Kjøper dere klærne brukt?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Lurer på om det er mange som kjøper babyklær brukt. Det er vel forståelig når man arver. Men har dere noe interesse for brukte klær/spare penger også? Hvorfor? Hvorfor ikke?

De sier at brukte klær er bedre enn nye grunnet at de er vasket så mye at de skadelig stoffene i fargene er borte. Det jeg hørte.. Her kjøpte jeg noe brukt, da vi forrige gang fikk et barn som gulpet sinnsykt mye og måtte ha omtrent dobbelt så mye klær som normalt sett. Selv om vi vasket klær hver dag.

Kjøpte en del klær brukt sist :) Fin måte å være litt miljøvennlig på, samtidig som det er spennende å kjøpe klespakker og se hva en får :D Og jeg føler meg så bra når jeg sparer penger :smiley-bounce012

Kjøper gjerne brukt [emoji5] mest av miljøvennlige hensyn, men er jo også økonomisk! Har ikke lyst til å måtte kjøpe helt nytt til en baby som passer klærne i bare noen uker...

Vi har ikke kjøpt mye brukt; kun brukte bunader. Jeg ser allikevel absolutt verdien i det (spesielt miljøbesparelsen) og man får lett tak i rimelige klespakker.

Jeg kjøper gjerne brukt hvis jeg finner noe jeg har lyst på.

Kjøper gjerne klær brukt hvis jeg finner klespakken jeg har lyst på :) til storebror var vi heldige å arve mye klær.

Kjøper mye brukt.. det jeg ikke har likt har jeg gitt bort til Amathea eller andre som har behov

Har kjøpt en del brukt (og arvet mye) til storesøster. Synes det er flott både økonomisk og miljømessig! :)

Hadde mye liggende etter første, av nøytralt siden vi ikke vet hva vi fikk da og vet ikke nå heller. Kjøpt ett par plagg av det vi manglet.
Arvet masse til første og er det en mulighet nå så går jeg for det :-) får vi samme kjønn, så har vi alt liggende :-)

Her er arvekarusellen i full gang og jeg kjøper knapt et eneste plagg :)

Jeg har kjøpt nesten alt brukt og har spart masse penger på det [emoji4][emoji1360]

Kjøpt noe nytt, noe brukt. + har noe etter storesøster som prinsessen i magen arver.

Jeg har ingenting imot å kjøpe brukt, men da må det være noe jeg virkelig liker, samme gjelder hvis jeg skal kjøpe nytt.

Bare jeg som ikke har handlet et eneste klesplagg enda? :dead:
Ikke jeg heller, men arvet en del. Kjøpte bare vogna, vognpynt og wall stickers til barnerom. Ellers ingen innkjøp relatert til babyen.

Her er alt kjøpt nytt..men hadde vi hatt mulighet til å arve noe klær hadde vi gjort det:) kunne sikkert kjøpt noe brukt men siden det er første barnet så er det jo så moro å handle inn selv. Har handlet nesten alt av klær på 50-70% så synes vi har kommet godt ut av det:p

Kjøper brukt eller arver.
Har kun hatt en negativ opplevelse med å kjøpe brukt, alle klærne var utslitte og stinka røyk :(
Så ble litt mer skeptisk etter det...

Back
Topp