Kjøpe barnevogn i Sverige.. ?!

Nexie

Betatt av forumet
Vi har  bestemt oss for å kjøpe Emmaljunga Modial Duo til lille krabaten vår.
Har fått tips om at dette er mye billigere i Sverige, og burde kjøpe der.
Har tittet litt på nettsiden til http://www.kopbarnvagn.se/ og ser at vogn + understellet vi skal ha blir litt over 6000,- , så er tydelig at det er penger spart der.

Det jeg lurer på om det er noen av dere som har erfarning med vognkjøp i Sverige? 
Hvordan det evt. blir med Toll osv ?

Det lønner seg absolutt om man kjøper hos Kopbarnvagn.se, eneste ulempe er at de ikke sender Emmaljunga produkter, så det må hentes i Karlstad. Vi kjøpte vår vogn i Sverige, for vi skulle den veien uansett :)

Ja vi har tenkt å ta en liten "weekend" , sånn at vi henter den der selv :)
Men tenkte på hvordan det blir å kjøre igjennom tollen? Man må vel fortolle når det koster så og så mye - eller? haha jeg har ikke peiling altså :)

vi kjøpte i sverige :) sparte MASSE! var ikke noe toll! må vel handle for over 10 000 før det er toll??

men det er når du tar den over grensa selv da... ikke hvis man bestiller per post. 

Vi kjørte til strømstad da vi kjøpte barnevogn sist. Var absolutt en del penger å spare på det! Jeg sendte mail til butikken på forhånd og bestilte vogn med den fargen og utstyret jeg ville ha, sånn at det ikke skulle være utsolgt.

Her er link til butikken jeg handlet på:
https://www.facebook.com/pages/Kattis-Babyshop/108337272576479

Du må bare huske på at garantien for vogn kjøpt i Sverige og i Norge er ganske forskjellig. Husker ikke helt nøyaktig (så ikke bli sint om jeg tar feil), men tror det er 2 års garanti i Sverige og 5 i Norge. Det er også slik at hvis det er noen feil eller mangler på vogna, så må den altså tilbake dit du kjøpte den, du kan ikke levere den inn på steder de selger Emmaljunga i Norge. Av de grunnene valgte vi å kjøpe vogna i Norge, vi er veldig fornøyde med vår Mondial Duo som vi har brukt over et år nå. 

Bare er tips, er greit å tenke på hvis du bor langt unna! Får man en problemvogn så er det gnaske kjipt.. Vi har hatt vår på "service" en gang og veldig fornøyd med at det var 15 minutters kjøretur :) 

Back
Topp