Kjøpe vogn fra utlandet.

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Tenkte å få satt meg ned for å kjøpe vogn nå, men hvilke sider er det folk handler fra når de handler fra utlandet?
 
Tenkte å få satt meg ned for å kjøpe vogn nå, men hvilke sider er det folk handler fra når de handler fra utlandet?

Hvilken vogn vil du ha?

Letteste er å finne hvilken vogn du ønsker og derifra finne forhandler som både fører den og shipper til Norge. Er en del nettbutikker som har gjort endringer i shippingrutinene sine pga korona, så kan være du får ekstra dyre fraktalternativ om du finner som shipper til Norge.
 
Hvilken vogn vil du ha?

Letteste er å finne hvilken vogn du ønsker og derifra finne forhandler som både fører den og shipper til Norge. Er en del nettbutikker som har gjort endringer i shippingrutinene sine pga korona, så kan være du får ekstra dyre fraktalternativ om du finner som shipper til Norge.
Jeg holder en god knapp på Bugaboo fox 2. Går jeg på Bugaboo sin side og leter fram forhandlere, er det slik du mener?
 
Jeg holder en god knapp på Bugaboo fox 2. Går jeg på Bugaboo sin side og leter fram forhandlere, er det slik du mener?

Sniker
Tror fort det blir toll og dyr frakt så det lønner seg nok oftere å kjøpe vogna fra butikk/ nettbutikk i Norge såfremt den selges her og du ikke fysisk reiser til utlandet for å kjøpe den. Ellers er det iblant bedre tilbud fra kjøpbarnevogn sin nettside som er en svensk butikk som sender til Norge :)
For bugaboo fox2 ville jeg kanskje ha valgt barnashus også meldt meg inn i kundeklubben og sett om du kan få velkomstrabatt som du kan bruke på vogna.
 
Jeg holder en god knapp på Bugaboo fox 2. Går jeg på Bugaboo sin side og leter fram forhandlere, er det slik du mener?

Det er ett alternativ, men kan ta tid da du mest sansynligvis må innom flere sider. Ev. søke vogntypen + international shipping.

Men har du sjekke at prisene faktisk matcher norske priser? Jeg har ikke kjøpt barneutstyr selv, men har en del kosmetikk og bher som jeg ikke får i Norge og med de nye reglene er det flere ting som er blitt like dyrt når man regner med dyr frakt (mange bruker bare dhl nå og de tar både høy fraktpris og høyere gebyr enn posten) og alle gebyrene. F.eks har bhene mine gått fra 700kr til ca 1300kr stk siste halve året og hårfargen min har økt fra ca $40 til $65 inkl. shipping, men ikke inkludert fortolling og gebyr som nå kommer i tillegg. Med barnevogn blir prisen enda høyere.

Så dobbelsjekk før du ev. kjøper noe! Bugaboo kan man være heldig og få på salg her hjemme og har gode muligheter for reperasjon og reklamasjon :) Om du har sammenlignet alle prisene og gebyrene så kan du så klart se bort i fra dette svaret!



Edit: Babycare.nl fører bugaboo fox 2 og shipper til Norge. Med billigste fraktalternativ blir prisen 12 268kr, + ev. fortollingsgebyr. Det er omtrent samme som i butikk i Norge.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210719-020233_Chrome.jpg
    Screenshot_20210719-020233_Chrome.jpg
    358,2 KB · Visninger: 8
  • Screenshot_20210719-020212_Chrome.jpg
    Screenshot_20210719-020212_Chrome.jpg
    337,1 KB · Visninger: 8
Last edited:
Akkurat vogn vil jeg også anbefale å kjøpe fra en fysisk butikk eller butikk som har fysiske lokaler i Norge, da det er mye enklere om man skulle trenge å reklamere eller reparere noe under vognperioden :)
 
Akkurat vogn vil jeg også anbefale å kjøpe fra en fysisk butikk eller butikk som har fysiske lokaler i Norge, da det er mye enklere om man skulle trenge å reklamere eller reparere noe under vognperioden :)
Jeg har lest at de er såpass behjelpelige med å sende reservedeler pga godt marked i Norge, at det bruker å være problemfritt. Under forutsetning at man handler fra en seriøs side selvsagt. Har lest om Kiddies24 flere steder, men den siden har vært under vedlikehold siden jeg begynte å lete for en ukes tid siden. Så jeg vet ikke om den er nedlagt eller hva som skjer med den.

Men skal helt klart sjekke priser før jeg handler, det ville jeg gjort uansett.
 
Jeg har lest at de er såpass behjelpelige med å sende reservedeler pga godt marked i Norge, at det bruker å være problemfritt. Under forutsetning at man handler fra en seriøs side selvsagt. Har lest om Kiddies24 flere steder, men den siden har vært under vedlikehold siden jeg begynte å lete for en ukes tid siden. Så jeg vet ikke om den er nedlagt eller hva som skjer med den.

Men skal helt klart sjekke priser før jeg handler, det ville jeg gjort uansett.

Joda, men bor du i nærheten av en fysisk butikk er det mye enklere å bare stikke innom :) dersom prisen blir den samme ville jeg hvertfall handlet fra en fysisk butikk eller nettbutikk med lager i Norge.
 
Joda, men bor du i nærheten av en fysisk butikk er det mye enklere å bare stikke innom :) dersom prisen blir den samme ville jeg hvertfall handlet fra en fysisk butikk eller nettbutikk med lager i Norge.
Ja, helt klart, det gjør jeg jo hvis det viser seg at det ikke er så mye å spare på å handle fra utlandet.
 
Jeg ser ikke Bugaboo der.

Det var vel mer et tips om nettbutikk som selger barnevogner fra hun som post linken først ;)
Om hun bare har lest ditt første innlegg veit hun jo ikke akkurat hvilken vogn du har tenkt til å kjøpe
 
Back
Topp