vi kjøper yttertøy men det er sjelden jeg finner det jeg skal ha i riktig størrelse som fortsatt ser nogenlunde OK ut og ikke blir kjempedyrt med frakt. Skal bruke alt igjen til nr. 2, da. Kjøper også alltid kvalitet og ting som kan brukes i flere kombinasjoner, fremfor kvantitet.

Del denne siden