Kjøper dere brukte klær til barna deres?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Jeg har tidligere ikke kjøpt brukt, og dermed brukt mange titusener i løpet av det første året hennes. (minst 10 bodyer, 7 pysjer, 7 bukser o.l. pr str), men nå som hun snart beveger seg over til 92, har jeg tittet litt på nettet etter brukte klær og har endt opp med ca 100 plagg i str 92-98-104 for 900 kr, hvor av alle klærne ser lite brukt ut, og det er veldig mye nyttig her for mitt barn. Jeg er så superfornøyd med hvor mye penger jeg har spart og tenker så ekstremt på hvor mye jeg kunne hatt spart om jeg gjorde dette fra start!

Har dere kjøpt brukte klær eller kjøper dere kun nytt?

Kjøper bare nytt til storesøster, men lillesøster arver hennes tøy.

Jeg har i hovedsak kjøpt brukt. Jeg bruker ikke hundrevis av kroner på en body han bruker i 1-2 mnd før den er for liten. Vi har fått mye nytt i gaver, så han har en grei blanding.

Jeg kjøper mye brukt. Har fått tak i masse fint, bla en nydelig hjemmestrikket genser og to gode ullbodyer. Sparer masse på det, og jeg elsker å spare penger >:)

Jeg har ei jente på 3år og en gutt på 6år.. jeg har både nye ting, noe jeg har fått. Noe kjøpt brukt å noe får jeg fra min mor som syr hele tiden.. jeg tenker at så lenge det er helt og ikke slitt,flekker på el hull I så why not. Er jo for lite om noen uker/måneder uansett.;)

Vi har en god blanding av nytt og brukt. Prøver å spare penger, men noen ganger kommer man jo over noe man "bare må ha" ;)

Kjøper mest nytt, men arver også en del da :-)

Kjøper både brukt og nytt:)
Har kjøpt litt brukt mærketøy og en brukt Reima dress hver vinter, så han har hatt en i reserve.
Ellers har jeg kjøpt mye brukte barnebøker

Vi arver fra 3-4 stk, knapt kjøpt noe nytt til han i det her tatt. Men ville kjøpt brukt om vi ikke arvet.

Kjøper brukt og arver. Gjort sia han va nyfødt, så har kun kjøpt nytt yttertøy sånn som dress, luer og votter samt sko.
Spart mange kroner på å se på facebook om det er noen som gir bort pent brukte klær eller selger billig.
Nå er han snart 5 år og vi har klær til han blir 6-7 år på boden ;)

Vi har arvet masse etter min søsters barn. Men også kjøpt veldig mye brukt.

Mye av klærne på bruktmarkedet er bare brukt av ett barn og ser omtrent som nye ut :)

Veldig kjekt både for lommeboka og miljøet! :D

Kjøper noe brukt og noe nytt. Har også passet på å kjøpe kjønnsnøytrale klær så langt det lar seg gjøre slik at vårt neste barn kan arve.

Har kjøpt MASSE brukt til han.

Ja, jeg kjøper brukt å arver en del. Sko å ull er vel det jeg kjøper mest nytt..

Jeg kjøper nok mest nytt, men hvis det dukker opp noen fine plagg som jeg kunne tenkt meg brukt, så kjøper jeg gjerne det:-)

Syns også det er litt kos å kunne gå rundt å kikke når man først er i butikker, i stedetfor at jeg har kjøpt alt klart for det neste året! Da har jeg hvertfall ikke samvittighet til å kjøpe noe nytt...

Men masse fint som selges brukt, og da særlig ting/plagg som jeg vet at er av god kvalitet:-)

Guttungen her bruker 92, og det hender ofte at jeg kjøper brukt på fb- sidene. Ser an hvem søm selger og hvordan klærne er :)

Jeg kjøper nye ytterklær, for det skal brukes av begge barna og må vare en stund. Men jeg kjøper det alltid på salg. Vi arver en del andre klær, f.eks ull og penklær. Hverdagsklær som arves gjør seg fint som lekeklær som jeg ikke er redd for. Ser gjennom Finn av og til og har funnet noe småtteri. Skøyter og noe klær som knapt var brukt. Men jeg synes ofte folk forventer vel mye for sine brukte ting.

Back
Topp