Kjøpe brystpumpe

Januarbaby2017

Glad i forumet
Er det lurt å kjøpe det på forhånd eller kan det vente til etter fødsel?

Hadde i utgangspunktet tenkt å vente, men kom over ett godt tilbud så vurderer å heller kjøpe nå :P

Jeg hadde ikke klart meg uten bryst pumpe :) å det å slippe å dra ut å kjøpe til full pris i de første barsel dagene. Med full pupp i produksjons tiden er ikke akkurat behagelig. Så jeg hadde kjøpt. Fikk godt bruk for min da babyen ikke var særlig puppe ivrig. Å jeg hadde så mye melk at jeg kunne fora 4 linger uten problem :p

Jeg har hatt med de to første! Har brukt de mye! Ville heller slått til på et godt tilbud enn og betalt full pris. Du kan jo alltids selge den igjen hvis du ikke får brukt for den!

Jeg sendte samboer avgårde forrige gang noen dager etter vi kom hjem fra barsel, men jeg hadde skikklig problemer med melkeproduksjon, og angrer på at jeg ikke kjøpte elektrisk pumpe, siden jeg tilslutt ble anbefalt å pumpe hver time. Hadde det ikke vært for det haddd jeg klart meg med manuell, så jeg anbefaler å vente å se hvordan behovet utvikler seg :)

Hadde manuell og elektrisk fra avent som jeg fikk av ei venninne. Var utrolig greit å ha liggende, men når jeg plutselig måtte begynne å fullpumpe måtte jeg ha en dobbel elektrisk pumpe for å få nok melk til å gi lille, hadde tatt alt for mye tid hvis ikke. Det er veldig vanskelig å vite hva behovet blir før babyen faktisk er der, men hvis jeg først skulle kjøpt en pumpe ville jeg ha kjøpt en fra Medela. De har veldig gode pumper og de er lettere enn f.eks. Avent å få solgt videre. Av Avent sine var det kun den manuelle jeg klarte å bruke uten å få sår.

Jeg har kjøpt en nanuell på tilbud for å være føre var. Øitt som å ha morsmelkerstatning i skapet :P så får jeg heller kjøpe en elektrisk om behovet melder seg etterhvert :)

Kjøp manuell på forhånd, men ikke legg ut penger på en elektrisk før du ser behovet for det :) de manuelle er nokså rimelige, og den får du nok brukt

Sist ventet jeg. Etter et par dager hjemme fikk jeg skikkelig melkespreng så kjøpte en manuell brystpumpe. Ble i perioder brukt mye

Vanskelig dette, ser jo veldig individuelt ut!

Troor jeg kjøper, kan spare en del på det, så får jeg heller selge den om den forblir ubrukt :)

Det jeg planlegger å gjøre er å kjøpe en rett før termin og ikke åpne den. Så jeg kan returnere om jeg ikke trenger den :)

Endte opp med å kjøpe, så sparer jeg den enten til neste barn eller selger den om jeg ikke får bruk for den :) Syns det var verdt det pga tilbudet og så slipper vi/mannen å handle etter fødselen :)

Arvet en da jeg fikk første. Viste seg at det var null behov da vesla nektet å ta alle former for smokk/flaske. Ble nesten krise den gangen jeg måtte bruke skjold noen dager fordi jeg fikk en betennelse og blødde ved amming.

Jeg er veldig takknemlig for at vi hadde en liggende da vi kom hjem fra sykehuset sist! Kom hjem og hadde plutselig en baby som ville spise bare fra det ene brystet og et bryst som da ikke ble tømt.. Uten brystpumpe vet jeg ikke hva vi hadde gjort en søndags kveld :p Kunne sikkert ha ringt sykehuset og fått lånt, men veldig glad for at vi hadde selv :) Brukte den de to første ukene til lille begynte å godta begge brystene og ikke mer. Syns likevel det var vel anvente penger :)

Jeg skal kjøpe (jobber på Apotek, så jeg får personalrabatt) før fødsel tenkte jeg. Trenger jeg den ikke, så bytter jeg den inn bare :) Eller så venter jeg til senere :o haha vet ikke helt

Arvet en da jeg fikk første. Viste seg at det var null behov da vesla nektet å ta alle former for smokk/flaske. Ble nesten krise den gangen jeg måtte bruke skjold noen dager fordi jeg fikk en betennelse og blødde ved amming.

Jeg tenker at om vi havner i lignende situasjon så må jeg kanskje pumpe for å ikke få brystspreng, og jeg orker ikke å håndpumpe :p

Back
Topp