Kjøper du brukt bilstol?

Til første kjøpte vi brukt av noen vi kjente.
På den måten av vi 100% sikre på at setet ikke hadde vært involvert i noen bilulykke.

Et sete som har vært involvert i ulykke SKAL byttes ut selv om det ikke syntes på setet.
Jeg turte ikke å kjøpe på Finn eller lignende steder ved tanke på barnets sikkerhet

Til første kjøpte jeg av en kollega som jeg stoler på og med neste kjøpte vi nytt.

Har arvet fra svigerfamilie, og kunne kjøpt brukt om jeg kjente de som solgte godt.

Kunne kjøpt brukt fra nær familie, men ellers ville jeg kjøpt ny!

Ekstra setet har jeg kjøpt brukt av noen vi kjenner. Så helt sikker på at det ikke er utsatt for kolisjon. Hoved setet har vi kjøpt nytt.

Første baby- og vanlig bilstol fikk vi låne av noen vi kjenner, så vi visste at de var i god stand. Da lillebror ble født fikk vi igjen låne babystol og kjøpte ny stol til eldste. Kjøpte igjen ny stol da lillebror vokste ut av babystolen. Den ene storstolen vi lånte og en beltestol vi kjøpte brukt er ekstra stolene som farfaren har i sin bil da det er han som oftest kjører med de utenom oss(selv om det ikke er så ofte at det gjør noe)

Nei, ikke med mindre det er fra kjentfolk :) Fler som har nesten 1-åringer om vi blir gravide nå (og i hvertfall om det tar ytterligere noen måneder) så mulig vi er heldige der og får kjøpt brukt :)

Men ikke av ukjente nei.

Fra noen jeg kjenner som selv kjøpte ny (100% sikkert att det ikke er noe feil med setet altså); så kanskje ja. Fra noen totalt ukjente; nei :)

Har kjøpt nye.
De større setene har vi arvet fra familie.

Kjøper nytt, vi. Tør ikke annet.

Back
Topp