Agnete
Forumet er livet
Jeg er litt lei prioriteringen til kommunen, nå får ikke barna bøker de skal få ark som er kopiert fra bøkene. For det første er det ikke lov det er pirat kopiering de får kun lov å kopiere en viss prosent og det går utover de som har skrevet bøkene og barna får ikke gleden ved en skolebok, titte fremover hva skal vi lære osv. Dette har pågått gjennom flere år så i år vurderer jeg å kjøpe bøkene til barna selv. Bøkene er ikke så dyre og jeg synes det er bare trist med den kopieringen de gjør.
Skolen har jo ett gratisprinsipp, men de sørger jo ikke for at barna får det de skal få og gode læringsverk er en del av undervisningen.
Jeg sitter her med en som har kun utdaterte skolebøker, så de har fått beskjed om at de bøkene dere får passer ikke læreplanen, jeg sitter med to barn som skal "lage" sitt eget lærebok med å lime ark i en kladdebok. Jeg synes ikke dette er greit!
Så hvordan er det hos dere? Og kunne dere gått til innkjøp selv av bøker?
Skolen har jo ett gratisprinsipp, men de sørger jo ikke for at barna får det de skal få og gode læringsverk er en del av undervisningen.
Jeg sitter her med en som har kun utdaterte skolebøker, så de har fått beskjed om at de bøkene dere får passer ikke læreplanen, jeg sitter med to barn som skal "lage" sitt eget lærebok med å lime ark i en kladdebok. Jeg synes ikke dette er greit!
Så hvordan er det hos dere? Og kunne dere gått til innkjøp selv av bøker?