Kjøpe vogn i Sverige, men hvilken butikk?

GuFiJa

Andre møte med forumet
Vi bor i Oslo og tenker å kjøpe barnevogn i Sverige. Noen som har anbefaling om hvor vi bør dra? Helst et sted rett ved grensa. Strømstad eller Töcksfors f.eks.

Hvordan er det lurt å gjøre det, kontakte butikken på forhånd, sånn at de helt sikkert har den vogna vi vil ha inne? Eller er ikke det nødvendig?

Trenger råd, siden jeg aldri har gjort dette før!

har ikke handlet selv, men har hørt at kAttys barnevogner i strømstad skal være rimelige og ha god service...

Det er jo en stor babybutikk på Nordbysenteret rett over grensen. Babyproffsen http://www.babyproffsen.se/ har ikke handlet vogn i sverige selv, men har vært fornøyd med annet vi har kjøpt der og kundebehandlingen. 
Ellers så er det jo den som er nevnt over her som ligger under innkjøringen til Strømstad Kattys eller noe sånt.. har ikke kjøpt noe der så har ingen erfaring. 

Vi handla nettopp barnevogn på Kattis i Strømstad. Fikk all hjelp vi trengte og litt til =)

De er visst ganske kjappe til å svare på mail, så jeg ville sendt de en mail å hørt om de har vogna du vil ha inne på lager. Da slipper du en evt. bomtur!

L86 skrev:
Det er jo en stor babybutikk på Nordbysenteret rett over grensen. Babyproffsen http://www.babyproffsen.se/ har ikke handlet vogn i sverige selv, men har vært fornøyd med annet vi har kjøpt der og kundebehandlingen. 
Ellers så er det jo den som er nevnt over her som ligger under innkjøringen til Strømstad Kattys eller noe sånt.. har ikke kjøpt noe der så har ingen erfaring. 

Den butikken har byttet navn og heter gränsen-et-eller-annet nå, og dem selger ikke Emmaljunga.

når vi kjøpte vogn i sverige var det bara Kattis som hadde emmaljunga, så vi havnet der :-)
Kjempe god service! kan absolutt å anbefales :-)
De har et godt utvalg, men hvis det er en spesiell du vil ha lønner det seg å ta kontakt med de sånn at du er sikker på at de har den inne :-)

På Nordby-senteret ligger Gränsens barnbutik, super service. De har ikke hjemmeside for tiden, men du kan like dem på Facebook og spørre spørsmål der eller finne mailadresse.

På det gamle handleområdet på Svinesund ligger Happyland. Også god service, har egen Facebook de også. Hjemmeside http://www.happyland.se

Kattis babyshop ligger i Strømstad, de har enmaljunga. Hjemmeside http://www.kattisbabyshop.se

Har kjøpt vogn alle stedene faktisk, og fått god hjelp alle stedene. Men er det noe helt spesifikt du vil ha, så ville jeg ringt eller mailet på forhånd.

Bare vær obs på at alt på babybutikken på nordby-senteret er dyrere enn Happyland på Svinesund og Kattis i Strømstad. Spørs jo hvilken vogn du er ute etter, men vi handler stort sett bare på Happyland. Var ikke så fornøyde med Kattis (vi opplevde dårlig service der)

Lizz83 skrev:
Bare vær obs på at alt på babybutikken på nordby-senteret er dyrere enn Happyland på Svinesund og Kattis i Strømstad. Spørs jo hvilken vogn du er ute etter, men vi handler stort sett bare på Happyland. Var ikke så fornøyde med Kattis (vi opplevde dårlig service der)

Vi har kjøpt emmaljunga city cross på katties.
Vi reiste ned i gooood tid før termin (tok det som en tur) og bestilte vogn.(hentet før avtalt tid)
De har mange vogner/farger på lager, men emmaljunga fabrikken stenges i sommer og pga stor pågang ville jeg nok maila/ringt og bestilt/reservert vogn før jeg dro å kjøpte så man slipper bomtur, om du ikke vil dra to ganger.

Både jeg og to venniner har alle kjøpt CC fra katties. :)
Katties har side på facebook, samt hjemmeside. Hun svarer kjapt på mail, både om pris, tilbud, ++

Ellers er happyland ett godt alternativ også, på facebook siden står merker, bilder og priser på de fleste store ting de selger og når jeg har vært der har de hatt god service, men jeg har ikke kjøpt store ting.

Den på nordbysenteret er stor å fin, selger de fleste merker som happyland har, MEN er en dyreste av de 3 butikkene, og jeg har sett at de bruker både norske og svenske priser i butikk (så prisen uansett er lik svensk, sparer ikke noe)

Vi bor i Østfold, og er ganske ofte over grensen. Har god erfaring med både Happyland på Svinesund, den på Nordby (som nylig har byttet navn) og Kattis i Strømstad. Vår erfaring er at den på Nordby som oftest er dyrest ( ikke mye, men litt dyrere). Vogn har vi kun kjøpt på Kattis, for vi skulle ha Emmaljunga, og det har de kun der (av de tre butikkene). Var fantastisk service, og de har som regel mange vogner inne. Hvis du har bestemt dg for hva du vil ha, og er redd for å kjøre bomtur, hadde jeg uansett kontaktet butikken og sjekket at de hadde det inne.

Vi kjøpte på Kattis på StrømstadKjempegod service! Mailet en del ganger frem og tilbake, sånn at når vi kom så stod vognen og ventet på oss

Tusen takk for alle svar! Vi tar turen til Katti´s, siden det er Emmaljunga-vgn vi skal kjøpe.

Back
Topp