Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men man kan jo ikke ha med mer enn 3000kr hver. Hvordan gjør man det hvis man blir stoppa da?Du betaler i butikk da er momsen inkl.(3000)får med kvittering samt en bok inkl tror det var 2 servicer. Eneste negative sånn tenkt i ettertid må være at man må dit for service og evt om det er noe feil på vogna..men er verdt det likevel når man sparer såpass mye[emoji4]
Da var det omtrent som jeg mener jeg fikk det forklart daDu betala svensk moms i butik, när du har betalat norsk moms, sända till oss tulldeklarationen
då kan vi betala tillbaka momsen till dig.
Her er svaret jeg fikk hvis man vil gjøre det helt riktig![]()
Stoppet dere på grensen og betalte toll? Vet ikke helt hva vi gjør enda Hehe. Er jo dritt hvis de ikke betaler tilbake toll da. Da blir plutselig vogna dyrDa var det omtrent som jeg mener jeg fikk det forklart dadet er ikke så langt å kjøre,vi syntes det var uten tvil innafor når man sparer såpass mye
Men ei fra jobben som bor i Sverige sa jo seff til meg etterpå at hun kunne jo ha kjøpt vogna for meg å tatt med hit
men husk at det kan ta opp til 10 uker før dere kan hente vogna så bestill i god tid
trodde kanskje jeg skulle finne andre bra tilbud der inne også med det samme vi var der men klær og div var dyrere enn her hjemme
![]()
Stoppet dere på grensen og betalte toll? Vet ikke helt hva vi gjør enda Hehe. Er jo dritt hvis de ikke betaler tilbake toll da. Da blir plutselig vogna dyr
Jeg mener moms Hehe. Det skjønner jeg. Men hun sa at jeg må betale full pris i butikken så kjøre innom tollen og betale norsk moms så sende over toll papirene til den svenske butikken så skulle jeg få tilbake den svenske momsen av de. Gidder ikke å bare kjøre over så blir vi stoppa. Det er så dumt.Det er ikke toll på barnevognerDu må betale mva, men den er lik i Sverige og Norge, så det er i grunnen bare en detalj, og utgjør ingenting på totalprisen.
Nei vi betalte ikke toll,men det skal man vel ikke på barnevogn heller. Men før mener jeg å ha hørt at man betalte moms på grensen og ikke i butikk...da var det mange som lurte seg unna så derfor har butikken innført moms. Er jo bare å ta en tlf til grensestasjonen om du er i tvil å sjekk med dem hvordan det fungerer. Da vet du 100% i hvertfallStoppet dere på grensen og betalte toll? Vet ikke helt hva vi gjør enda Hehe. Er jo dritt hvis de ikke betaler tilbake toll da. Da blir plutselig vogna dyr
Ja, Tollvesenet lager en eksportdeklarasjon som det svenske firmaet kan legge til i sitt regnskap som bevis for at varene har forlatt EUJeg mener moms Hehe. Det skjønner jeg. Men hun sa at jeg må betale full pris i butikken så kjøre innom tollen og betale norsk moms så sende over toll papirene til den svenske butikken så skulle jeg få tilbake den svenske momsen av de. Gidder ikke å bare kjøre over så blir vi stoppa. Det er så dumt.
Hvilken butikk? Hvilken vogn gikk dere for?Vi kjøpte nettopp vogn i Strømstad med alt av tilbehør...sparte 4700krer garanti og man får 2 gratis service av vognen i løpet av 2 år tror jeg det var
Kittishop i Strømstad. Vi kjøpte på januarsalg å fikk henta vogna før påske. Er litt ventetid så lønner seg å bestille i god tid før babyen kommer om du ser lenger opp på siden ser du bilde av vogna. Vi kjøpte mondial hvitt skinn med understell med svinghjulHvilken butikk? Hvilken vogn gikk dere for?