Kjøpe vogn i Sverige

14f9af33e26f1aea79b8431708cccd9e.jpg
Her er vogna[emoji4]

Du betaler i butikk da er momsen inkl.(3000)får med kvittering samt en bok inkl tror det var 2 servicer. Eneste negative sånn tenkt i ettertid må være at man må dit for service og evt om det er noe feil på vogna..men er verdt det likevel når man sparer såpass mye[emoji4]
Men man kan jo ikke ha med mer enn 3000kr hver. Hvordan gjør man det hvis man blir stoppa da?

Er det bare vogner enn sparer penger på Sverige eller er det alt utstyr? Hvilke butikker har dere brukt? :)

Sånn som jeg forsto det så lenge man betaler moms så har man "gjort opp for seg" det er derfor man må betale den i butikken så man ikke lurer seg unna momsen med bare å kjøre over grensa...men jeg vet ikke om det stemmer. Vi betalte å tok med oss vogna å dro hjem...ble ikke stoppet..var sikkert 5 norske til der med oss å kjøpte vogn..så tror ikke man gjør noe ulovlig..men jeg vet ikke..

Jeg skjønner ikke helt haha. Sendte dem Mail jeg. Svarer jo med engang :) er jo verdt å dra dit når man kan spare penger :) enten må vi kjøpe i Oslo en time unna eller Strømstad 1,20 unna så det er det samme hvis vi må reparere og ha service :)

Du betala svensk moms i butik, när du har betalat norsk moms, sända till oss tulldeklarationen

då kan vi betala tillbaka momsen till dig.

Her er svaret jeg fikk hvis man vil gjøre det helt riktig :D

Du betala svensk moms i butik, när du har betalat norsk moms, sända till oss tulldeklarationen

då kan vi betala tillbaka momsen till dig.

Her er svaret jeg fikk hvis man vil gjøre det helt riktig :D
Da var det omtrent som jeg mener jeg fikk det forklart da:p det er ikke så langt å kjøre,vi syntes det var uten tvil innafor når man sparer såpass mye:) Men ei fra jobben som bor i Sverige sa jo seff til meg etterpå at hun kunne jo ha kjøpt vogna for meg å tatt med hit:p men husk at det kan ta opp til 10 uker før dere kan hente vogna så bestill i god tid:) trodde kanskje jeg skulle finne andre bra tilbud der inne også med det samme vi var der men klær og div var dyrere enn her hjemme :eek:

Da var det omtrent som jeg mener jeg fikk det forklart da:p det er ikke så langt å kjøre,vi syntes det var uten tvil innafor når man sparer såpass mye:) Men ei fra jobben som bor i Sverige sa jo seff til meg etterpå at hun kunne jo ha kjøpt vogna for meg å tatt med hit:p men husk at det kan ta opp til 10 uker før dere kan hente vogna så bestill i god tid:) trodde kanskje jeg skulle finne andre bra tilbud der inne også med det samme vi var der men klær og div var dyrere enn her hjemme :eek:
Stoppet dere på grensen og betalte toll? Vet ikke helt hva vi gjør enda Hehe. Er jo dritt hvis de ikke betaler tilbake toll da. Da blir plutselig vogna dyr

Stoppet dere på grensen og betalte toll? Vet ikke helt hva vi gjør enda Hehe. Er jo dritt hvis de ikke betaler tilbake toll da. Da blir plutselig vogna dyr

Det er ikke toll på barnevogner :) Du må betale mva, men den er lik i Sverige og Norge, så det er i grunnen bare en detalj, og utgjør ingenting på totalprisen.

Det er ikke toll på barnevogner :) Du må betale mva, men den er lik i Sverige og Norge, så det er i grunnen bare en detalj, og utgjør ingenting på totalprisen.
Jeg mener moms Hehe. Det skjønner jeg. Men hun sa at jeg må betale full pris i butikken så kjøre innom tollen og betale norsk moms så sende over toll papirene til den svenske butikken så skulle jeg få tilbake den svenske momsen av de. Gidder ikke å bare kjøre over så blir vi stoppa. Det er så dumt.

Nei vi betalte ikke toll,men det skal man vel ikke på barnevogn heller. Men før mener jeg å ha hørt at man betalte moms på grensen og ikke i butikk...da var det mange som lurte seg unna så derfor har butikken innført moms. Er jo bare å ta en tlf til grensestasjonen om du er i tvil å sjekk med dem hvordan det fungerer. Da vet du 100% i hvertfall:) om du gjør det så la meg høre hva dem sier så man vet til seinere :)

Jeg mener moms Hehe. Det skjønner jeg. Men hun sa at jeg må betale full pris i butikken så kjøre innom tollen og betale norsk moms så sende over toll papirene til den svenske butikken så skulle jeg få tilbake den svenske momsen av de. Gidder ikke å bare kjøre over så blir vi stoppa. Det er så dumt.
Ja, Tollvesenet lager en eksportdeklarasjon som det svenske firmaet kan legge til i sitt regnskap som bevis for at varene har forlatt EU :) Litt papirarbeid, men ingen stor greie, og ingen grunn til ikke å handle i Sverige :)

Hvilken butikk? Hvilken vogn gikk dere for?
Kittishop i Strømstad. Vi kjøpte på januarsalg å fikk henta vogna før påske. Er litt ventetid så lønner seg å bestille i god tid før babyen kommer om du ser lenger opp på siden ser du bilde av vogna. Vi kjøpte mondial hvitt skinn med understell med svinghjul:)

Back
Topp