Kjøpe sterilisator?

SunAndMoon

Glad i forumet
Februarhjertene 2025
Siden jeg er rimelig fersk i babyverden når det gjelder utstyr til hjemmebruk så lurer jeg litt på å kjøpe en brukt sterilisator.

Jeg vasket og kokte noe utstyr her om dagen (trakt til manuell brystpumpe og plast-skjold/oppsamler til melk) og synes det ble mye vannsøl og seff kokvarmt (!) å få lagt til tørk.

Jeg har hovedsakelig planlagt å amme, men blir kanskje avhengig av å pumpe i tillegg pga økt produksjon? Slik jeg har forstått det kan det da være kjekt med en maskin som både damper (vasker?) og tørker.

Kan man også bruke den til å sterilisere ammeskjold i silikon?

Noen tanker og erfaringer rundt dette?

Vil ikke kjøpe mer utstyr enn nødvendig, men greit å vite om dette bør være på plass før termin.

Jeg ville ventet å sett hva du har behov for. For stor produksjon kan også gi mange utfordringer og urolig baby. Jeg syntes det var lettere og bedre å bare ta baby med meg og evt barnevakt istedenfor å pumpe og styre med flasker osv. I tillegg slapp jeg brystspreng og oppvask.

Jeg kjøpte forrige gang men fikk ikke bruk for da vi bare ammet stort sett. Jeg ville ventet og sett til etter fødsel. Kan variere veldig hvilket behov du har!

Back
Topp