Kjøpe babyutstyr

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
har dere begynt å kjøpe inn babyutstyr?

Har kjøpt litt klær bare, veldig lyst å kjøpe vogn, vippsestol osv med en gang :).

Legg gjerne med bilde av det dere har kjøpt eller har tenkt å kjøpe :)

Hei

Vi kjøpte en del ting vi fikk anbefalt før fødsel, og var en del jeg angret veldig på. Som for eksempel vippestol. Den flyttet vi i kjelleren da mini var 6 måneder gammel.

Masse klær er kanskje unødvendig (min erfaring). Vi hadde 4-5 antrekk i 50/56 og så kjøpte vi heller etterhvert som vi fikk erfaring og så vårt behov.
For vår del var kjøp av gulpekluter unødvendig. Noen fåholdt i massevis.

Vogn kan være greit å velge ut i god tid på grunn av leveringstid.

Har endel fra kommende storesøster som jeg kommer til å kunne bruke :-) som bl.a vippestol, newborn sete til tripp trapp, lekegrind, ammepute osv. Må gå over på lofte å se hva jeg har tatt vare på av klær også :-)

Men blir noen nye innkjøp uansett [emoji4]

Av klær har jeg bare kjøpt to pysjer foreløpig :-)

Kjøpte vogn i dag da[emoji2] Emmaljunga nxt90[emoji173]️

ac06bbdea535964b86d45678628694df.jpg
2297faf2cdb989fdd5111215634d22f5.jpg

Vi har det meste vi trenger etter store søstrene. Har masse klær, og strikker en del for å fylle på garderoben[emoji4]
Har kjøpt bilstol og caboo close bæresjal.
Mangler kun vippestol og seng nå [emoji4]

Jeg har ikke kjøpt noe enda. Men har avtalt der jeg skal kjøpe barnevogn. Bilstol. Vippestol.

Vi må ha alt, kvitta meg med alt jeg hadde etter kommende storesøster ble født, tenkte at jeg ikke kom til å få flere barn:angelic:
Har kjøpt litt klær, mannen bestilte en vippestol i går :) ellers tenkte vi å kjøpe brukt vogn, emmaljunga Edge duo har vi sett litt på :)

Har ikke kjøpt noe enda. Har en del etter kommende storebror. Men vi skal kjøpe nytt barnesete, vogn og seng. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe babynest enda. Vet ikke kjønnet enda, men blir nok litt klær om det er en jente vi venter [emoji170]

Jeg handlet alt i god tid med første.... fikk absolutt mest bruk for Vogna (emmaljunga), babynest, stokkestol med nyfødtsete og babygym. Etterhvert ble lekegrind nyttig også. Bæresele og vippestol brukte jeg bare av og til.
Med nr 2 nå går jo alt i arv, så tar innkjøpene veldig med ro. Tenker jeg kjøper Ammepute som eneste nye utstyr jeg ikke hadde sist :) men det er jo bare å handle!! Veldig moro med innkjøpene, og det er så mye fint! Men pass på ikke å kjøpe altfor mye i små størrelser. Man får ofte mye gaver i strl 56 og 62 :)

Jeg føler jeg er litt i gang. Hadde kvittet meg med alt fra sist men det er og 11 år siden. Til nå har vi skaffet oss bilstol med isofix base, flaskesterilisator, flaskevarmer, Stelleveske, Babynest. Vi skal også få låne en vugge som er laget av en i familien til å ha i stue. Klær har jeg fremdeles en del etter storesøster. Så eneste blir om det er en gutt så på vi supplere litt. Har valgt ut hvilken vogn vi skal ha. Men før vi kjøper noe mer må vi bli ferdig å pusse opp rommet :)

Har det meste fra før siden dette er nummer 3.:) har kjøpt noe klær. Er jo så mye fint, også blir det så gøy å søskenmatche de to minste.:)
Må kjøpe en ny tripptrappstol for minstemann bruker sin. Også vurderer jeg vogn. Minste er 2 år og han må sitte i vogn om vi skal på lengre tur, så vurderer om jeg må ha en søskenvogn siden han fortsatt bare er 2,5 år når babyen kommer.

