Kjøpe brukt seng..

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Jeg har så lyst på denne sengen

Men den er jo ganske dyr for å kun bruke i noen måneder. Ser det står noen på finn til 1700-1800. Greia er at der følger sengekant og madrass med! Ville dere kjøpe dette brukt?? for om jeg skal kjøpe ny madrass og sengekant kan jeg like så godt kjøpe ny der alt dette følger med til en tusenlapp mer=) Kjenner det byr meg litt i mot, men er jeg for fisefin?? Hva ville dere gjort jenter??=)

Jeg er ikke så fan av brukte madrasser jeg altså, men det er nå meg. Og en tusenlapp for helt nytt, er ikke store greiene. JEG hadde heller valgt nytt, så fisefin er jeg :P

En sånn vil ikke funke for oss uansett, da vi har ramme madrass hvor det ikke er så mye å feste denne sengen i.

Kaffemonsteret skrev:
Jeg er ikke så fan av brukte madrasser jeg altså, men det er nå meg. Og en tusenlapp for helt nytt, er ikke store greiene. JEG hadde heller valgt nytt, så fisefin er jeg :P

En sånn vil ikke funke for oss uansett, da vi har ramme madrass hvor det ikke er så mye å feste denne sengen i.

Tror nok jeg er så fisefin jeg også;) den kan festes til rammemadrass!! Vi har det, og du snur bare festene=)

Jeg syns ikke det gjør noe å kjøpe brukt. Sengekanten kan jo vaskes og man kan jo bare legge et nytt lammeskinn over madrassen :)

Fru.Maja skrev:

Kaffemonsteret skrev:

Tror nok jeg er så fisefin jeg også;) den kan festes til rammemadrass!! Vi har det, og du snur bare festene=)

Mulig det bare er vår seng, men den har ikke ben. Fikk ikke festet den skikkelig sist gang, så ble liksom ikke ordentlig trygg på den :/

eg hadde nok kjøpt nytt..!! Ville ikkej brukt ei gammal madrass

Syns ikke det er galt å kjøpe brukt når det er snakk om madrass som et spedbarn har ligget på og bare brukt noen mndr. Sengekanten kan jo vaskes i maskin og :)
Men madrass til større barn kjøper jeg heller ny ;)

Maria :D skrev:
Jeg syns ikke det gjør noe å kjøpe brukt. Sengekanten kan jo vaskes og man kan jo bare legge et nytt lammeskinn over madrassen :)

sign. jeg har kjøpt brukt seng jeg også, sånn liten som man bruker kun de første mnd, og der fulgte madrassen med...  kommer ikke til og kjøpe ny madrass, for det er som maria :D skriver er bare og legge et nytt lammeskinn over madrassen :)

Jeg hadde kjøpt brukt. Ser ikke problemet med det i det hele tatt :)

Vi kjøpte brukt til eldste, både seng og vogn. Kasta ut madrassene og kjøpte nye. Og kjøpte nye da mellomste overtok vogn og seng.

Har lest at bruke babymadrasser faktisk ikke er så bra, da det kan være noe "lagring" av gulp etc. nedi, som slett ikke er sunt for andre barn...

Ellers har vi aldri hatt behov for en sånn seng som det der. Å ha barnet mellom oss i starten er veldig trygt (kan evt. bruke ammemadrass om man er redd). Når barna fikk behov for seng, brukte vi spinkelsenga. Fjerna den ene langveggen, justerte liggehøyden så den passa med vår seng, og stroppa senga enkelt fast til vår.

Jeg kjøpte brukt seng, sengekant, madrass og lammeskinn jeg... Ser ikke problemet... Og det er ikke fordi jeg vi har dårlig råd men fordi det er penger å spare, bra for miljøet og ungen bruker det bare noen måneder.... Er jo bare å vaske det... Mb da datteren vår på seks trengte seng og madrass for en måned siden kjøpte vi nytt.... Blir jo mye hardere brukt av større barn...

De anbefalles vel ikke å kjøpe brukt madrass? Minnes noe i forhold til krybbedød o.l ? Her ville jeg fint kjøpt brukt seng, men ikke brukt madrass.

Mariamamma skrev:
Vi kjøpte brukt til eldste, både seng og vogn. Kasta ut madrassene og kjøpte nye. Og kjøpte nye da mellomste overtok vogn og seng.

Har lest at bruke babymadrasser faktisk ikke er så bra, da det kan være noe "lagring" av gulp etc. nedi, som slett ikke er sunt for andre barn...

Ellers har vi aldri hatt behov for en sånn seng som det der. Å ha barnet mellom oss i starten er veldig trygt (kan evt. bruke ammemadrass om man er redd). Når barna fikk behov for seng, brukte vi spinkelsenga. Fjerna den ene langveggen, justerte liggehøyden så den passa med vår seng, og stroppa senga enkelt fast til vår.

jeg får ikke sove med ungen i senga og jeg gidder ikke reise meg opp og gå ut av senga hver gang ungen våkner;-)

Jeg hadde ikke kjøpt brukt madrass/sengekant pga krybbedødsfaren. Her kjøper jeg sånt nytt. Lille arver ikke etter storebror engang. Avgasser fra madrassen er ikke bra :) Men brukt seng bør gå fint :))

Finnes en del ok billige madrasser en kan skjære til da.... og sengekanten er bare å vaske

Jeg er stor fan av å kjøpe brukt.. Men akkurat madrass ville jeg ikke kjøpt brukt.. Har selv akkurat kasta madrassen til førstemann her, den har ligget lagret tørt og fint, ikke er det flekker på den eller noe, men jeg mener som noen andre skriver her, at jeg har lest noe om at det ikke anbefales. At det var noe om gammelt gulp ja eller noe sånt som kan har trekt ned i madrassen..

Jeg kjøper gjerne brukt så lenge det er ordentlige ting. En slik seng har uansett ikke vært brukt særlig lenge, og det har tross alt bare ligget en liten baby i den. :)

Selv er jeg veldig bestemt på hva jeg vil ha til babyen, men innser at jeg ikke har råd til å bare kjøpe helt nye ting. Derfor blir det bruktmarkedet på meg :) Det er både økonomisk og bra for naturen ;)

Grunnet fare for rybbedød er det anbefalt med ny madrass for hvert barn, men jeg er rimelig sikker på at sengekant fint kan brukes etter en ordentlig vask.

Ellers så er jeg en stor fan av gjenbruk! Flott for miljøet, og supert for lommneboken.

En madrass som kun har blitt brukt noen mnd, har likevel blitt brukt og det er ikke unormalt at småbarn gulper. En ting er å kjøpe brukt, det er jeg for - men sko, madrasser og flaskesmokker bl.a er ikke anbefalt for gjenbruk. 

hva er greia med sånn seng? kan ikke ungen ligge i egen seng? det er jo bare noen meter fra mamman. jeg skal ikke kjøpe noe så sløseri som det der.

Back
Topp