Kjøpe utstyr til første baby

Første her også. Jeg har begynt å se litt ting på finn, gjort noen kupp der. Men lurt å kjøpe ting som er ute av sesong nå som er billig (ullklær f.eks)

Man kan vel egentlig bare kjøpe utstyr når man vil! :happy: Mener å huske at vi kjøpte det første av utstyr til førstemann rett etter vi hadde vært på OUL for da føltes det så «ekte» plutselig!

Og ja! Anbefaler virkelig å kjøpe brukt! Man får så mye nesten nytt for nesten ingenting på nettet og kjøp og salg sider. Ikke minst klær i de minste størrelsene kan man få kjøpt søppelsekker av til 200kr (nesten ikke brukt dette heller). Nye babyklær koster skjorta :hilarious:

Første svangerskap begynte jeg innkjøp rundt uke 20. Nå har vi masse fra før, så blir vel bare ting som vi evt savnet sist, som ammepute, tenkte å bestille det i august/sept. Da er jeg i uke 24 +/-

Vi har kjøpt litt småting, som brukte bilstolposer på Facebook, men kjøpte vogn forrige uke pga 8 ukers leveringstid og godt tilbud. Har fått beskjed om at det er lurt å starte litt å kjøpe inn litt tidligere med tvillinger. Hadde tenkt å vente til etter OUL, men nå tror jeg vil bare kjøper inn om vi kommer over noen gode bruktkjøp/tilbud.

Første svangerskap her også, er i gang med å handle ting. Har bare kjøpt brukt foreløpig på Tise og Finn - barnevogn, babynest og litt klær. Mye av det med lappen på/nesten ikke brukt :) tenker vi tar en skikkelig runde på klær etter sommeren, når det er litt mer ull i sesong. Synes det er så stas å handle inn!

Vi har handlet inn ganske mye, mangler stellebord og Tripp trapp stol av store ting. Kjøpt en del klær. Alt er kjøpt på salg :happy::happy:

Vi har begynt å kjøpe ting til bebisen, primært klær. Er litt usikker på hvor mange av for eksempel bodyer man trenger - finnes det en oversikt et sted?

Man får jo alltid kjøpt mer klær dersom det er for lite og man må kjøre vaskemaskin hele tiden, men vil helst få noen anbefalinger slik at jeg ikke kjøper for mye i hvert fall.

Og hvor kan jeg finne gode tips for hva man skal se etter i barneklær? Før man har skiftet bleie 20 ganger ila dagen, er det litt vanskelig å forestille seg hva som er viktig og hva som ikke betyr noe i babyklær:)

Vi har begynt å kjøpe ting til bebisen, primært klær. Er litt usikker på hvor mange av for eksempel bodyer man trenger - finnes det en oversikt et sted?

Man får jo alltid kjøpt mer klær dersom det er for lite og man må kjøre vaskemaskin hele tiden, men vil helst få noen anbefalinger slik at jeg ikke kjøper for mye i hvert fall.

Og hvor kan jeg finne gode tips for hva man skal se etter i barneklær? Før man har skiftet bleie 20 ganger ila dagen, er det litt vanskelig å forestille seg hva som er viktig og hva som ikke betyr noe i babyklær:)
Jeg tenker at 10 bodyer og 6 underdeler er en god start. En velger selv hvor ofte man vil vaske klærne og det er veldig individuelt hvor mange skift som trengs hver dag, men synes dette er et tall som man fint kan ta utgangspunkt i. Kjøp sitronsåpe så du har det for hånden, den tar bæsjeflekkene, også på ull. Babybæsj setter seg! Og som førstegangs er man kanskje ikke ekspert på bleietilpasning enda, som kan føre til flere lekkasjer. Mitt tips der: legg bleien godt opp på ryggen, brett bleien stramt (men ikke hardt) over så den blir tett i hoften og prøv deg frem med stramming av bleien. Husk å dra ut strikken rundt hoftene.

Min anbefaling er å kjøpe mye mindre i str 50/56 enn de andre størrelsene. De vokser fort ut av det og babyene er så «vinglete»når de er helt nyfødt at det er kronglete å ta av og på masse forskjellig tøy. Omslagsbody er også det absolutt lureste i starten når det er stress å tre hodet gjennom halsen :) Vi brukte mest pysj med fot de første ukene med førstemann (superenkelt og ingen vonde sømmer for babyen)

Tusen takk for gode tips, @Oblivion og @Septembergutt21<3 :Heartpink

Når det gjelder underdeler, er det best å kjøpe bukser med fot eller vanlige bukser og sokker? Har forstått det slik at sokker kan være litt klønete på nyfødte.

Når det gjelder underdeler, er det best å kjøpe bukser med fot eller vanlige bukser og sokker? Har forstått det slik at sokker kan være litt klønete på nyfødte.
Smak og behag og kommer an på babyen tror jeg. Mine barn har store føtter i forhold til størrelse, så strømpebukser har aldri passet ordentlig og bukser med fot samme problemet, eventuelt at føttene kryper opp og inn i buksa :laughing002 så jeg foretrekker sokker og bukse.(sokkene utenpå buksa da sitter de bedre.

Jeg liker absolutt bukse med fot best, siden sokkene bare faller av på nyfødte :happy: Men når de nærmer seg størrelse 62 og oppover går det bedre med sokker.

Er førstegangsgravid, så har ikke mer peiling, men søsteren min anbefaler bodyer fra Lindex, siden de har knapper som gjør at babyen kan vokse inn i den. Da trenger man ikke kjøpe større str så ofte.

1688924347463.png

1688924361190.png

Preggers appen har en grei utstyrsliste☺️

Back
Topp