Har alt av det viktigste utstyret etter storebror :happy:, så ingen store innkjøp er nødvendig. Blir det ei lillesøster blir det litt innkjøp av nytt tøy. Må kjøpe noen gulpekluter og etterhvert smekker..

Har det meste etter storebror, men vi må kjøpe noen ting vi fikk låne sist, som babygym og vippestol. Sistnevnte er guds gave til mødre som må dusje på dagen:cool01
Ellers må vi ha ny bilstolbase..skal ha ny babybag til vogna. Venter med flaskesterilisator til vi vet at baby tar flaske.
Tar det mye mer med ro mtp utstyr denne gangen, nå har vi jo det grunnleggende.

Har ikke fått meg til å kjøpe så mye som en body en gang :shy: med storesøster begynte jeg etter uke 12 å kjøpe, men nå syns jeg det er så tidlig. Vet ikke hvorfor egentlig. Er 17 uker i dag. Håper at etter OUL på fredag så blir det mer virkelig når vi vet kjønn og at det da blir fristende å starte å handle inn. Har litt etter storesøster også så kan være derfor. At jeg ikke tenker på å handle inn pga det.

Har ikke fått meg til å kjøpe så mye som en body en gang :shy: med storesøster begynte jeg etter uke 12 å kjøpe, men nå syns jeg det er så tidlig. Vet ikke hvorfor egentlig. Er 17 uker i dag. Håper at etter OUL på fredag så blir det mer virkelig når vi vet kjønn og at det da blir fristende å starte å handle inn. Har litt etter storesøster også så kan være derfor. At jeg ikke tenker på å handle inn pga det.
Slik har jeg også det denne gangen. 17+0 i dag, og oul om 2 uker. Håper det endrer seg etter det

Vi har ikke kjøpt inn noe enda, men jeg har laget et budsjett som vi skal se over etter OUL. Jeg lider av budsjett-mani, så her blir aldri noe av en betydelig sum kjøpt før alle alternativer er vurdert og alle priser innhentet :angelic: Mannen får bare tåle det siden han giftet seg med en økonom.

Har bare kjøpt litt klær foreløpig. Svigermor har også kjøpt en del klær :hilarious: Holder på å strikker for fullt og synes det er koslig kunne lage noe selv til babyen:) Har også bestilt litt diverse på ebay og tenker lage smokkesnor og noe pynt og leker til vogn og sånt. Litt større ting venter vi nok en stund til med.

Har ikke kjøpt noe enda. 16+0 i dag. Men kjøpte ny bil før jul og da fikk jeg med et bilsete på kjøpet :D Vi har tenkt å bruke senga jeg hadde da jeg var liten, og selvfølgelig kjøpe ny madrass, dyne og pute. Har satt vekk en kasse med noe av mitt babytøy som jeg brukte på loftet hos mamma og pappa. Hadde egentlig glemt det (gjorde det for 10-12år siden) men kom på det nå når jeg leste trådene her. Ellers har vi sett litt på nett på stellebord og vogn, men vi får ta en runde å se i butikkene etter OUL. Har fått litt tøy i gave fra nærmeste familien.

Har endel fra kommende storesøster som jeg kommer til å kunne bruke :) som bl.a vippestol, newborn sete til tripp trapp, lekegrind, ammepute osv. Må gå over på lofte å se hva jeg har tatt vare på av klær også :)

Men blir noen nye innkjøp uansett [emoji4]

Av klær har jeg bare kjøpt to pysjer foreløpig :)

Kjøpte vogn i dag da[emoji2] Emmaljunga nxt90[emoji173]️

ac06bbdea535964b86d45678628694df.jpg
2297faf2cdb989fdd5111215634d22f5.jpg
Ååå så fin! kjøpte du den i White leatherette som på bildet? :)

NXT90 (eller helst NXT90F) vurderer jeg selv, i allefall som ekstravogn etterhvert. Men kommer nok til å kjøpe Mondial. Men skulle jeg ikke hatt Mondial hadde jeg gått for NXT. Virker som kjempebra vogner!!

Den tror jeg du blir veldig fornøyd med :)

Jeg har ikke turt kjøpe noe enda pga den konstante redselen for å miste igjen.
Men har sett på vogner siden sist svangerskap uten å helt vite hvilke vi skal gå for [emoji27]

Back
Topp