Kjøpe madrass til sprinkelseng

missoz

Elsker forumet
Jeg har vært og henta en sprinkelseng til tulla i magen som vi har fått fra svoger, str på senga er innvendig fra kant til kant 117x55.

Hvor kan jeg få kjøpt madrass til dette? Bor i Oslo

Viss ikke det er standard, kan du feks. kjøpe en og sy til slik den passer. Vi har madrass fra Ikea, ikke den rimeligste. 

Bare kjøpe skumgummi, klippe og sy trekk rundt da el?

Standarmål på madrassene er 120x60 og det kan jo nesten virke sånn det er det dere har. Jeg ville dratt å prøvd en slik madrass om den ikke passet hadde jeg kjøpt en madrass jeg kan klippe til:) Alle utstyr til babyer har madrasser, skeidar, bohus, jysk, ja det var de jeg kom på med det første:)

missoz skrev:
Bare kjøpe skumgummi, klippe og sy trekk rundt da el?

Godt mulig det funker ja. Vi trodde sprinkelsengen vår hadde mål som ikke var standard, så hadde avtalt med mamma at hun skulle sy til madrassen. Regnet da med hun kom til å ta den ut av trekket, klippe av den og trekket, og sy det sammen i rette mål igjen. 

Takk for hjelp. Da prøver jeg å kjøpe en 120x60 og så prøver jeg den først.

Endel av standardmadrassene kommer med mål på 115 x 55 cm også så kan jo prøve det også før du setter i gang og syr..

Me har også ei seng med samme mål som di, og standarmadrassene(120x60) passe fint oppi =)

Back
Topp