Kjøpe brukt vs nytt.

Her har vi det aller meste ettersom det er barn nr. 2, men til førstemann ble det en fin blanding. Bedside crib (ny madrass) og bæresele og sjal ble kjøpt brukt, mens bilstol, triptrap og vogn + utstyr ble kjøpt nytt. En god blanding av brukte og nye klær, men mest nytt :) Synes det er supert å kjøpe brukt, men tenker også at bruksting gjerne kan være nye ettersom vi vil ha flere barn som kan bruke det. Har derfor prøvd å kjøpe nøytrale farger på dyrt utstyr og dyrere klær :) Vi er også så heldige å ha nieser til jenta vår som vi har fått låne både klær og noe utstyr av :)

Kommer nok til å kjøpe det meste brukt. Så kan jeg heller legge penger i noe spesielt om jeg vil :)

Vi kjøpte alt nytt til førstemann fordi vi hadde lyst :-)

I kjøper nok noe bukt og noe nytt. Har jo et barn fra før men har trodd at vi ikke kunne få flere barn så vi har arvet bort det meste til venner og familie.

En god blanding av nytt og brukt.
Det er første barn, så stas med nytt, gøy å shoppe, men realistisk så bør noe være brukt.

Er min første, så er stygt redd for at jeg kommer til å gå banans å kjøpe nesten alt nytt [emoji23] selv om sambo har to fra før

Kommer til å kjøpe nesten alt nytt :)
Dette blir første barn, og vi veldig gjerne ha 4, så tenker at vi nok får bruk for det flere ganger :) Har også tilsammen 4 søsken som ikke har fått barn enda og om vi ikke får bruk for noe av det mer kan vi da evt. selge/gi bort til de :)
Synest det er kjekt at tingene kan gå i arv mellom barna våre og da blir det litt vel gammelt om vi skal kjøpe mye brukt nå tenker jeg :)

Kjøpte mye nytt til første, og så litt brukt det vi fant noe som passet ønskene. Så nr 2 får jo arve mye, og litt nytt/brukt etter behov.

Vi har mye fra de eldste, så er litt begrenset hvor mye vi trenger. Har kjøpt mye brukt til de, arver ikke av noen. Bilstoler, madrasser, brystpumpe, babyleker og sko bl.a er sånt som vi kjøper nytt. Vogn, bæresele, klær og div annet er kjøpt brukt. Mye av det har vi liggende. Trenger bl.a. ny bilstol, babycall, stellematte, tripptrappstol, det babysetet til den kjøper vi nok brukt.

Det blir nok mye nytt da dette er første baby :happy: Får diskutere det litt med mannen også.

Jeg ELSKER bruktkjøp! Særlig ullklær. Men selvfølgelig koselig med noe nytt også. Mye penger å spare på vogn f.eks. Samboer er litt motsatt, så vi endte opp med det meste nytt til lillebror. Han er 1 år nå, så utstyr trenger vi knapt kjøpe nå. Når det gjelder klær har vi alt etter begge guttene fortsatt, så blir det gutt har vi alt der óg [emoji85]

EDIT: Selv om vi har «alt» kommer jeg nok til å falle for fristelsen uansett. Har lyst på ny tripp-trapp blant annet (vi har gammel type til begge guttene), og ny babycall. Og sikkert en del mer.. [emoji23]

Min søster har fått det hun vil ha av barn, siste i fjor, så vi får kjøpe en del brukt av henne. Babybilsetet er nå over fem år gammelt, så der kjøper vi eget. Hun bruker jo mye av tingene sine fremdeles siden minsten der er under året, men ting de er ferdige med som newborn Seat, ammepute, nyfødtklær o.l får vi for en billig penge.

Er også muligheter å arve fra mannens side, men de kjøpte alt brukt, og da er jeg hakket mer skeptisk. Selv om de sier at babystolen der er bare 3 år, så veit man jo ikke det, kjenner jo ikke de som de kjøpte den av. Kanskje jeg bare er latterlig overbeskyttende her, men det føles mye tryggere å kjøpe fra kjente enn fra totalt fremmede.. Klær er forsåvidt greit da, men ikke alt som føles like greit..

Og noen ting vil vi jo kjøpe selv og, vogn f.eks :)

Kommer nok til å kjøpe det meste nytt tror jeg :-)

Har en del jenteting etter første og her deler vi klær med søsteren min og hennes svigerinne, så har ikke kjøpt altfor mye. Nå er venter søsteren ny baby i juli, så det blir kjekt å gå litt gravid i lag (har ikke fortalt ennå men...) spørs hvordan vi gjør det med deling da

Her har jeg alt jeg trenger og litt til, men gjenbruk er flott så jeg ville kanskje kjøpt brukt :)

Siden dette er første så blir der nok mest nytt. Men kommer nok til å snike på finn og facebook etter spesielt klær.

Back
Topp