Kjøpe oppskriftshefte for å informere bestemor

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hei,

Jeg er dessverre ingen strikker/hekler selv, men begge vordende bestemødre er flittige.

Vi har lyst til å fortelle dem om deres første barnebarn ved å gi et oppskriftshefte. Tenkte å nevne på forhånd at jeg har funnet en fin genser som jeg ønsker meg til bursdagen, overlevere/sende oppskriftshefte, og la dem slå opp på oppskriften selv, og finne babytøy.

Jeg ser at det er masse oppskrifter å finne på nettet, men til akkurat dette formålet passer det bedre med et oppskriftshefte av typen fra tiden før internett. Kanskje med bilde av både voksne og barn på forsiden, slik at hemmeligheten bevares lengst mulig?

Vil noen fortelle hvor jeg finner sånt? Type butikker (evt konkrete forslag i Oslo)? Eller nettsteder hvor jeg kan se plaggene, finne et hefte jeg liker og bestille?

Tror du får bestilt en del på Sandnes garn og garnstudio.no
Hvis ikke har de ofte i butikker som selger garn, uten at jeg vet hvor i oslo da:)

Så morsom måte å fortelle det på.. Sku ønske jeg hadde tenkt på det når vi skulle fortelle...
Oppskrifthefter får du i garnbutikker eller diverse nettsider, men du må gjerne kjøpe garn for å få kjøpe et Oppskrifthefter, men du får jo disse katalogene med bare bilder gratis i garnbutikkene..

Gjorde sånn til mamma :-) spurte om ho ville strikke en bilstolpose til oss :-)

Garnbutikker har oppskriftshefter ;)

Takk for svar! Jeg får prøve å finne en garnbutikk, da. :)

Så kreativt! Anbefaler deg å se på sidene til Dale Garn også. De har sååååå mye fint til baby! Tror du finner forhandlerliste der.

Spennende :) Bare å gå innom en garnbutikk ;)

Jepp! Vi har vært i garnbutikk og handlet. Fikk til og med med et hefte med bilder av klær til voksne, så jeg kan legge til den forsiden på utsiden - så blir overraskelsen enda større. :)

Jepp! Vi har vært i garnbutikk og handlet. Fikk til og med med et hefte med bilder av klær til voksne, så jeg kan legge til den forsiden på utsiden - så blir overraskelsen enda større. :)

Fortell oss hvordan de reagerer da :)

Fortell oss hvordan de reagerer da :)

Takk, foreldrene mine ble veldig glade. Siden vi er langt unna, fikk jeg ikke sett reaksjonene deres selv, men de var fornøyde på telefon iallfall. Jeg vet jo at de hadde ønsket seg denne nyheten lenge. Mamma sa at det var bare å bestille, så skulle hun strikke ivei. :)

Besøk hos svigers med tilsvarende opplegg har blitt utsatt litt, kanskje i morgen... Jeg antar at nyheten blir godt tatt imot der også.

Takk, foreldrene mine ble veldig glade. Siden vi er langt unna, fikk jeg ikke sett reaksjonene deres selv, men de var fornøyde på telefon iallfall. Jeg vet jo at de hadde ønsket seg denne nyheten lenge. Mamma sa at det var bare å bestille, så skulle hun strikke ivei. :)

Besøk hos svigers med tilsvarende opplegg har blitt utsatt litt, kanskje i morgen... Jeg antar at nyheten blir godt tatt imot der også.

Så gøy!
Mine foreldre bor også langt unna, så jeg sa det veldig tidlig slik at jeg kunne si det face to face.

Sist jeg så foreldrene mine var i påsken, men da var jeg ikke klar over graviditeten. Neste gang jeg ser dem er jeg ca 20 uker på vei. Jeg syntes det ble litt lenge å vente, i tillegg til at jeg gjerne ville fortelle dem nyheten i stedet for at de kanskje skulle se det selv. Så da ble det post...

Back
Topp