Kjøpe vintertøy på salg?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Ser det er mye vintertøy på 70% nå. Trenger vi noe til baby neste vinter? Storesøster er født på høsten, så vet ikke hva som trengs neste vinter? Noen med erfaring eller tanker?

Har jo en storesøster som vil være ute, så kanskje baby burde ha noe om hun blir lei av å ligge i vogna?

Vi har kjøpt ullklær på salg, for det vet vi at hun kommer til å trenge. Har ikke kjøpt noen uteklær, det får vi ta da hvis det blir behov :)

Jaa, synes det er litt vanskelig å forutsi.. Tenker kanskje hun trenger en jakke? Begynner jo fort med sittedel neste vinter, og da er det jo greit å kle litt ekstra på.. Men kanskje like greit å bare ha en tynn jakke, og heller ull under, slik det er enklere å bevege seg.. Ender nok med å vente å se :)

Vi venter nok med det! Kan ikke sitte i vogna før om et år ish, vil jeg tro. Neste år i allefall. Vanskelig å vite størrelser så langt frem. Så hadde kun kjøpt ull og fleecedress før det :)

Jaa, synes det er litt vanskelig å forutsi.. Tenker kanskje hun trenger en jakke? Begynner jo fort med sittedel neste vinter, og da er det jo greit å kle litt ekstra på.. Men kanskje like greit å bare ha en tynn jakke, og heller ull under, slik det er enklere å bevege seg.. Ender nok med å vente å se :)
Jakke har vi stort sett ikke brukt før barnehagestart - om vi er ute så er vi jo ute for å være ute, da funket en dress bedre. Åpnet bare vognposen dersom det skulle bli i varmeste laget.
Til jenta vår født i mai (hun har hele tiden vært veldig stor), hadde vi ull fra størrelse 74 (hun begynte med størrelse 74 i september), og en varm utedress fra størrelse 80 (altså den var jo litt stor men da varte den ut kuldesesongen). Det var ikke mye vi brukte den tjukkeste dressen - men på de kaldeste dagene (var -5 i Rogaland i fjor), brukte vi dressen i vogna inni vognposen. Ellers kunne hun fint sitte i et slikt babyakebrett på en liten dra-tur i fjor, da var jeg glad vi hadde tjukk dress og Stonz liggende, for guri malla hun koste seg :-)

Jeg prøvde meg på dette i fjor :P. Bomma så sinnsyk på str....jeg tror faktisk at jeg har bomma et helt år :P kanskje de kan brukes neste vinter om jeg ee heldig.

Jeg har kjøpt litt ullundertøy, men tenker å vente med å kjøpe evt. øvrig vintertøy til det nærmer seg og vi ser hvor stor minstemann er da og hva behovet er.

Vi prøver å ikke handle for mye. Det hender jo at familie eller venner vil gi noe også :happy: Men vi har kjøpt litt ulltøy, for det er det alltid behov for.

Back
Topp