Kjøpe ny bil?

• Trådstarter Trådstarter Madilje
  • Opprettet Opprettet
M

Madilje

Guest
Hadde aldri trodd at jeg skulle argumentere FOR å kjøpe ny bil og samboeren MOT. Sånn kan det gå. :) Greien er at vi har en BMW 1-serie, som er fin å kjøre, men egentlig en liten tullebil. Lite bagasjerom, tviler på om det blir plass til vogn, blir ihvertfall ikke plass til noe i tillegg til vognen. Og baksetet er supertrangt, ut fra hva jeg har lest på nettet må andre som har slik bil ha setet foran babysetet så langt frem som det går for at det skal bli plass, og da blir det jo veldig trangt i passasjersetet. Samboeren mener at vi skal vente og se hvordan det går, men jeg ser for meg at det blir supertrangt, og hvis vi ikke bestiller ny bil før babyen kommer må vi jo vente i månedsvis på å få den. Kan ikke tenke meg at det blir plass til det vi trenger om vi f.eks. skal ta en tur på hytten eller noe slikt heller. Tror ikke mannen skjønner hvor mye "ting og tang" en baby krever. Bilen er jo full selv om det er bare meg og han på tur. Andre som har erfaring med baby i liten bil ("Golf-størrelse")?

Har ingen erfaring med så liten bil og baby. Vi kjøpte passat for litt siden, og tror det kommer til å bli bra :) mitt tips er å ikke kjøpe ny bil, ville heller kjøpt en nyere modell brukt. Biler taper seg mye i verdi de første årene.

-Appen

Vi har en avensis, og er veldig fornøyd med størrelsen på den, god plass til ben i forsetet med bakovervendt sete bak. Ser for meg at man ender opp med knærne under haka hvis man skal ha bilsete bak i en liten bil ;) men det går kanskje greit så lenge det er babysete da, det tar jo ikke så stor plass.

Tror nok jeg ville prøvd å trumfe gjennom kjøp av større bil ;)

vi må nok ha ny bil neste høst. har en audi a6 2000modell som er ferdig nedbetalt neste år og får ikke igjen det lånet er på den også har jeg konebil Peugeot 307

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har tittet litt på vogner, og vurderer en emmaljunga edge duo. Så vi målte opp baggasjerommet på passaten nå, og den vogna vil ta omtrent halve plassen der.. Tror definitivt dere burde vurdere en større bil ;)

Godt dere er enige meg meg, jenter. ;) Blir nok knærne under haken i den bilen vi har nå, ja... Kunne definitivt tenkt meg en stasjonsvogn. Prøvekjørte Passaten en gang, men syntes den var så gigantisk svær å manøvrere for lille meg. ;) Har sett litt på den nye Golf stasjonsvogn. Har råd, men kan liksom ikke bare kjøpe en bil på impuls heller. Mulig det blir bruktimport fra Tyskland eller noe, det pleier å bli en del billigere for en bil som ikke er kjørt så mye. Jeg får sette i gang med overtalelseskunster her...

Vi så på golf før vi kjøpte passaten, og er sjeleglad det ikke ble en golf! Synes den er for liten altså... Og passaten er veldig lett å manøvrere :) Jeg lukeparkerer med den til og med! Og det er jeg egentlig skikkelig dårlig på. Tror det bare er en vanesak ;) Heia overtalelsesevnene dine ;)

Vi kjøpte bil på impuls....... :rolleyes: Hang noen dager på finn, og vips så ble det en med hjem..

Vi har en Toyota Avensis, og hadde først en Simo Kombi til førstemann. Den tok HELE bagasjen bokstavelig talt. Kjøpte deretter en TFK, og digger den! Tar mye mindre plass, OG jeg har god plass til den i min snertne Opel Meriva. Dog, uten bagdel da. Men tror nok det går. Men da er det nok ikke plass til så mye annet i bilen min. Men er likevel Avensisen vi bruker når alle skal på tur.

Vi får se hva det blir til. Viste seg at mannen ikke var så fremmed for å kjøpe ny bil likevel - han ville bare ha en litt dyrere en enn jeg vil ha. Hehe. Vurderer Brio Go-vogn, litt plass tar den jo, men er vel ikke av de største. Og en bagdel er jo en bagdel uansett, de tar litt plass. Godt det enda er 8 mnd. til babyen er her. :)

Enda mye tid til å planlegge heldigvis :) godt han var med på tanken da. Lettere å bli enig ;)

-Appen

Vi så på golf før vi kjøpte passaten, og er sjeleglad det ikke ble en golf! Synes den er for liten altså... Og passaten er veldig lett å manøvrere :) Jeg lukeparkerer med den til og med! Og det er jeg egentlig skikkelig dårlig på. Tror det bare er en vanesak ;) Heia overtalelsesevnene dine ;)

Vi kjøpte bil på impuls....... :rolleyes: Hang noen dager på finn, og vips så ble det en med hjem..

Bytta faktisk ut en Passat med golf i fjor sommer. Ville ha en liten, snerten bybil. Angrer nå :p
Andre bilen vår er en Jaguar FX sedan. God plass innvendig, men usikker på bagasjerommet... Jeg ønsker meg stasjonsvogn, men mannen nekter!

Vi må nok også ha ny bil, har ford kuga nå og det er jo greit med plass til to barn. Når nr tre kommer har vi kikket litt på s-max og mazda 5... 7 seter it is! Og jeg som aldri skulle ha prevensjonsbil...hahaha:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp