Kjøpe leker til barnehage?

Angelstorm

Blir kjent med forumet
Dette er litt of topic på denne siden men håper på svar fordiom:)
Vi skal flytte og minstegutten skal bytte barnehage. Det jeg lurer på er hvordan der er og kjøpe leker til en barnehage?
Problemer vårt er at gutten vår er så forferdelig gla i å kjøre på sykler eller andre sparkebiler eller motorsykler i barnehagen. Dette er det kjekkeste han gjør i barnehagen og han gjør det hver dag helt siden han begynte.
I den nye barnehagen har dem bare sykler for de større avdelingene og ikke småbarn og jeg får skikkelig vondt av han! Han er ikke den som liker og leke i sandkassen men heller vil ha fart og spenning med klatring og sykling. Det er bare en rutsjebane der han skal begynne og jeg er skikkelig redd han ikke skal trives. Jeg vurderer sterkt å kjøpe noen slike sparkekjøretøy til den minste avdelingen slik at han får drive med det han liker best. Er dette veldig dumt tenkt? Hva hadde dere gjort ?

Dette er litt of topic på denne siden men håper på svar fordiom:)
Vi skal flytte og minstegutten skal bytte barnehage. Det jeg lurer på er hvordan der er og kjøpe leker til en barnehage?
Problemer vårt er at gutten vår er så forferdelig gla i å kjøre på sykler eller andre sparkebiler eller motorsykler i barnehagen. Dette er det kjekkeste han gjør i barnehagen og han gjør det hver dag helt siden han begynte.
I den nye barnehagen har dem bare sykler for de større avdelingene og ikke småbarn og jeg får skikkelig vondt av han! Han er ikke den som liker og leke i sandkassen men heller vil ha fart og spenning med klatring og sykling. Det er bare en rutsjebane der han skal begynne og jeg er skikkelig redd han ikke skal trives. Jeg vurderer sterkt å kjøpe noen slike sparkekjøretøy til den minste avdelingen slik at han får drive med det han liker best. Er dette veldig dumt tenkt? Hva hadde dere gjort ?

Så kjekt av deg å vurdere gave!xsmile3
Utfordringen er at disse lekene koster jo litt. Mener noen barnehager har regler om å ikke kunne ta i mot gaver over ett visst beløp, men mulig det er slutt på det. Også tenkte jeg litt på det at slike leker er svært populære, og det vil bli mange barn om "beinet" så han neppe får drive veldig mye med den.
Vil først og fremst råde deg til å tipse barnehagen om ønsket! :happy: Har selv opplevd foreldre som har kommet bort til meg og ytret ønske om leker som opptar barna deres. Vi setter veldig stor pris på slike tilbakemeldinger hos oss, det handler jo om medvirkning og samarbeid for barnas beste :) Ikke alltid økonomien kan gi etter for ønskene, men da står det hvertfall høyt på lista :hilarious:

Er heller ikke alle som godkjenner slike gaver, så lurt å høre med barnehagen først.

Ville nok tatt opp bekymringen din i barnehagen og tanken din på å løse det :) så får du nok svar på om det er mulig, eller hva de tenker rundt det.

Hva med å høre med innbyggerne rundt? Vet det er gjort her. De samlet inn sykler, sparkesykkel, store leker til å sitte på/kjøre med ol. Mange som har, men som barna har vokst ifra, som ønsker å donere det til bhg el :) bare et forslag, likte ideen din godt!

Kanskje dette er et bevisst valg av barnehagen, vet du noe om det? Det kan hende de har erfart at de mindre barna ikke har like god styring på disse syklene og det blir bare ulykker og krangler ut av det.

Back
Topp