Kjøpe barneseng

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Vi må kjøpe seng til vår datter, dette blir hennes første seng etter sprinkelseng.
Jeg lurer litt på størrelser på seng. Kan ha en seng på max 190 cm, men helst kortere. Hva blir best? Er det standardstørrelser? Og hvilken madrass bør man ha? Tenker på å kjøpe seng brukt, helst en med skuff e.l. under for oppbevaring av ekstra dyne osv.
Lillemor er 2,5 år, bør hun fortsette med dynen hun har (passer til sprinkelsenga) eller bør hun gå over til større dyne? Hva er isåfall målene der?

Gleder meg til å surfe litt på finn.no :D

Gått rett på 90*200 seng. Orka ikke ei mellomseng, for så å bytte igjen når de blir eldre :) Hatt stor vanlig dyne 140*200 (?).

Er jo voksesenger da? Så drar man bare ut ettersom barnet vokser :)

Gått rett på 90*200 seng. Orka ikke ei mellomseng, for så å bytte igjen når de blir eldre :) Hatt stor vanlig dyne 140*200 (?).

Er jo voksesenger da? Så drar man bare ut ettersom barnet vokser :)

200 blir for stort. Vi leier bare, og på rommet til lillemor står det et stort skap som er umulig å flytte. Så blir sengen for lang så går den helt opp til vinduet og det vil jeg ikke. Hadde egentlig planlagt vanlig stor seng, men det får bli når vi får eget hus :)
Men er ikke voksesenger et problem mtp at man må da kjøpe ny madrass for hver gang man drar ut?
Uansett så passer ikke det med skuff under.

Men vanlig dyne hadde vært kjekt, for vi selv har dobbeltdyne og dermed flere dynetrekk vi ikke har bruk for for tiden :)

200 blir for stort. Vi leier bare, og på rommet til lillemor står det et stort skap som er umulig å flytte. Så blir sengen for lang så går den helt opp til vinduet og det vil jeg ikke. Hadde egentlig planlagt vanlig stor seng, men det får bli når vi får eget hus :)
Men er ikke voksesenger et problem mtp at man må da kjøpe ny madrass for hver gang man drar ut?
Uansett så passer ikke det med skuff under.

Men vanlig dyne hadde vært kjekt, for vi selv har dobbeltdyne og dermed flere dynetrekk vi ikke har bruk for for tiden :)
Finnes også voksemadrass mener jeg :-)

Vår bytta seng når ho var 2,5. Da fikk ho vanlig dyne, og det syns ho nok var deilig. Kosa seg fælt inni dær :) Var rart å se det lille menneske i en så stor dyne. :) angående seng har jeg ingen tips siden vår ikke har skuff under. Vi valgte en fra ikea. Den med sauen på.

Vår bytta seng når ho var 2,5. Da fikk ho vanlig dyne, og det syns ho nok var deilig. Kosa seg fælt inni dær :) Var rart å se det lille menneske i en så stor dyne. :) angående seng har jeg ingen tips siden vår ikke har skuff under. Vi valgte en fra ikea. Den med sauen på.
Finner ingen sau jeg :-o

Vi har alltid gått for junior seng før voksen seng. Synes de blir så små opp i den store sengen :p
På IKEA så har de jo mange forskjellige? Vi bruker også junior dyner på de i førsten. Eldste fikk ikke stor dyne før han var fem. Da fikk han både pute og stor dyne :)

Her har snuppa juniorseng ifra Ikea (kjøpt billig på finn.no ;-) )
Syns egentlig det passer perfekt jeg ;-) hun har også fortsatt juniordyne og tar nok noen år før vi bytter ut det :-) hun er også 2,5år
Men undersøk litt på finn og forhåpentligvis finner du en fin billig seng som passer :-)

Snuppa her har en seng fra IKEA, den på sauer på, mener den er 70*160, hu har da juniordyne, 100*140 :) Vi kjøpte den brukt med skumgummimadrass og en tynn overmadrass :) Den er det også sengehest på. Vi bytta i november, hu blir 2 i februar.

Vi har arvet en gammel "skuvseng". Kan forlenges i lengden. Har foreløpig sprinkelsengen, hvor vi har tatt av den ene sprinkelsiden. Gutten vår er 2,5 år.

Den med sauen på har vi også:D Den var den fineste der ute syns jeg:D Så søt:D

Her har vi kjøpt juniorseng på ikea, den er 1.65 lang om jeg husker rett.
Har en del greie på ikea syns jeg, og ikke minst til greie priser.
Såvidt jeg kunne se på ikea så har de ikke seng med skuffer som sitter i under, mulig jeg er blind men?:P
Det går jo kanskje ann med løse bokser med lokk under sengen om den er høy nok da?
Ikea har også voksemadrasser.
Her har han juniordyne og pute. Puten er han ikke så interessert i enda.

Vi må kjøpe seng til vår datter, dette blir hennes første seng etter sprinkelseng.
Jeg lurer litt på størrelser på seng. Kan ha en seng på max 190 cm, men helst kortere. Hva blir best? Er det standardstørrelser? Og hvilken madrass bør man ha? Tenker på å kjøpe seng brukt, helst en med skuff e.l. under for oppbevaring av ekstra dyne osv.
Lillemor er 2,5 år, bør hun fortsette med dynen hun har (passer til sprinkelsenga) eller bør hun gå over til større dyne? Hva er isåfall målene der?

Gleder meg til å surfe litt på finn.no :D
Vi har akkurat kjøpt ny, brukt, seng til jenta vår på 2.5 år. Men kjøpte ny madrass!

Vi kjøpte Stompa barneseng, som er 170x75 :) Akkurat lang nok til mora som er 169cm :p

Den finnes med og uten sengeskuff under og har en solid sengehest. Selges mange slike brukt på Finn.no. Vår kosta 400kr.

Har 13cm tykk skummadrass til den. Skummadrass er allergivennlig. Oppå har vi madrassbeskytter og en kladd, i tilfelle tisseuhell.

Stompa er gått ut av produksjon, men sengene deres er bunnsolide så den er helt utrolig stødig selv om den er sikkert 10 år gammel. Kvaliteten gjør også at den ser nærmest ubrukt ut :)

Slik ser den ut:
ImageUploadedByBV Forum1421226655.424055.jpg

Back
Topp