Kjøpekløe

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Jeg sliter med noe jeg ikke hadde hverken første gang jeg var gravid, eller andre gang - nemlig kjøpekløe! Jeg tror det er fordi jeg har en liten en som jeg elsker å shoppe til, men som pr nå har alt han trenger og mer til. Så da sitter jeg her da, og klør etter å handle til spira. Seriøst, jeg er 5+1 + at jeg egentlig burde være skjitnervøs da jeg gikk med nervene i helspenn forrige gang (første svangerskap endte dessverre i dødfødsel pga morkakesvikt, i uke 24).

Det er LITT tidlig med kjøpekløe syns jeg. Virkelig. Er jeg alene om det? :hilarious:

Haha! Føler med deg! Jeg har flaks ned tanke på at miljøfreaken i meg er større enn kjøpekløa :hilarious::hilarious::hilarious:
Men jeg har skikkelig lyst å kjøpe en sånn monitor som måler hjerterytme og oksygennivå til babyen :hilarious: skal kjøpe den da ,men føler liksom det er litt tidlig enda.

Hehe ja, miljøbevisstheten stopper ting opp her også. Er jo ikke så mye vi må kjøpe til bønna heller, arver jo det meste fra storebror. :hilarious: Og det er jo LITT tidlig å kjøpe seng f.eks. :angelic:

he he. Jeg vil helst ha mesteparten brukt :p Spare penger og miljøet. Svigermor er nok ikke helt med på den tanken, selv om vi nok får endel ting fra dem som faren og tanten hadde som små. Men det får vi ta som det kommer :D

he he. Jeg vil helst ha mesteparten brukt :p Spare penger og miljøet. Svigermor er nok ikke helt med på den tanken, selv om vi nok får endel ting fra dem som faren og tanten hadde som små. Men det får vi ta som det kommer :D

Det er så mye fint en får kjøpt brukt. :D Stellebordet vi har nå kjøpte vi for 200 kr, brukt. Det er i heltre så når vi får fiksa nybadet og skal flytte det inn dit skal vi pusse det litt opp (dvs pusse og male) og vips ser det jo helt nytt ut! Det ser ikke herpa ut nå heller, bare noen få bruksmerker på det. Kjøpte ene vogna brukt også forrige gang, samt vippestol og Stokke-stol. Den fant vi til 400 kr inkludert sittepute. :)

Og det aller meste av klær vi har fra før av er arvet etter tre andre gutter. Så er bare fra denne alderen og utover vi har behøvd å spe på med mer nytt pga det har vært lite arvetøy som ikke har vært slitt i filler av de aktive gutta fra de nærma seg året og utover. :hilarious:

Regner med vi kjøper sprinkelseng brukt, men ny madrass. Heldigvis er både min mor og svigermor enig i at det er lurt å titte på bruktmarkedet etter ting. :) Ja, og Stokke-stol er bankers at vi kjøper brukt. De er for dyre ny.

Jeg har konstant kjøpekløe.. Selv når det gjelder til guttungen på14 mnd.. handle handle handle... :hilarious::hilarious:

Jeg vil ikke ha stellebord :p Vil heller ha en stellematta. Jeg er såpass skjelven på hendene uansett, at å ha ting på gulvet der de ikke kan ramle lenger er nyttig.

Søsteren min hadde stellebord, men brukte bare matte.

Hun har også vippestol og litt klær. Så får noe derfra. Naboen til foreldrene til typen har ei jente på 8 mnd, så er jo lov å håpe at vi kan arve noe derfra og :D

Jeg vil ikke ha stellebord :p Vil heller ha en stellematta. Jeg er såpass skjelven på hendene uansett, at å ha ting på gulvet der de ikke kan ramle lenger er nyttig.

Søsteren min hadde stellebord, men brukte bare matte.

Hun har også vippestol og litt klær. Så får noe derfra. Naboen til foreldrene til typen har ei jente på 8 mnd, så er jo lov å håpe at vi kan arve noe derfra og :D

Jeg har ikke rygg til å ikke ha stellebord. Skifter på bare matte hos svigermor eller hos min mor, og jeg kjenner da jeg er glad vi har bord hjemme. Bruker det enda til han på straks 11 måneder. :p Men der er det så stor forskjell, vet også mange som bare har stellematte og er fornøyd med det. :)

De er så fint å ha noen å arve fra. :D

Er også veldig med på å få/kjøpe brukt, men har ikke fått en sånn kløe ennå :p Men blir sikkert litt nytt også, siden det er første barnet, og sikkert ser ting i butikken som jeg ikke klarer å la være å kjøpe... Men skal prøve å skjerpe meg! Kommer sikkert sikkert til å ta helt av på finn.no/Tise... :hilarious:
Men altså, ikke noe problem enn så lenge ;)

Back
Topp