Kjøpe doppler eller ikke?

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Har så lyst på, men redd for å renne ned dørene hos UL damen dersom jeg ikke klarer å finne den selv og blir unødvendig bekymra.

Noen som har noen erfaringer de vil dele?

Og evt hvilke type er god/best?

Finnes det en slik som digitalt viser mors og babyens? slik at en ikke kan ta feil?

Håper på svar :)

Har en som viser babyens hjerteslag. Kjøpt i 2009 på ebay. Kjekk å ha frem til jeg kjente liv :)

Jeg har en sonoline b kjøpt på ebay og en angelsound.. Angelsounden ble knapt brukt sist svangerskap, og har ikke prøvd den denne gangen. Brukte sonolinen en del sist, men det var fordi jeg ikke kjente liv (annet enn i 2 uker).. Nå har jeg vel prøvd den 4-5 ganger, har funnet hjerteslag kanskje 2-3 ganger, men var på UL i uke 11 og kjenner at det beroliget meg mye.. Så har bare brukt doppleren en gang etterpå og det var fordi jeg tryna og landa med magen i bordhjørnet på stua :-/

Jeg fikk låne en doppler en stund.. Nå! Holder jeg på å gå på veggene! Har lille det bra? Tankene suser! Så jeg vurderer innkjøp av doppler :p

Jeg har babywatcher som viser babyens hjerteslag og min egen puls. Syntes det er veldig betryggende og godt å ha inntil jeg kjenner liv:) har hatt i alle svangerskapene og den har spart meg for mange bekymringer:)

Har såå lyst å kjøpe, men gubben sier nei og mener jeg blir mer paranoid enn jeg allerede er hvis jeg ikke finner hjertelyden med engang! :p

Jeg har, bruker den veldig sjelden, kommer liksom ikke på det, men nå føler jeg meg veldig gravid da:p har nok av symptom som kvalme, oppkast, hodeverk og alt annet som følger med.. Men kjekt å ha :)

Hvis du skal kjøpe vil jeg hvertfall anbefalle deg å kjøpe en som teller hjerteslag :-) det skulle jeg ønske at jeg hadde, da jeg bare har angelsound som ikke viser det. Bruker den ikke så ofte da, for vet jeg blir litt engstelig om jeg ikke hører noe

Nei altså det er jo et dilemma, er jo super bekymra fra før av - pga MA forige gang!
men så syns jeg det går så laaang tid mellom JM eller UL så hadde på en måte vert betryggende vis jeg kunne sjekke det selv.

men vet ikke hva som er best og værst jeg.

Men skal jeg ha en så må det bli en slik en digital som finner hjerteslagene og det kommer opp på en skjerm, for må jeg telle selv vet jeg ikke forskjell på min egen og babyens.

og en slik en får jeg tak i hvor? ;)

Nei altså det er jo et dilemma, er jo super bekymra fra før av - pga MA forige gang!
men så syns jeg det går så laaang tid mellom JM eller UL så hadde på en måte vert betryggende vis jeg kunne sjekke det selv.

men vet ikke hva som er best og værst jeg.

Men skal jeg ha en så må det bli en slik en digital som finner hjerteslagene og det kommer opp på en skjerm, for må jeg telle selv vet jeg ikke forskjell på min egen og babyens.

og en slik en får jeg tak i hvor? ;)

Jeg hadde også MA her i høst, men kjenner at å kjøpe en doppler er å dra den litt langt! Stoler på at kroppen klarer dette, og er jeg over de magiske 12 ukene. Viss du har gravidsymtomer, kjenn heller etter på de og vær gla for de. Men for all del, dette er min mening ;)

Back
Topp