Kjøper dere brukt babysutstyr?

Zola

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Kjøper dere brukt babyutstyr? Er det noe dere ikke kjøper brukt og hvorfor?

Jeg kjøper gjerne brukt, men synes det er stas med ny vogn. Det har jeg sjelden kjøpt brukt, og jeg har hatt mange.

Ellers kjøper jeg ikke brukte madrasser eller noe som babyen skal ligge på. Madrasser er jo ikke anbefalt å kjøpe brukt, men jeg får meg heller ikke til å legge spedbarn på brukte lammeskinn eller brukte vugger etc med brukte bunner/madrasser. Det er noe annet når barnet er større. :)

Har lest at madrass og bilstol bør ikke kjøpes brukt. Vi har bare arvet masse her :)

Bilstoler bør ikke være eldre enn var det fem år? Pga holdbarheten på plasten. Og med tanke på at man gjerne bruker et sete i noen år og så selger det så er det begrenset levetid igjen på det. Personlig kjøper jeg ikke brukt bilsete heller, men det blir noe annet med familie og venner som jeg kjenner og vet at setet ikke har vært utsatt for skade eller at det er for gammelt.

Som brydtpumpe, madrass og slike ting vile jeg aldri ha kjøpt brukt. Men er åpen for det meste utenom:-)

Vi har kjøpt vogn brukt, men ikke eldre enn en sesong/ brukt til et barn, også så vi godt igjennom vognen før vi tok den med.
Vugge har vi fått brukt av min beste venninne, madrass til den kjøper vi selvsagt nytt :)
Bilstol har vi også fått av henne, ingen skader eller ulykker.
Vi har planer om å kjøpe bæresele brukt, og seng litt senere. Vi får også litt brukte klær fra ei venninne.
Ellers kjøper vi det aller meste nytt, da dette er vår første, og alle andre i familien også venter barn! :p hehe

Jeg har kjøpt mye brukte baby klær som ser urørte ut. Hadde kjøpt brukt vogn også om jeg hadde funnet den jeg ville ha, men det gjorde jeg ikke så da ble det ny :) var tenkt å kjøpe mer brukte ting, men mannen og jeg gikk amok på barnas hus og plutselig hadde vi alt vi trengte, nytt :p

♧ Sendt fra app'en ♧

Vi leter etter leandervugge, vogn, stellebord/kommode ++ brukt.

Har arva masse klær, og sikler på en del av klespakkene på salgsidene på Facebook :)

Kommer til å kjøpe nytt barnesete, har ingen vi kjenner som selger, og vil ikke kjøpe brukt fra ukjente, for da vet vi ikke hvordan det har blitt behandlet.

Det er jo stas med nye ting, men det er veldig lite jeg ikke ville kjøpt brukt. Kanskje bleier og smokker ;)

J har kjøpt nytt bilsete, men resten som seng, vogn, vippestol og endel klær har j kjøpt brukt....:)

Kan kjøpe alt brukt jeg men ikkke madrass og bilsete. Og ikke flasker.. Det synes jeg er litt ekkelt.
Men arvet masse fra venner av klær og slik og det er jo herlig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Har kjøpt fint og nesten ikke brukt leandervugge til 1/3 av full pris. Så er veldig fornøyd med det:)

Arvet masse. Litt mer behagelig enn å kjøpe av noen fremmede. Men har også kjøpt noe brukt. Amme pumpen skal jo kokes, så det går greit. Og newborn sete fra stokke er kjøpt brukt fordi det var tilhørende trekk som kunne vaskes i maskin. :-)
Flasker er arvet fra min nevø. Og blir jo også kokt og byttet tut på.

Klær er arvet av kjente. Ikke alt kan kokvaskes, og da syns jeg det er godt å vite hvem som har hatt det før. :-)

Har kjøpt litt brukt, men mest nytt. Har ikke funnet alt vi ville ha som brukt. Og visse ting ville vi ha nytt; bilstol, madrasser, ammepumpe

Vi kjøper det meste nytt. Litt fordi jeg liker å vite hvem og hvordan ting er blitt brukt. Vippestol skal vi få låne av noen vi kjenner. Det går liksom greit. :) ellers så har vi vugge etter meg og brødrene mine. Kjøper ny madrass. Lekegrind etter meg, kjøper ny madreass til den også. :) sprikelsengen kjøper vi på IKEA tenkte vi. Vogn er bestilt ny. :) men jeg er litt sær... :o

Jeg har det meste jeg trenger fra førstemann, men har uuuutrolig lyst på ny vogn, da vi kjøpte brukt sist...Mannen mener jeg er uforniftig..Men har sååå lyst på noe nytt:-/

Har kjøpt brystpumpe brukt,da en vennine sa at de uansett må steriliseres,ikke vet man om man får brukt for det heller.500kr for dobbel pumpe fra medela!

Jeg tittet mye på finn for å finne barnevogn, men så kom januar salget og jeg ble litt revet med. Skulle gjærne ha arvet en del men er desverre ikke alene denne gangen med baby på denne tiden.
Det er masse jeg ikke hadde kjøpt brukt f.eks bilstol og madrasser.

Jeg har det meste jeg trenger fra førstemann, men har uuuutrolig lyst på ny vogn, da vi kjøpte brukt sist...Mannen mener jeg er uforniftig..Men har sååå lyst på noe nytt:-/

Vi kjøpte en brukt fordi den var så billig, men så var den i "feil" farge, så jeg hadde sååå lyst på "ny" når jeg fant ut at de solgte ikke trekk i min farge til den lengre. Han synes jeg var helt ufornuftig og kunne ikke bry seg mindre om fargen, men med at han mente det måtte være litt gravidhormoner inni bildet, så fikk jeg til slutt rett vogn med rett farge ;)
Blitt enig om at da må vi selge den andre vognen. Så krysser fingrene for deg, for skjønner det så godt :P

Nei, kjøper ikke brukt. Det han arver fra storesøster er vugge, seng (uten madrass og dyne) , bilsete og stellebord. Resten må kjøpes.

Back
Topp